EmasXP (oregistrerad) Postat 18 november 2006 Postat 18 november 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Song 2 ARTIST/GRUPP: EmasXP GENRE: Powerballad LÅTLÄNGD: 4:11 INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 (192kbps) STORLEK: 5,76 MB STATUS: Skiss LÅTLÄNK: Demo1: Your browser does not support the HTML5 audio tag Demo2: Your browser does not support the HTML5 audio tag Såg på idol när Erik sjöng Bon Jovi - Bed of Roses och tänkte att jag också skulle göra mig en powerballad! Fast min är väll inte riktigt likta kraftfull =) Lite sång skulle vara najs också, men det får dröja ett tag. Redigerat 18 november 2006 av EmasXP
stajo Postat 18 november 2006 Postat 18 november 2006 Pianot är snyggt och väl värt att bygga vidare på. Trummorna ligger för rakt och platt på och tar bort lite av känslan... Jo som du sa det saknas lite sång 😄 .
DåligtGehör Postat 18 november 2006 Postat 18 november 2006 Instämmer med vad Stajo redan sagt. De andra ljuden - med undantag av stråkarna som är ok syntstråkar - tycker jag går från att inte fungera särskilt bra till att vara helt usla. Det är något ljud som surrar som låter helt förfärligt (distgitarr el, synt?) i sammanhanget. Körerna låter stela och trista. Passar inte in. Jag hade nog gillat låten mer med bara piano, sång och ett roligare komp (bas, trummor) fast jag är ju ingen powerballaddiggare heller.
EmasXP (oregistrerad) Postat 18 november 2006 Postat 18 november 2006 Jo, jag är väl medveten om de stela, tråkiga distade gitarrerna, men jag tror (hoppas) att det försvinner när sången kommer till. Samma sak med körerna egentligen, det är meningen att de inte ska märkas så mycket, utan bara fylla ut och göra så att det känns mer mäktigt. Har alltid svårt att göra bra trummor =/. Brukar alltid sluta med vanliga trummor mer delay på 😆 Ska se om jag kan ta åt mig av kritiken och göra låten något roliagre. Tack för kritiken!
EmasXP (oregistrerad) Postat 18 november 2006 Postat 18 november 2006 Gjorde bland annat lite mer händelserika trummor och satte flangerous på disten. Your browser does not support the HTML5 audio tag Bättre nu? =)
Lindebergmusic (oregistrerad) Postat 18 november 2006 Postat 18 november 2006 Nä det blev inte särskilt bra det heller tycker jag. Enformigt och högtravande. Jag kan iofs inte bedöma i förväg hur detta kommer att låta med sång men det är ingen vidare låt... Kör hårt! /Johan
EmasXP (oregistrerad) Postat 18 november 2006 Postat 18 november 2006 Jo, ser man på. Får väll byta senare 😳
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.