Fredde_01 (oregistrerad) Postat 29 juli 2004 Postat 29 juli 2004 HEj! Har en ny laptop, dell INspiron 5150 och ett ännu nyare Audiophile USB! Nu till problemet, när jag ska installera Audiophile så fungerar det utmärkt fram till den sista installationsdelen.... trots att det står att det lyckades... för det installeras ingen "Control Panel", och xp hänvisar till att jag ska avinstallera igen! Det enda som kommer upp i M-Audio kat. på start menyn är *Read me, och *Aninstallera.... fattar ingenting! Inget ljud, ingenting! någon som kan hjälpa, hade varit tacksam MVH Fredrik
Patbos Postat 29 juli 2004 Postat 29 juli 2004 Pröva att ladda ner drivarna från nätet, och installera... kan fungera, har ett audiophile 2496, och det krånglade med CD´n... drivarna från nätet fungerade bättre. och controlpannel kom igång den med!
Fredde_01 (oregistrerad) Postat 30 juli 2004 Postat 30 juli 2004 tack för tipset det löste sig ändå... efter många ominstallationer men nya problem har dykt upp, kör nu cubase SX, o alla audio-grejer fungerar perfekt alla VST i realtid o.s.v, men om jag bara vill spela in MIDI, så blir det ett jäkla latency tills jag hör det i lurarna från Audiophile. Om jag väljer Audiophile USB output så kommer det inget ljud, den enda som jag får ljud i e om jag väljer "MIcrosoft GS Wavetable Synth" men det blir latency.... WHY? En bra dator, ett Bra ljudkort, men icke så nicke! Hade varit glad för hjälp TACK
Fredde_01 (oregistrerad) Postat 30 juli 2004 Postat 30 juli 2004 det finns en massa out-val "emulated", vad är det? (nybörjare) Varför kan jag inte använda mig av audiophile USB out? Någon som vet, blir galen! MVH 😏
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.