DavidW Postat 17 november 2006 Dela Postat 17 november 2006 Hey! Jag hade precis installerat min nya snabba och tysta maskin. Allt gick som smort tills det att jag öppnade cubase eller snarare försökte öppna det. Först trodde jag att hela paketet hade hängt sig. Men det verkar som om den letar efter directx pluggar somk jag inte har installerat, har endast vst version av pluggar. Är det nån annan som råkat ut för samma problem. Jag har avvaktiverat directx-plugins under devices men den sölar fortfarande, ibland. Konstigt, men det finns säkert en enkel förklaring. Någon? P.S Har kollat om allt står rätt till med directx och det anser windows iallafall. P.S Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 17 november 2006 Dela Postat 17 november 2006 Det var inte bara första gången du startade cubase va? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DavidW Postat 19 november 2006 Trådstartare Dela Postat 19 november 2006 Det var inte bara vid första uppstarten utan det tar ca 2-3 min varje gång jag skall starta upp. Visserligen så startar cubase till slut men det känns som 2-3 min är orimligt länge. Jag har inte så många pluggar och instrument. Kanske 4-5 vst instrument och 5-6 plug-ins effekter mm. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 19 november 2006 Dela Postat 19 november 2006 Det skulle kunna bero på att du har aktiverat en sampleplayer som läser in en massa i sin buffer innan resten startar upp... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DavidW Postat 20 november 2006 Trådstartare Dela Postat 20 november 2006 Ok, hur avvaktiverar man det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 20 november 2006 Dela Postat 20 november 2006 Det beror på vilken det är. Vissa kan man avaktivera pre-load, men vissa går inte. Kolla i manualerna om det står något om det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 20 november 2006 Dela Postat 20 november 2006 Rubriken segstartat Cubase, s47 nr8 2006 Ett av sju snabba tips som hjälper dig att jobba smartare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.