Jump to content
Annons

Spelställen

brynge

Recommended Posts

Hade det inte varit bra om dom på StudioForum som försöker spela ute så mkt som möjligt delade med sig med förslag på ställen, gärna med mailadress till stället? De flesta konsertställen är ganska mångsidiga så jag tror inte det blir nått problem med att man kanske spelar olika genrer.

Jag hittade ingen sån tråd så jag testar göra en själv. Det är jättesvårt att få spelningar i städer man inte känner till, eftersom man inte vet vart man ska vända sig (om man nu har inte värsta managern med kontakter).

Jag har en del platser i Lund och en del i England om nån skulle vilja ha tips.

Redigerat av emil_brynge
Dela på andra sajter

Annons

EMIL: Vi vill ha tips! =)

EDIT: Att jag själv inte kommer med dessa är att det är aldrig jag som fixar spelningar, förutom i kyrkan.

Redigerat av steflund
Dela på andra sajter

Jag gillar att spela i kyrkor.

Jag tänkte kolla upp mejladressen till ställena jag tänker på idag. Framförallt ska man ju kolla med alla nationerna i Lund. I London är www.12barclub.com ett bra ställe.

Återkommer med mina tips! 😎

Redigerat av emil_brynge
Dela på andra sajter

Om du kommer finns i Lund så kan det vara värt att skicka demos till Smålands och Blekingska Nation. Jag känner folk som bokar band på båda så om du ber snällt så finns det en liten chans att jag kan fixa in er. 😎

Dela på andra sajter

ett tips:

Gör matterial, affisch, cd, visitkort och dylikt som ser bra ut och låter live, sen åkter du runt i sverige och besöker pubbar, klubbar o så vidare... 😆 klockrent...

Vad man gör sen avslöjar jag inte, vi är ju trots allt konkurenter ...

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.