Fugazi Postat 19 november 2006 Postat 19 november 2006 (redigerat) Hej, jag har en låt som jag har försökt att planka ut men inte lyckats. Samtliga tabs som folk har lagt ut på diverse tabs-sidor är helt åt helvete fel. Finns här något gitarrpro eller någon kunnig innom musik som kan tänka sig ge det ett försök? Jag kan tänka mig betala för arbetet om ressultatet blir bra. Låten heter When it comes av Tyler Hilton. Finns en del videos på youtube.com där han uppträder den men alla är så dåligt filmade. EDIT: Jag har hittat en akustisk studioinspelning där man ser vissa ackord väldigt tydligt, så jag kan tänka mig att för någon som har spelat gitarr väldigt länge bör ganska så lätt kunna uttyda ett mönster.: http://video.aol.com/video-category/hilton-tyler/433_477616 (näst längst ner på sidan hittar ni videon) Redigerat 19 november 2006 av Fugazi
Eternal Postat 19 november 2006 Postat 19 november 2006 Hmm, jag har nog inte tid att skriva en tablatur. Men har du kollat om det finns några bra midifiler? Isåfall är det lätt att kika på de exakta tonerna som spelas.
Fugazi Postat 19 november 2006 Trådstartare Postat 19 november 2006 (redigerat) Det är en relativt okänd artist så några midifiler finns inte heller att ladda ner... Du behöver inte direkt skriva en tab, bara rada upp ackorden i princip. Det är bara en ackordföljd med lie hammer/on pullofs i låten inga avancerade solos direkt. Jag har cd versionen av låten också.. Redigerat 19 november 2006 av Fugazi
Eternal Postat 19 november 2006 Postat 19 november 2006 Jag har aldrig hört låten iofs. Är den inte komplicerad menar du? Isåfall är det konstigt om inte tablaturen stämmer. Men det finns säkert någon som kan låten och hjälper dig.
Fugazi Postat 19 november 2006 Trådstartare Postat 19 november 2006 Är den inte komplicerad menar du? Isåfall är det konstigt om inte tablaturen stämmer. Den är inte jättekomplicerad det är jag ganska så säker på. Tabligaturen som finns ute stämmer inte. Det vet jag dels för att man lyckas snappa upp en del fingerpositioner om man kollar på lite liveframträdaden av låten. Och personen som har gjort tabligaturen använder visst endast triader i sitt gitarrspelande. Jag har inte spelat gitarr särskillt länge, men någon som är duktig kan säkert snappa upp några ackord om man kollar på lite olika videos och spinna vidare på det. Får bara vänta och se om någon är villig att göra det
djonas Postat 19 november 2006 Postat 19 november 2006 Adda mig på msn, djonas46@hotmail.com så fixar jag biffen. 😉
Fugazi Postat 2 januari 2007 Trådstartare Postat 2 januari 2007 (redigerat) *bump* Någon annan som kan tänka sig göra det? djonas stod inte direkt vid sitt ord 😆 Redigerat 7 januari 2007 av Fugazi
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.