Jump to content
Annons

Caroline - Caro mio Ben

Recommended Posts

Niraya (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hmm... enda låten jag har inspelad. Sjöng in den för cirka ett och ett halvt år sedan. Hoppas låten går att spela upp nu, annars är detta ett ganska så onödigt inlägg! haha

Den blev inte riktigt som jag tänkt mig, blev nervös och tog inte i fullt ut kan man säga 😛

Men skulle vara kul att höra vad folk tycker om ens röst. Funderat på att söka

till en musikskola men aldrig haft modet, haha.

Alltid bra att veta om ens röst är godkänd innan man söker sådana saker. Vet man inte det gör man bara som vissa (inte så talangfulla) människor i Idol :rolleyes::rolleyes:

LÅTNAMN: Caro Mio Ben

ARIST/GRUPP: Det är jag som sjunger, hihi

GENRE: Opera

LÅTLÄNGD: 02:41

KOMPOSITÖR: G. Giordano

INSPELNINGSÅR: 2004/2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 2,45 MB

STATUS: Klar

Hare bra folket!!

Redigerat av Niraya
Annons
Postat

Mycket vackert. Finns ingen anledning att tveka om att söka till skolan, du har ingenting att skämmas för, dock en röst att vara stolt över.

Postat

visst finns en del små intonationsgrejer men på det hela väldigt bra...känns naturligt vilket inte allavarken kvinnliga eller manliga "operaröster" gör...faran kan vara att efter färdiga studier så har du inte kvar samma röst, det har jag hört exempel på och vill man sjunga en blandad repertoar kan det vara vettigt att inte fördärva en bra röst.... 😆😄

Postat

Ja, det var ju bra, härligt skör röst... lite läck och sånt, men det är väl sånt som kommer vid nervositet. Sök upp ngn bra sång-pedagog där du bor och nöt ett kort tag så har du nog chans att komma in på ngn musikhögskola. För att vara realistisk, det brukar ju vara väldigt många som söker sång, så det bästa kanske är ngn folkhögskola eller Kulturamas Operalinje först (då för både vanans och kontakternas skull).

Återigen, väldigt kul. Skulle vara kul att få höra både ngt tidigare och ngt bredare modernare (wagner, strauss). Jag tror f.ö att Karl har en poäng, men det är nog störst risk om man stänger ute de andra stilarna helt under tiden för utbildningen.

Denna låt går ju i ett ganska vanligt mezzo/alt läge, vad har du för register?

Postat

Underbart att få höra sån här musik på forumet. Jag är inte rätt person att bedöma röster men har du helt oskolad röst nu?

Postat

Skitbra röst, sen att du sjunger just det här stycket gör ju inte saken sämre direkt. 😉

Klart du ska söka till skolan. Du har mkt att erbjuda. 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.