Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Jag går rakt på sak, jag behöver ett klaviatur för musikproduktion och ett ljudkort. Jag är lite nybörjare på det där med datamusik så jag behöver lite tips. Dessutom så undrar jag om detta skulle vara något att satsa på:

http://www.tradera.com/auction/aid_35709843

Jag har väldigt knapp budget, fattiglapp som jag är. Hoppas jag får lite tips.

Tack på förhand.

Felix

Annons
Postat

CMEs UF-serie med audiointerfaceexpansionen är definitivt värd att ta en titt på, den enda du måste komma ihåg är att den inte stödjer fantommatning, vilket kan vara en lite dum begränsning, beroende på vad du ska använda den till. 😆

M-Audio har lite liknande klaviatur/ljudkort också, vet inte om dom har fantommatning.

Postat

Tack så jättemycket!

Men varför ska en tangentbräda ha fantommatning?

Jag är inte riktigt bra på detta. Men räcker det inte med micpreamp då eller?.

Förresten så har den analoga utgångar, vad innebär det? Innebär det att klaviaturet skickar vidare signaler till det påbyggda ljudkortets syntheizer så att man sen kan höra i tex. hörlurar.?

Detta skulle ju vara lite mervärde om man fick "en keyboard på köptet".

Vad har alla reglage för mening? Jag menar gör dom någon skiljnad när det ändå är midi vi snackar, jag förstår inte riktigt om man säger så.

förresten, är ljudkortet så pass bra så att det inte ger 30 ms delay när man spelar ukulele genom mjukvarudistbox (som på mitt hatade AC97kort)?

Förlåt att jag är lite seg, men jag frågar för att jag inte förstår och vill förstå.. Det är så kul att fatta 😆 ..

Tack igen!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.