Jump to content
Annons

Vill inte starta!

doris (oregistrerad)

Recommended Posts

doris (oregistrerad)

😉

Jag köpte Cubase SE 3 och nu nÀr jag installerarde det, sÄ gÄr det inte att starta programmet! Den hÀr första start-rutan kommer upp, men den gÄr inte lÀngre Àn till License Control Center har stött pÄ ett problem och mÄste avslutas. (Ja, jag har dongeln i...), och sedan:

likadnt med : CubaseSE3.exe har stött pÄ ett problem och mÄste avslutas.

Varför blir det sÄ?

Har testat att installera om flera gÄnger - same sak hÀnder.

Skulle uppskatta lite hjÀlp. Det hÀr Àr grymt frustrerande...

Just installerat ett nytt ljudkort(ELIROL24bit 96kHz)

Tack för hjÀlp!

😄

Redigerat av doris
Dela pÄ andra sajter

Annons
doris (oregistrerad)
Mycket tydligare Àn dina tidigare inlÀgg.

Myskoproblem du, ska kolla en grej i manualen. Isf Ă„terkommer jag.

Tack sĂ„ mycket! 😉

Dela pÄ andra sajter

Hittade detta.

The copy protection key should be plugged into the computer’s USB

port after installing Cubase SX/SL and restarting the computer!

When the copy protection key is plugged into the USB port, Windows will automatically

register it as a new hardware device and will attempt to find drivers for it – these

necessary drivers won’t be there until Cubase SX/SL has been installed and the computer

restarted. 

Som det stÄr ska man stoppa in dongeln efter installationen. Vet inte om det kan vara problemet. LÄter nÄgon mer kunnig bekrÀfta eller dementera.

Edit: Men du har ju SE... 😉

Redigerat av Zyan
Dela pÄ andra sajter

Hade du dongeln i vid installationen??

edit: du ska installera utan den istoppad! 😉

Redigerat av IDF
Dela pÄ andra sajter

Cubase SE 3
Cubasesl.exe

SĂ€g, borde den inte heta Cubasese.exe isĂ„fall? Om du har bĂ„de SE 3 och SL pĂ„ hĂ„rddisken, tror jag att du rentav startar fel programfil bara. 😉

Dela pÄ andra sajter

Förresten Àr det inte mÄnga dagar sedan en liknande trÄd om Cubase SL, dÄ detta förslag dök upp.

Dvs. du installerar om License Control Center med parametern /o för att vara sÀker pÄ att alla gamla filer skrivs över!

Dela pÄ andra sajter

doris (oregistrerad)

(Dvs. du installerar om License Control Center med parametern /o för att vara sÀker pÄ att alla gamla filer skrivs över! )Det har jag gjort redan, men nÀr jag tryckte pÄ Enter kom samma ruta upp!

Jag kommer inte lĂ€ngre Ă€n att rutan kommer upp sen fastnar den: den sĂ€ger ingen ting, utan bara att:CubaseSE3.exe har stött pĂ„ ett problem och mĂ„ste avslutas. 😉😉

Dela pÄ andra sajter

doris (oregistrerad)
Förresten Àr det inte mÄnga dagar sedan en liknande trÄd om Cubase SL, dÄ detta förslag dök upp.

Dvs. du installerar om License Control Center med parametern /o för att vara sÀker pÄ att alla gamla filer skrivs över!

Jag har samma problem som han! 😉

Fast jag köpte programmet igĂ„r.Jag behövde knapt skriva eget inlĂ€gg koperade halva hans(hihi)...men inget hjĂ€lper!!! 😉😄

Dela pÄ andra sajter

doris (oregistrerad)

Jaja... Jag lĂ€mnar den tillbaks till afĂ€ren dĂ„ 😛 ..Min galna data och jag 😆 ..Fan.... Jag fick ett"studio program med mitt nya ljudkort...Edirol 24 bit 96kHz...

programmet heter SONAR LE Àr den lika bra???

Ja dem hatar mig nog snart pÄ afÀren jag har varit tillbaks 4 gngr nu...

Tack för hjĂ€lpen alla!!!! 😛

Dela pÄ andra sajter

Har tyvÀrr inga bra idéer - men om ingen annan i forumet fÄr en snilleblixt, sÄ skulle du kanske ta och ringa till supporten pÄ MI7. De har nog hört om de flesta mÀrkliga problem, sÄ de borde kunna hjÀlpa dig. GÄ in och registrera ditt program pÄ MI7's hemsida först, bara.

Dela pÄ andra sajter

doris (oregistrerad)
Har tyvÀrr inga bra idéer - men om ingen annan i forumet fÄr en snilleblixt, sÄ skulle du kanske ta och ringa till supporten pÄ MI7. De har nog hört om de flesta mÀrkliga problem, sÄ de borde kunna hjÀlpa dig. GÄ in och registrera ditt program pÄ MI7's hemsida först, bara.

