tbruce Postat 16 november 2006 Dela Postat 16 november 2006 Ja...? đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 16 november 2006 Dela Postat 16 november 2006 Erbjuder du nĂ„t eller frĂ„gar du om nĂ„t??? đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
funky monk Postat 16 november 2006 Dela Postat 16 november 2006 Micka guran o testa! Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 16 november 2006 Dela Postat 16 november 2006 Beror vÀl pÄ om det distar genom att dista pÄ riktigt, dista digitalt eller emulerad dist. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 16 november 2006 Dela Postat 16 november 2006 Det funkar, men blir gÀrna problem med rundgÄng med stÀrkare. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 16 november 2006 TrĂ„dstartare Dela Postat 16 november 2006 Erbjuder du nĂ„t eller frĂ„gar du om nĂ„t??? đ FrĂ„gar. đ AlltsĂ„ genom vanlig elgitarrförstĂ€rkare. Jag orkar inte micka upp och hĂ„lla pĂ„ nu, det Ă€r över midnatt. NĂ„n mĂ„ste vĂ€l ha testat? LĂ„ter det typ som en vanlig elgitarr eller lĂ„ter det skrĂ€p eller lĂ„ter det helt fantastiskt speciellt? Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 16 november 2006 TrĂ„dstartare Dela Postat 16 november 2006 Det funkar, men blir gĂ€rna problem med rundgĂ„ng med stĂ€rkare. Ah! Men mjukvara och lurar dĂ„? đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 16 november 2006 Dela Postat 16 november 2006 Det funkar, men blir gĂ€rna problem med rundgĂ„ng med stĂ€rkare. Ah! Men mjukvara och lurar dĂ„? đ DĂ„ funkar det problemfritt. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 16 november 2006 TrĂ„dstartare Dela Postat 16 november 2006 Det funkar, men blir gĂ€rna problem med rundgĂ„ng med stĂ€rkare. Ah! Men mjukvara och lurar dĂ„? đ DĂ„ funkar det problemfritt. Tackar! DĂ„ fĂ„r det testas imorrn dĂ„. đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
flintan Postat 16 november 2006 Dela Postat 16 november 2006 (redigerat) Det kan bli ett vĂ€ldigt fett ljud. AlltsĂ„ tjockt typ. En akustisk gitarr har mer fyllig ton Ă€n vad elgitarrer oftast har. Men spela in med mick och lĂ€gg förstĂ€rkarsimulator i datorn. Tror det blir bĂ€st. Har gjort det hĂ€r nĂ„gra gĂ„nger men dĂ„ mest för att jag gjort skissinspelningar och bara haft tillgĂ„ng till akustisk gitarr.. đ Redigerat 16 november 2006 av flintan Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Kiefz Postat 16 november 2006 Dela Postat 16 november 2006 Det lÄter som vanlig distad gitarr, fast med lite mer övertoner, bÄde höga och lÄga, vilket leder till att det blir grötigare ..typ.. vet inte rikigt hur jag ska förklara. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Elof (oregistrerad) Postat 17 november 2006 Dela Postat 17 november 2006 (redigerat) Det lĂ„ter underbart... Har testat mĂ„nga ggr, men inte med mick in i en stĂ€rkare. Linead ackegura in i stĂ€rkare, stĂ€rkarsimulering pĂ„ mickad ackegura, driven rörpreamp pĂ„ bĂ„de mickat och lineat. Jag Ă€lskar ljudet av lite driven/smĂ„distad ackegitarr, tack för mig đ ps. lyssna pĂ„ sparklehorse - king of nails. Hela albumet "itÂŽs a wonderful life" lĂ„ter grymt bra. Redigerat 17 november 2006 av Elof Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
IDF Postat 17 november 2006 Dela Postat 17 november 2006 Distad akgura?, Hur skulle det lÄta? helt ok. om man inte Àr knÀpp o drar pÄ full dist förstÄs! Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
rainydays Postat 17 november 2006 Dela Postat 17 november 2006 ps. lyssna pĂ„ sparklehorse - king of nails. Hela albumet "itÂŽs a wonderful life" lĂ„ter grymt bra. TĂ€nkte ocksĂ„ pĂ„ den lĂ„ten nĂ€r jag sĂ„g topic đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
berch Postat 17 november 2006 Dela Postat 17 november 2006 (redigerat) Har kört min ak Washburn (har inbyggd mik) genom min Spider II:a nĂ„gra gĂ„nger. Lika roligt varje gĂ„ng. Min medmusikanter brukar titta konstigt pĂ„ mig bara. Metaldist med en ak git Ă€r ju lite skumt. đđźđ Edit: Ă€r vĂ€l lite knĂ€pp dĂ„ IDF, men roligt har jag! đ Redigerat 17 november 2006 av berch Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
JAWS Postat 17 november 2006 Dela Postat 17 november 2006 Har vid nĂ„gon inspelning kört en nylonstrĂ€ngad akgura in i stĂ€rken och kört med massor av dist. LĂ€t kanon, typ Smashing Pumpkins. Man ska prova allt en gĂ„ng - sĂ„ man vet om man tycket om det! đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Torwald Postat 17 november 2006 Dela Postat 17 november 2006 Jag tycker det lĂ„ter ganska illa, men jag har vĂ€l aldrig gett det en chans, antar jag... Jag fĂ„r vĂ€l göra lite nya försök! đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Emil Postat 17 november 2006 Dela Postat 17 november 2006 Det kan lÄta asballt och helrÀtt ibland men det lÄter definitivt inte som en elgitarr. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
