lonewind Postat 19 november 2006 Postat 19 november 2006 (redigerat) * LÅTNAMN: Inget än... * ARTIST/GRUPP: Chris Michols * GENRE: Singer/songwriter * KOMPOSITÖR: Chris Michols * PRODUCENT: Chris Michols * INSPELNINGSÅR: 2006 * FORMAT: Mp3 192Kbps * STATUS: Bara en liten idé Jag brukar väl kanske inte söka efter kommersiella hookar. Och har väl kanske inte heller någon större koll på vad som är en. Men jag kom på en lite ide och var tvungen spela in den så att jag kan kolla vad ni experter här tror. Är det här en bra kommersiell idé? Your browser does not support the HTML5 audio tag EDIT!!!! Här kommer en lite längre version Your browser does not support the HTML5 audio tag Redigerat 19 november 2006 av lonewind
karl Postat 19 november 2006 Postat 19 november 2006 tycker det låter riktigt bra och du sjunger väldigt bra ...men om det är kommersiellt i denna värld av Idol och barnpop vet jag inte...mina två tioåringar skulle inte gå iväg på detta men det är mer ett gott betyg tycker jag 😆😄
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 19 november 2006 Postat 19 november 2006 Kommerisellt.. kanske, men nog inte i pop-genren i så fall.
lonewind Postat 19 november 2006 Trådstartare Postat 19 november 2006 tycker det låter riktigt bra och du sjunger väldigt bra ...men om det är kommersiellt i denna värld av Idol och barnpop vet jag inte...mina två tioåringar skulle inte gå iväg på detta men det är mer ett gott betyg tycker jag 😉😎 Tack tack... Ja, vad ska man egentligen göra för att tjäna en slant i dessa dagar. Jobba antar jag ;-)
lonewind Postat 19 november 2006 Trådstartare Postat 19 november 2006 Kommerisellt.. kanske, men nog inte i pop-genren i så fall. Inte pop... vad skulle det vara dådå?
osiris Postat 19 november 2006 Postat 19 november 2006 I början lät det precis som en av de bästa låtarna jag vet 😉 Vad är det för rolig stämmning? DADAAd ?
ynot Postat 19 november 2006 Postat 19 november 2006 Komersiellt i den meningen att det skulle gå att sälja.. Vilket komersiellt betyder tror jag.. Även profsigt ljud o sång.. Hör provet var lite kort med saknade kanske lite ege i Refen.. Väldigt bra sång .. Skulle jag placera detta någonstans skulle det bli i gabriell (vuxna o erfarna med lite stake i) rock.. keep o n keeping t
lonewind Postat 19 november 2006 Trådstartare Postat 19 november 2006 I början lät det precis som en av de bästa låtarna jag vet 🙁 Vad är det för rolig stämmning? DADAAd ? Ja, det skulle kanske vara en bra stämning till den här låten men faktum är att spelar på en helt vanligt E stämning... Men tack för tipset. Måste provas
osiris Postat 19 november 2006 Postat 19 november 2006 I början lät det precis som en av de bästa låtarna jag vet 🙁 Vad är det för rolig stämmning? DADAAd ? Ja, det skulle kanske vara en bra stämning till den här låten men faktum är att spelar på en helt vanligt E stämning... Men tack för tipset. Måste provas åh tusan 🙂
lonewind Postat 19 november 2006 Trådstartare Postat 19 november 2006 (redigerat) Komersiellt i den meningen att det skulle gå att sälja..Vilket komersiellt betyder tror jag.. Även profsigt ljud o sång.. Hör provet var lite kort med saknade kanske lite ege i Refen.. Väldigt bra sång .. Skulle jag placera detta någonstans skulle det bli i gabriell (vuxna o erfarna med lite stake i) rock.. keep o n keeping t Det är ju fina fisken... Då är det bara att ta reda var de fina folk som vill köpa finns. De får gärna vara många. Asien kanske ;-) Vad är det där "ege" som du tycker saknas i reffen? Redigerat 19 november 2006 av lonewind
ynot Postat 19 november 2006 Postat 19 november 2006 Komersiellt i den meningen att det skulle gå att sälja..Vilket komersiellt betyder tror jag.. Även profsigt ljud o sång.. Hör provet var lite kort med saknade kanske lite ege i Refen.. Väldigt bra sång .. Skulle jag placera detta någonstans skulle det bli i gabriell (vuxna o erfarna med lite stake i) rock.. keep o n keeping t Det är ju fina fisken... Då är det bara att ta reda var de fina folk som vill köpa finns. De får gärna vara många. Asien kanske ;-) Vad är det där "ege" som du tycker saknas i reffen? kanske lite stämsång lite gittar(svagt distat) det faller lite runt 1 min. lite maffigare där liksom. kan vara ett nytt ord detta 🙁 EGE...