Är mitt program som heter SONAR LE lika bra???

Tack för snĂ€ll hjĂ€lp! 😛😆

Dela pÄ andra sajter

Är mitt program som heter SONAR LE lika bra???

Tack för snĂ€ll hjĂ€lp! 😛😛

Sonar kĂ€nner jag dessvĂ€rre inte alls till, men det skadar ju inte att prova. LjudmĂ€ssigt skiljer det troligen inget - om man inte gĂ„r ner pĂ„ atomnivĂ„ eller nĂ„got - utan det Ă€r anvĂ€ndningen som kan skilja en del. Om du börjar med Sonar nu och lĂ€r dig det, sĂ„ kommer du antagligen att bli lika inbiten Sonar-anvĂ€ndare, som jag Ă€r Cubase-anvĂ€ndare... 😆

Dela pÄ andra sajter

LÀttast Àr kanske att ringa MI7 och snacka med supporten dÀr, de kan hjÀlpa dig att installera det. Om jag skulle skulle pröva sjÀlv skulle jag göra det i denna ordning:

1. Avinstallera se, sök pÄ datan och ta bort alla se relaterade prefs du hittar under "Documents and Settings" samt "Program Files".

2. reboot

3. ladda hem senaste driver för syncrosoft: http://www.syncrosoft.com/License_Control_Center-78-11.html

4. ladda hem senaste updatering av cubase: http://www.steinberg.net/544_1.html

5. utan dongeln instoppad, installera cubase cd:n

6. installera den senaste syncrosoft drivern

7. installera den senaste uppdateringen av cubase

8. reboot

9. stoppa i dongel (lÄt den installera drivers för dongel)

10. Starta cubase

Fungerar inte detta skulle jag ringa supporten, lycka till!

Redigerat av Slackerboy
Dela pÄ andra sajter

doris (oregistrerad)

Jag har hunnit till punkten dÀr jag, försöker ladda ner cubase uppdateringen men sÄ stöter den pÄ problem: den sÀger att programmet tyvÀrr inte kan öppnas? Jag gjorde allt du sa...

Jag köpt programmet pÄ musikbörsen. Borde fungera. Tror du att det fins filar kvar som jag inte lyckades hitta! Du Àr sÄ snÀll som tar tid och hjÀlper mig!

Doris... Kvinnor kan! Öh, inte sĂ„ bra
fan!

😉

Dela pÄ andra sajter

doris (oregistrerad)
LÀttast Àr kanske att ringa MI7 och snacka med supporten dÀr, de kan hjÀlpa dig att installera det. Om jag skulle skulle pröva sjÀlv skulle jag göra det i denna ordning:

1. Avinstallera se, sök pÄ datan och ta bort alla se relaterade prefs du hittar under "Documents and Settings" samt "Program Files".

2. reboot

3. ladda hem senaste driver för syncrosoft: http://www.syncrosoft.com/License_Control_Center-78-11.html

8. reboot

10. Starta cubase

Hej!

The file C/program/steinberg/cubaseSE3convif.opt culd not be opend!

SÀger den nÀr jag ska ladda ner uppdateringen

Jag sitter med cd:n och nyckeln i handen och stirrar ut i tomma intet
 en bra dag för sjĂ€lvmord tĂ€nker jag!

Tack för din hjÀlp!

😉

Dela pÄ andra sajter

Mysko...

Hur mÄnga program, filer etc har du lagt in pÄ Datorn

veckan innan Cubase?

Hur lÀnge Àr det sen du formaterade om datorn senast?

Har du nÄgon form av antivirusprogram/brandvÀgg samtidigt som

du uppdaterar?

Fungerar alla andra program som dom ska?

Dela pÄ andra sajter

Det beror nog pÄ att du mÄste installera frÄn CD:n innan du installerar uppdateringen. Jag fick nÀmligen exakt det felet nÀr jag försökte installera enbart uppgraderingen hÀr pÄ jobbet, dÀr jag inte har nÄgot musikrelaterat installerat...

Har du redan installerat frÄn CD:n och den ÀndÄ sÀger sÄ, sÄ Àr det nog bÀst att ringa till MI7 och fÄ hjÀlp frÄn dem, eftersom det verkar vara nÄgot strul med installationen i sÄ fall - för det var vÀl SE du hade pÄ CD:n - och inte LE...?

Redigerat av Claes
Dela pÄ andra sajter

2. reboot

8. reboot

10. Starta cubase

Hej!

Tack för din hjÀlp!

😕

Hej Doris.

