Jump to content
Annons

Får ej något inspelat!


shiniez

Recommended Posts

Jag har problem med att få ljud inspelat i en session.

Har nyss installerat programmet & enligt beskrivningen pluggat in gitarren & en mick.

Jag har ett m-audio firewire 410 kort som är installerat & funkar.

Jag kan höra i hörlurarna mig själv i både micken & gitarren men när jag skapar ett nytt "track" & ska spela in så blir inget inspelat.

Innan när jag satt & försökte få ljud i det så kom "vågformerna" upp när jag spelade men jag kunde inte lyssna på det jag spelat in.!?

Nu blir det inget inspelat alls & jag hör inget heller av det jag försöker spela in.

Några bra tips?

Jag är nybörjare så det är säkert nåt enkelt men...jag hittar inte lösningen!!

Please help me!! 😳

Danne

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag har problem med att få ljud inspelat i en session.

Har nyss installerat programmet & enligt beskrivningen pluggat in gitarren & en mick.

Jag har ett m-audio firewire 410 kort som är installerat & funkar.

Jag kan höra i hörlurarna mig själv i både micken & gitarren men när jag skapar ett nytt "track" & ska spela in så blir inget inspelat.

Innan när jag satt & försökte få ljud i det så kom "vågformerna" upp när jag spelade men jag kunde inte lyssna på det jag spelat in.!?

Nu blir det inget inspelat alls & jag hör inget heller av det jag försöker spela in.

Några bra tips?

Jag är nybörjare så det är säkert nåt enkelt men...jag hittar inte lösningen!!

Please help me!! 😳

Danne

Innan när jag satt & försökte få ljud i det så kom "vågformerna" upp när jag spelade men jag kunde inte lyssna på det jag spelat in.!?

Hej

om spåret är rec enable. så måste du trycka alt´+k för att växla mellan att hör det du gjort o insignalen pröva detta får vi se

y

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...