Wernborg Postat 19 november 2006 Postat 19 november 2006 Härligt småputtrande känsla. Håller med ynot om Gabriel-facket. Med stänk av Simple Minds också. In med lite små överraskningar nu när det är så mycket luft i arret som tex. en slideåkning på gitarren, små körfigurer etc. Bra jobbat!! // Steffo
lonewind Postat 19 november 2006 Trådstartare Postat 19 november 2006 Komersiellt i den meningen att det skulle gå att sälja..Vilket komersiellt betyder tror jag.. Även profsigt ljud o sång.. Hör provet var lite kort med saknade kanske lite ege i Refen.. Väldigt bra sång .. Skulle jag placera detta någonstans skulle det bli i gabriell (vuxna o erfarna med lite stake i) rock.. keep o n keeping t Det är ju fina fisken... Då är det bara att ta reda var de fina folk som vill köpa finns. De får gärna vara många. Asien kanske ;-) Vad är det där "ege" som du tycker saknas i reffen? kanske lite stämsång lite gittar(svagt distat) det faller lite runt 1 min. lite maffigare där liksom. kan vara ett nytt ord detta 🙁 EGE... Stämsång ska det absolut bli... Det ska på en hel massa saker... Det här är ju bara mitt ihop-pill för att testa iden..
lonewind Postat 19 november 2006 Trådstartare Postat 19 november 2006 Härligt småputtrande känsla. Håller med ynot om Gabriel-facket. Med stänk av Simple Minds också. In med lite små överraskningar nu när det är så mycket luft i arret som tex. en slideåkning på gitarren, små körfigurer etc. Bra jobbat!! // Steffo Härligt härligt.... Precis sådana saker som ska pucklas in i den här låten... Bara för att det ska hållas intressant medan man matar tema en million gånger...
Harmonica mike Postat 19 november 2006 Postat 19 november 2006 Tjena Ensamma vinden,, Skönt beat i denna! Bra sång.Det enda jag stör mig på är att sången som svarar bör ned lite i volym.Tror att det blir lite snyggare om den är lite mindre diffus - den tar över lite nu,samt kör lite mer reverb/delay på det partiet..Kanske lite mer tryck i basen,men det beror ju på lyssningen så fäst inte så mycket avseende vi det..Väntar spänt på resten av låten,gillade detta! Tål att lysssnas på många gånger! Mvh Harmonica mike
lonewind Postat 19 november 2006 Trådstartare Postat 19 november 2006 Tjena Ensamma vinden,,Skönt beat i denna! Bra sång.Det enda jag stör mig på är att sången som svarar bör ned lite i volym.Tror att det blir lite snyggare om den är lite mindre diffus - den tar över lite nu,samt kör lite mer reverb/delay på det partiet..Kanske lite mer tryck i basen,men det beror ju på lyssningen så fäst inte så mycket avseende vi det..Väntar spänt på resten av låten,gillade detta! Tål att lysssnas på många gånger! Mvh Harmonica mike Oroa sig inte... detta är bara en snabbinspelning. Allt ska göras om och göras rätt... Men det verkar som expertpanelen här säger att det är klart för start på denna. Så det är väl bara att börja jobba.
djonas Postat 19 november 2006 Postat 19 november 2006 Detta har helt klart potential. Poprock/sing & songwriter skulle jag kalla detta. Tycker det låter nice. Stämmorna är lite väl höga i volym men sången är fin. 😉 Mvh / djonas
lonewind Postat 19 november 2006 Trådstartare Postat 19 november 2006 Detta har helt klart potential. Poprock/sing & songwriter skulle jag kalla detta. Tycker det låter nice. Stämmorna är lite väl höga i volym men sången är fin. 😉Mvh / djonas Tusen tack för det... Det här ska filas på!
Andrew (oregistrerad) Postat 27 november 2006 Postat 27 november 2006 Huj riktigt bra sång må jag säga... Bra melodi och rätt catchy. Kommersiellt vet i tusan men den har ju potential låtmässigt tycker jag nog. Men allt har ju sin publik bara man hittar dit.
lonewind Postat 27 november 2006 Trådstartare Postat 27 november 2006 Huj riktigt bra sång må jag säga... Bra melodi och rätt catchy. Kommersiellt vet i tusan men den har ju potential låtmässigt tycker jag nog. Men allt har ju sin publik bara man hittar dit. Kanske måste omvärdera min verklighet om vad som är kommers nuförtiden... Tur iaf att det verkar vara en ok låtidé. Ska nog jobba mer på den här.
spaceman Postat 27 november 2006 Postat 27 november 2006 Bra med stämsång som du satsat på. Men låten utvecklas inte av det lilla man kan höra av.
saibot Postat 27 november 2006 Postat 27 november 2006 Det här kommer bli jättebra! Catchy sång, mycket bra sjunget. Fixa en bridge så är det klart! 😛
Harmonica mike Postat 28 november 2006 Postat 28 november 2006 Tjenare ensamma vinden. Måste kolla om du gjort några förändringar i denna..Jag tycker fortfarande att sången som svarar leaden är lite hög..Men shit vilken skön låt! Introt är helt underbart.Jag hade nog lagt in mer trum driv..Typ vid 1.07 för att följas av ett stick av nåt slag - innan det återgår till versen..Ser med spänning fram emot slutresultatet.. Mvh Micael
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.