Niraya (oregistrerad) Postat 19 november 2006 Postat 19 november 2006 (redigerat) Hmm... enda låten jag har inspelad. Sjöng in den för cirka ett och ett halvt år sedan. Hoppas låten går att spela upp nu, annars är detta ett ganska så onödigt inlägg! haha Den blev inte riktigt som jag tänkt mig, blev nervös och tog inte i fullt ut kan man säga 😛 Men skulle vara kul att höra vad folk tycker om ens röst. Funderat på att söka till en musikskola men aldrig haft modet, haha. Alltid bra att veta om ens röst är godkänd innan man söker sådana saker. Vet man inte det gör man bara som vissa (inte så talangfulla) människor i Idol LÅTNAMN: Caro Mio Ben ARIST/GRUPP: Det är jag som sjunger, hihi GENRE: Opera LÅTLÄNGD: 02:41 KOMPOSITÖR: G. Giordano INSPELNINGSÅR: 2004/2005 FORMAT: mp3 STORLEK: 2,45 MB STATUS: Klar Hare bra folket!! Redigerat 23 november 2006 av Niraya
Fidden Postat 19 november 2006 Postat 19 november 2006 Mycket vackert. Finns ingen anledning att tveka om att söka till skolan, du har ingenting att skämmas för, dock en röst att vara stolt över.
Eternal Postat 19 november 2006 Postat 19 november 2006 Wow fyf*n! Över förväntan. Riktigt bra! Sök till skolan! Sök, sök, sök! 😆
karl Postat 19 november 2006 Postat 19 november 2006 visst finns en del små intonationsgrejer men på det hela väldigt bra...känns naturligt vilket inte allavarken kvinnliga eller manliga "operaröster" gör...faran kan vara att efter färdiga studier så har du inte kvar samma röst, det har jag hört exempel på och vill man sjunga en blandad repertoar kan det vara vettigt att inte fördärva en bra röst.... 😆😄
steflund Postat 19 november 2006 Postat 19 november 2006 Ja, det var ju bra, härligt skör röst... lite läck och sånt, men det är väl sånt som kommer vid nervositet. Sök upp ngn bra sång-pedagog där du bor och nöt ett kort tag så har du nog chans att komma in på ngn musikhögskola. För att vara realistisk, det brukar ju vara väldigt många som söker sång, så det bästa kanske är ngn folkhögskola eller Kulturamas Operalinje först (då för både vanans och kontakternas skull). Återigen, väldigt kul. Skulle vara kul att få höra både ngt tidigare och ngt bredare modernare (wagner, strauss). Jag tror f.ö att Karl har en poäng, men det är nog störst risk om man stänger ute de andra stilarna helt under tiden för utbildningen. Denna låt går ju i ett ganska vanligt mezzo/alt läge, vad har du för register?
equality Postat 19 november 2006 Postat 19 november 2006 Underbart att få höra sån här musik på forumet. Jag är inte rätt person att bedöma röster men har du helt oskolad röst nu?
djonas Postat 19 november 2006 Postat 19 november 2006 Skitbra röst, sen att du sjunger just det här stycket gör ju inte saken sämre direkt. 😉 Klart du ska söka till skolan. Du har mkt att erbjuda. 😉
hegobald Postat 19 november 2006 Postat 19 november 2006 Meeen.. För tusan SÖK!!! Du låter nästan overklig ju 😉 Suveränt!!! Låter en aning som virtual singer dock... Lite statiskt alltså.. Kolla in tex http://www.myriad-online.com/fr/products/virtualsinger.htm
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.