Jump to content
Annons

Eklind

Recommended Posts

Annons

Masterspåret borde väl vara tempotrack du menar? den som cubase syncar till när du klickar på "tempo"knappen och växlar från fixed till track i transportpanelen..

Ctrl + t heter tricket..

eller så fattar jag fel?

Dela på andra sajter

Hehe... Detta bara MÅSTE vara samma pryl som jag alltid glömmer hur man gör. Antar att du vill få fram "Stereo out" som ett "track" i projektfönstret.. JAg vet inte hur många gånger jag spenderat timmar för att få fram det, tills jag viker ner mig och frågar här... tryck F3 för att få fram mixern. Se till att "Stereo out" finns där annars har du tryckt på "Hide outputs". Aktivera "W" (Write automation" och vips så finns "Stereo out" som ett Track i projektvyn.

Vet inte om detta var svaret på din fråga. Men jag kan ju alltid använda mitt eget svar när jag åter igen drabbas av Alzheimers.

/Bajenuffe

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.