Jump to content
Annons

Inspelning av föreställning

Recommended Posts

Astor Q (oregistrerad)
Postat

Ska filma en show/revy i vinter och har lite funderingar om hur jag ska göra med ljudupptagningen.

Är en hyfsat stor lokal(rymmer 400) och det mesta av ljudet kan jag ta genom mixerbordet då skådespelare och musiker är uppmickade. Haken med det är att man tappar själva "live-känslan" tycker jag. Vill försöka få med publikkänslan i ljudet.

Så är det någon som är bra på sånt här som har lite tips? Mic-placeringar, idéer mm? //AQ

Annons
Postat

Att tappa från huvudmixern är det bästa.. Men ha en egen liten mixer också... Sen ska duha 2 st A/B kopplade micar så du får in lite publikjud i.. Mixa i hörlurar så funkar det 😕

Postat

Jag antar att du bandar multikanal och inte vanlig stereomix?

Sätt ut mikrofoner över publiken som fångar upp alla skratt och "livekänsla".

Sen skickar du dessa kanaler via Aux/Pre-send till inspelningen, men drar inte upp mickarna i PA-ljudet.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.