Bajenuffe1 Postat 19 november 2006 Dela Postat 19 november 2006 (redigerat) Hej. Jag har loopat ett område och satt cubase på inspelning för att sätta en gitarrslinga. Detta har gjort att jag fått flera lager av slingan inspelad och området har blivit mörkgrått. Hur gör jag för att få cubase att välja att bara behålla det senast inspelade lagret och få bort det mörkgråa.. Detta är ett arbetssätt som jag använt på ett flertal ställen i projektet och jag har märkt att detta är grymt krävande för processorn. Fins det någon "use last layer" eller liknande funktion? /Uffe Redigerat 19 november 2006 av Bajenuffe1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bajenuffe1 Postat 19 november 2006 Trådstartare Dela Postat 19 november 2006 Kan inte någon försöka sig på attt förmedla en lösning? /Uffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 20 november 2006 Dela Postat 20 november 2006 Längst ner i nedre vänstra hörnet på transportpanelen finns en liten meny där du kan välja ett antal funktioner..däribland "keep last".. du får inte något Pulitzerpris om du listar ut vad den gör.. 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bajenuffe1 Postat 21 november 2006 Trådstartare Dela Postat 21 november 2006 Lundin.. Toppentack för att du tar dig tiden att svara.. Så långt har jag fattat att i fortsättningen skall jag använda "keep last" Det tog det inte lång tid för att fatta, men nu är det så att jag inte använt den under en lång period innan poletten ramlade ner vilket har gjort att jag har en massa projekt fullt med "takes" som ligger på varandra. Den enda lösningen jag har hittat är att skapa ett nytt Audiospår som jag använder som "slaskspår" dit jag drar den översta versionen, tar bort alla underliggande "takes" och sedan drar tillbaka den översta tagningen. Detta funkar, men är ett hästjobb. Finns det inget enklare sätt? /Uffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.