Jump to content
Annons

ta bort röst

frusciante (oregistrerad)

Recommended Posts

Hej. jag undrar om det är någon som vet ett enkelt sätt att få bort rösten från en låt. I mitt fall handlar det om att vi ska ta en låt och sjunga in en ny text som en present åt en kompis.

Dela på andra sajter

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)

Ska du ha ett snabbt resultat som låter riktigt dåligt, men som fungerar ypperligt då publiken är ordentligt intoxikerad, är att köra en MS-dekoder, sänka på M-nivån och sjunga in nytt ovanpå.

Dela på andra sajter

haha jo det behöver inte vara så bra, jag menar det är bara för kul o jag orkar inte lägga ner massa arbete på det :rolleyes:

vart får jag tag på en ms-dekoder då?

Dela på andra sajter

annars ber du ngn snäll person göra en nyversion av midin o kanske ger en liten slant för det.. :rolleyes:

beroende på vad det är för låt, kanske jag har det.

jag gjorde mkt "covers" med midi-filerna förrut.. let me know!

Dela på andra sajter

Alternativt cdon.se och kollar igenom karaoke-skivorna.

Du kan ju prova och se hur det blir om du tar bort "sången". Kommer inte ihåg vad funktionen heter just nu men det ligger under "processing" i SX om du använder det. Det tar bort allt som ligger %-uellt i mitten av en mix (oftast sången) men beroende på reverb så brukar det finnas kvar och slaska i bakgrunden. Kan som sagt kolla vad det heter när jag kommit hem ifall du inte hittar den.

Vilken låt är det?

Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Det tar bort allt som ligger %-uellt i mitten av en mix (oftast sången)

... OCH bastrumma, virveltrumma, bas .... :rolleyes:

Dela på andra sajter

Det tar bort allt som ligger %-uellt i mitten av en mix (oftast sången)

... OCH bastrumma, virveltrumma, bas .... 😄

Varför inte bara muta allt? Då är sången definitivt borta.

ja, och hela albumet måste mutas!!

😉😛

Dela på andra sajter

Jag kanske är virrig, men jag minns att för några år sen så hade jag en plugin till winamp som tog bort sången, och den funkade helt ok på de flesta låtar. Så tekniken borde ju finnas.

Kanske ok på vissa...men den funkar nog inte på Barry White 😄

Dela på andra sajter

Men helt ärligt. Var länge sedan jag var forum polis. Men när man ser samma tråd dykaupp med jämna mellanrum så vill jag bara säga "ök innan du startar ny tråd

För att öka chansen att få ett snabbt svar på din fråga, använd sökfunktionen innan du postar. De flesta frågor av teknisk karaktär har redan ställts."

Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Rök innan du frågar, då känns svaren bättre.

edit: fan, det mest meningslösa inlägg nummer 1500 nånsin.

Redigerat av tsmalmbe
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.