Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hallå

håller på och bygger kök och måste naturligtvis få in musik i planeringen oxå....

det är dock nödvändigt att högtalarna är små och diskreta och Bose enklaste system med 2 små kuber och en sub såg jag igår som demoex för 3000:-

tanken slog mig dock att ngn annan tillverkare gör bra "kopior" (ngt för Behringer kanske 😄 ) som är bra men jag vet inte var jag ska leta så jag vänder mig därför till mina studiobröders och systrars samlade massiva kunskapsbas 😉

ngn som vet?

Annons
  • 2 veckor senare...
Postat

Bose är vanligen rejält överpris-satta. Enkla komponenter men flott förpackning. Mycket hängmatta i ljudet (förstärkt bas och diskant, eq-kurvan ser ut som en hängmatta) vilket folk i gemen tycker om. Inget fel i det, passar dock inte i studion. I köket kan du hitta vanliga högtalarelement och montera i vägg / tak alternativt finns det färdiga enkla lådor att fixa som har mer eller mindre samma högtalarelement men helt andra priser.

Samma komponenter finns att köpa separat -- kolla till exempel Hifi-Kit.

http://www.hifikit.se/

Titta under Produkter / Högtalarbyggsatser för enkla kuber.

Gunnar

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.