Jump to content
Annons

Gitarrbok

funky monk

Recommended Posts

Hej

Jag behöver en gitarrbok i stil med Bass Bible där olika tekniker och stilar, med betoning på rock, genomgås. Gärna med hjälp av en massa färdiga licks.

Jag har koll på musikteorin och skalor så det behöver boken inte nödvändigtvis genomgå eller fokusera på. Kan ni rekommendera något?

har funderat på:

Peter Fischer: Rock guitar secrets, Masters of rock guitar, Blues guitar rules. Någon som har erfarenhet av dessa?

Dela på andra sajter

Annons

Hej "funky monk"!!

Jag har själv letat i 30 år efter ett referensverk utan framgång. Dom besta häfterna har jag köpt från "amerikat". Att lära ut "jazz på gitarr" är inget för oss på denna sida Atlanten.

Men det ska bli spännande och följa Din tråd.

Med vaänliga hälsningar

Kalle i Kalmar och hans pappa 😎

Dela på andra sajter

Jag har själv Rock Guitar Secrets av Fischer tycker den är bra.

Han går igenom alla tekniker och har övningar till dom, massvis med exempel 🙂

Han refererar till olika artister bla. hur dom använder vibrato,

hur individuellt det kan variera.

Tonarter, skalor, jag gud vet hans moster du har rubbet där 😛

Det är en rätt fet bok , jag vet inte vad priset är på den? jag har köpt min för 8-10 år sendan när den kom.

kan rekomendera den, tror alla hans böcker är lika bra. Det är en bra grund att stå på. 😎

Edit: Följer med en CD skiva att jamma till övningar.

Redigerat av kirtaphus
Dela på andra sajter

Speed mechanics är en teknikbok med övningar. Hammer-ons pull-offs plektrumövningar längs och tvärs strngarna etc. +Lite licks ur hårdrockskolan att öva detta på. Samt humlans flyckt 😏 Bra bok för detta syfte.

För blues och liknande är detta trevliga böcker

bluesyoucanuse

Åke

Redigerat av ake
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.