frusciante (oregistrerad) Postat 20 november 2006 Dela Postat 20 november 2006 Hej. jag undrar om det är någon som vet ett enkelt sätt att få bort rösten från en låt. I mitt fall handlar det om att vi ska ta en låt och sjunga in en ny text som en present åt en kompis. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 20 november 2006 Dela Postat 20 november 2006 Nej, det går inte på något bra sätt. Bästa är att skaffa en midi och sen förbättra den med vsti och egna instrument. Och sen lägger du på sången på det istället. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 20 november 2006 Dela Postat 20 november 2006 Ska du ha ett snabbt resultat som låter riktigt dåligt, men som fungerar ypperligt då publiken är ordentligt intoxikerad, är att köra en MS-dekoder, sänka på M-nivån och sjunga in nytt ovanpå. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frusciante (oregistrerad) Postat 20 november 2006 Dela Postat 20 november 2006 haha jo det behöver inte vara så bra, jag menar det är bara för kul o jag orkar inte lägga ner massa arbete på det vart får jag tag på en ms-dekoder då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 20 november 2006 Dela Postat 20 november 2006 annars ber du ngn snäll person göra en nyversion av midin o kanske ger en liten slant för det.. beroende på vad det är för låt, kanske jag har det. jag gjorde mkt "covers" med midi-filerna förrut.. let me know! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
saverman Postat 20 november 2006 Dela Postat 20 november 2006 Alternativt cdon.se och kollar igenom karaoke-skivorna. Du kan ju prova och se hur det blir om du tar bort "sången". Kommer inte ihåg vad funktionen heter just nu men det ligger under "processing" i SX om du använder det. Det tar bort allt som ligger %-uellt i mitten av en mix (oftast sången) men beroende på reverb så brukar det finnas kvar och slaska i bakgrunden. Kan som sagt kolla vad det heter när jag kommit hem ifall du inte hittar den. Vilken låt är det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrPhil (oregistrerad) Postat 20 november 2006 Dela Postat 20 november 2006 Det tar bort allt som ligger %-uellt i mitten av en mix (oftast sången) ... OCH bastrumma, virveltrumma, bas .... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
saverman Postat 20 november 2006 Dela Postat 20 november 2006 Snabbt pålagt igen! 😄 Får man bort det mesta av sången så är man ju bra mycket längre på vägen mot en instrumentalversion än om man börjar om från början själv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 20 november 2006 Dela Postat 20 november 2006 Det tar bort allt som ligger %-uellt i mitten av en mix (oftast sången) ... OCH bastrumma, virveltrumma, bas .... 😄 Varför inte bara muta allt? Då är sången definitivt borta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 20 november 2006 Dela Postat 20 november 2006 Det tar bort allt som ligger %-uellt i mitten av en mix (oftast sången) ... OCH bastrumma, virveltrumma, bas .... 😄 Varför inte bara muta allt? Då är sången definitivt borta. ja, och hela albumet måste mutas!! 😉😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surikatmamma Postat 20 november 2006 Dela Postat 20 november 2006 Jag kanske är virrig, men jag minns att för några år sen så hade jag en plugin till winamp som tog bort sången, och den funkade helt ok på de flesta låtar. Så tekniken borde ju finnas. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 20 november 2006 Dela Postat 20 november 2006 Jag kanske är virrig, men jag minns att för några år sen så hade jag en plugin till winamp som tog bort sången, och den funkade helt ok på de flesta låtar. Så tekniken borde ju finnas. Kanske ok på vissa...men den funkar nog inte på Barry White 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 21 november 2006 Dela Postat 21 november 2006 Men helt ärligt. Var länge sedan jag var forum polis. Men när man ser samma tråd dykaupp med jämna mellanrum så vill jag bara säga "ök innan du startar ny tråd För att öka chansen att få ett snabbt svar på din fråga, använd sökfunktionen innan du postar. De flesta frågor av teknisk karaktär har redan ställts." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 21 november 2006 Dela Postat 21 november 2006 (redigerat) Rök innan du frågar, då känns svaren bättre. edit: fan, det mest meningslösa inlägg nummer 1500 nånsin. Redigerat 21 november 2006 av tsmalmbe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 21 november 2006 Dela Postat 21 november 2006 edit: fan, det mest meningslösa inlägg nummer 1500 nånsin. Ja faktiskt. 😕 Vidare håller jag med Lådan. Det finns mängder av trådar om detta på forumet. Låser denna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts