Jump to content
Annons

PT har dödat min inspiration. Hjälp!


peyati

Recommended Posts

Jag ger snart upp. Först är det problem att få igång Pro Tools sedan när allt funkar och inspirationen flödar blir programmet i stort sett ljudlöst.

Hade lagt några spår och allt fungerade jättebra tills datorn försattes i vänteläge. Hade glömt att avaktivera den funktionen. När jag sedan går in i Pro Tools och ska spela upp spåren är ljudet borta men om jag drar hörlursvolymen till max på Mboxen kan jag höra att det finns ljud men knappt hörbart.

Har provat att starta en ny session utan framgång. Funderar på att installera om hela Pro Tools.

Snälla hjälp mig innan jag går tillbaka till min gamla Fostex 8-kanalare.

Redigerat av peyati
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Pröva, innan du ominstallerar Pro Tools, att kasta bort inställningar och liknande. Sitter du på Mac så ligger de i /~user/Bibliotek/Inställningar/com.digidesign.ProToolsLE.plist t.ex.

Annars, pröva att byta runt lite med playback buffer, DAE level och sånt i playback settings. Kolla också så att spåren är rätt routade (skickas till rätt utgångar) och att inga pluggar ligger innan och stör.

Kör du en MBox, kolla så att du inte satt i nån hörlur på baksidan av burken; det sänker frontuttaget.

Lycka till :/

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...