MÄSTAREN Postat 20 november 2006 Postat 20 november 2006 Claes är dålig, jag är bra. En högst personlig åsikt men ack så sann!!
Claes Holmerup Postat 20 november 2006 Postat 20 november 2006 Claes är dålig, jag är bra. En högst personlig åsikt men ack så sann!! 🙁 ...men vad du än säger, så är jag 10 gånger bättre... 🥰 Nej - nu lämnar vi sandlådan, tycker jag... 😲
MrPhil (oregistrerad) Postat 20 november 2006 Postat 20 november 2006 Gessle framstår dock som poet i jämförelse med Ledin.... Ja, nu närmar vi oss ett område där personliga åsikter av det positiva slaget börjar bli svårt obegripliga, för att inte säga direkt felaktiga och helt enkelt oacceptabla. 😲 Du kan ju fundera på om det säger mest om Ledin eller om Gessle 🙁
Light Head Postat 21 november 2006 Postat 21 november 2006 Case re-opened Joyride är verkligen katastrof, i morna öron, men hur tusan kan den blivit en sådan hit?? Case closed Katastrof? Det är ju helt och hållet en smaksak och inget man kan säga som en universell sanning... 😛 Jag tycker inte att Joyride är någon katastrof, utan den är helt ok. Inte en av Roxettes bästa, eftersom den är enformig - men betydligt bättre än mycket annat... Ledsen för att jag stavade fel,, men jag skrev (ämnade skriva) "en katastrof, i mina öron"
ynot Postat 24 november 2006 Postat 24 november 2006 https://www.studio.se/index.php?showtopic=33775 Bra o dåligt är satan bror o syster.. O när jag ändå predikar lägg upp lite text på tråden över... 😄
Light Head Postat 24 november 2006 Postat 24 november 2006 Kom på en sak sent i natt,, Jag har för mig att jag läst i något gammal nummer av Studio om en producent,, det handlade om "röst-coaching" tror jag. Han tyckte, precis som jag, att man inte kan läsa en text och därigenom avgöra om den är bra eller dålig. Även om textens innehåll är precis hur välskrivet som helst och fyllt med viktigt budskap så kan den när den sjungs vara/bli världssämst ändå. På samma sätt kan en text som när man läser den upplevas som hur patetisk och tunn som det någonsin går at få en text,, totalt innehållslös.. Och så kan den när den sjungs få en enorm kraft och betydelse, ett innehåll som verkligen griper tag i lyssnaren. Men vad vet jag,,,, det var ju bara han å jag som tänkte så... :-)
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 26 november 2006 Postat 26 november 2006 Kom på en sak sent i natt,, Jag har för mig att jag läst i något gammal nummer av Studio om en producent,, det handlade om "röst-coaching" tror jag. Han tyckte, precis som jag, att man inte kan läsa en text och därigenom avgöra om den är bra eller dålig. Även om textens innehåll är precis hur välskrivet som helst och fyllt med viktigt budskap så kan den när den sjungs vara/bli världssämst ändå. På samma sätt kan en text som när man läser den upplevas som hur patetisk och tunn som det någonsin går at få en text,, totalt innehållslös.. Och så kan den när den sjungs få en enorm kraft och betydelse, ett innehåll som verkligen griper tag i lyssnaren. Men vad vet jag,,,, det var ju bara han å jag som tänkte så... :-) Så är det helt klart håller med
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.