limpan666 Postat 17 november 2006 Dela Postat 17 november 2006 Det beror pÄ om den distade ackeguran Àr ett sjÀlvÀndamÄl eller om det Àr ljudet isig som du Àr ute efter? Ett alternativ Àr ju att göra som exempelvis J. Mascis i Dinosaur Jr med flera brukar göra. Spela in ett antal kanaler med olika gitarrljud/instÀllningar/typer av gitarrer exempelvis vrÄldistad Fender Jazzmaster uppmickad med bandmick, lajnad acke, uppmickad acke, Gibson SG med voxtwang..... ja du fattar. Sedan mixar du de olika kanalerna dill önskat ljud och hÀr kan du göra mycket med panoreringar. Slutresultatet blir ofta bra och lite slumpmÀssigt ocksÄ vilken Àr en faktor som anvÀnds alldeles för lite idag inom musiken. Det blir lÀtt för mÄnga ettor och nollor! Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
JahCrab Postat 17 november 2006 Dela Postat 17 november 2006 Det kan lÄta riktigt ösigt. Jag sÄg Damien Rice köra det live pÄ nÄgon video frÄn nÄgonstans, lÀt riktigt mustigt. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
NONHALO Postat 17 november 2006 Dela Postat 17 november 2006 Den helt underbara duon Johnossi (gitarr & trummor( kör alltid med distad akkegura live đ passar helt perfekt till deras musik đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
IDF Postat 17 november 2006 Dela Postat 17 november 2006 Har kört min ak Washburn (har inbyggd mik) genom min Spider II:a nĂ„gra gĂ„nger. Lika roligt varje gĂ„ng. Min medmusikanter brukar titta konstigt pĂ„ mig bara. Metaldist med en ak git Ă€r ju lite skumt. đđđ Edit: Ă€r vĂ€l lite knĂ€pp dĂ„ IDF, men roligt har jag! đ de e det som rĂ€knas.. đ sjĂ€lv brukar jag köra min Bontempi-70tals-elorgel genom en gt3a med boss metal zone dist.. o flagner o chorus o delay o reverb.. det lĂ„ter najs! đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Blodis Postat 17 november 2006 Dela Postat 17 november 2006 sjĂ€lv brukar jag köra min Bontempi-70tals-elorgel genom en gt3a med boss metal zone dist.. o flagner o chorus o delay o reverb.. det lĂ„ter najs! đ Haha coolt!!! đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
IDF Postat 17 november 2006 Dela Postat 17 november 2006 sjĂ€lv brukar jag köra min Bontempi-70tals-elorgel genom en gt3a med boss metal zone dist.. o flagner o chorus o delay o reverb.. det lĂ„ter najs! đ Haha coolt!!! đ de lĂ„ter astufft! komprimerar den stenhĂ„rt med, sĂ„ den smĂ€cker asbra!!! đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Jarnis Postat 17 november 2006 Dela Postat 17 november 2006 Jumpin jack flash Àr vÀl akustisk gitarr? Eller tÀnker jag pÄ Street fighting man? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
limpan666 Postat 17 november 2006 Dela Postat 17 november 2006 Street Fighting Man- Beggars Banquet-1968!!! För övrigt gjord som grym cover av Soundgarden som singel baksida pÄ Rusty Cage 1991! Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
limpan666 Postat 17 november 2006 Dela Postat 17 november 2006 Kom just pÄ ett av mina första taffliga försök till at spela in pÄ 4-kanalers portastudio 1984/85 med en Roland TR606 och senare TR 505 som rytmdoktor ovanpÄ det en vrÄÄÄldistad Ibanez tolvstrÀngad genom en Peavy Bandit. D-takts punk i No-Future skolan med svenska texter!!! Skall bli ett sant nöje att leta upp den gamla "mastertejpen" och avnjuta 80-talets budget inspelningar! Glad helg pÄ er! Ska ivÀg till Studion för att börja mastra en platta som skall ges ut pÄ Komplott i jan/feb. Sen ivÀg till KB(Malmö) för att se den eminenta Japanska orkestern Mono, ngt för er som gillar ISIS, Red Sparrowes, Pelican, Jesu, mogwai, Godspeed You Black Emperor....... Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
bogii (oregistrerad) Postat 19 november 2006 Dela Postat 19 november 2006 sjĂ€lv brukar jag köra min Bontempi-70tals-elorgel genom en gt3a med boss metal zone dist.. o flagner o chorus o delay o reverb.. det lĂ„ter najs! đ Haha coolt!!! đł de lĂ„ter astufft! komprimerar den stenhĂ„rt med, sĂ„ den smĂ€cker asbra!!! đ finns de metalzone modulering i gt3an?aldrig hittat den.... det finns en som heter "metal" men inte sett metalzone... Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
milton Postat 21 november 2006 Dela Postat 21 november 2006 Den helt underbara duon Johnossi (gitarr & trummor( kör alltid med distad akkegura live đ passar helt perfekt till deras musik đ SĂ„g dom live nyss (typ tre veckor sedan), riktigt skön musik. Man kan göra mycket med bara en akkegura, ett trumset och ett gĂ€ng pedaler...gav lite kreativa idĂ©er đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.