NÀr du laddar ner uppdateringen ska du inte öppna den. Det gör du först sen nÀr du ska installera uppdateringen. För enkelhetsskull skriver jag om beskrivningen frÄn Slackerboy:

2. reboot

3. utan dongeln instoppad, installera cubase cd:n

4. ladda hem senaste driver för syncrosoft, samt installera denna http://www.syncrosoft.com/License_Control_Center-78-11.html

5. ladda hem senaste updatering av cubase samt installera denna: http://www.steinberg.net/544_1.html

6. reboot

7. stoppa i dongel (lÄt den installera drivers för dongel)

8. Starta cubase

Jag kan ha misstolkat dig, men om du öppnar uppdateringen redan nÀr du laddar ner den, försöker du uppdatera programmet innan det blivit installerat. Och dÄ kommer den mycket riktigt inte hitta nÄgra filer. Om sÄ Àr fallet, och du inte har Àndrat nÄgot sedan dess, gör följande punkter rakt upp och ner:

3

5

6

7

8

Dela pÄ andra sajter

doris (oregistrerad)

2. reboot

8. reboot

10. Starta cubase

Hej!

Tack för din hjÀlp!

😕

Hej Doris.

NÀr du laddar ner uppdateringen ska du inte öppna den. Det gör du först sen nÀr du ska installera uppdateringen. För enkelhetsskull skriver jag om beskrivningen frÄn Slackerboy:

2. reboot

3. utan dongeln instoppad, installera cubase cd:n

4. ladda hem senaste driver för syncrosoft, samt installera denna http://www.syncrosoft.com/License_Control_Center-78-11.html

5. ladda hem senaste updatering av cubase samt installera denna: http://www.steinberg.net/544_1.html

6. reboot

7. stoppa i dongel (lÄt den installera drivers för dongel)

8. Starta cubase

Jag kan ha misstolkat dig, men om du öppnar uppdateringen redan nÀr du laddar ner den, försöker du uppdatera programmet innan det blivit installerat. Och dÄ kommer den mycket riktigt inte hitta nÄgra filer. Om sÄ Àr fallet, och du inte har Àndrat nÄgot sedan dess, gör följande punkter rakt upp och ner:

3

5

6

7

8

Hej hej...

Nu gjorde jag allt i rĂ€tt ordnig, men nĂ€r jag var pĂ„ sista steget alltsĂ„ att uppdatera cubase efter att jag har installerat allting, sĂ„ kom ett meddelande frĂ„n datan att ny maskinvara har hittats vilket var Control center fast att den meddelandet kom redan upp tidigare redan
 dĂ„ blev skĂ€rmen vitt bakom uppdaterings rutan, fast att den fortsĂ€tta att uppdatera och sa att det var lyckat. Jag gjorde rebot ..Men fan samma sak inget av dem 2 kan öppnas??

Tack för hjÀlpen igen ni Àr riktigt snÀlla!

Doris den hesa songfÄgeln...

Dela pÄ andra sajter

doris (oregistrerad)

Jo nÀr jag försökte andra gÄngen gjorde jag det misstaget...

Men för det första gĂ„ngen sĂ„ hĂ€nde det ett fel Ă€ndÄ  det som att cubase vill vaken bli installerad eller uppdaterad.

Följer varje punk slaviskt!

Dela pÄ andra sajter

Ok - dĂ„ tror jag att det Ă€r bĂ€st att du ringer till supporten pĂ„ MI7 trots allt. Det kan ju vara sĂ„, att det Ă€r ett problem de har rĂ„kat ut för tidigare, sĂ„ att de kan hjĂ€lpa dig i en handvĂ€ndning. Det Ă€r mycket duktiga killar dĂ€r, sĂ„ de brukar kunna reda ut alla möjliga konstigheter. 😕

http://www.mi7.com/ Àr deras adress

Dela pÄ andra sajter

HallÄ i luckan.

IstÀllet för att ni skall lÀgga en dag till pÄ detta sÄ Àr ni vÀlkomna att kontakta vÄr support.

1. Skicka ett mail pÄ support@mi7.com

2. Ring pÄ 040-6306970.

VÄr support Àr öppen för alla registrerade anvÀndare. Teefonen till suppport av delningen stÄr öppen mellan 11.00 - 12.30 samt 14.00 - 17.00.

Redigerat av fredrik @ mi7
Dela pÄ andra sajter

doris (oregistrerad)
Ok - dĂ„ tror jag att det Ă€r bĂ€st att du ringer till supporten pĂ„ MI7 trots allt. Det kan ju vara sĂ„, att det Ă€r ett problem de har rĂ„kat ut för tidigare, sĂ„ att de kan hjĂ€lpa dig i en handvĂ€ndning. Det Ă€r mycket duktiga killar dĂ€r, sĂ„ de brukar kunna reda ut alla möjliga konstigheter. 😄

http://www.mi7.com/ Àr deras adress

Tack sĂ„ mycket..ska försöka det! 😕😄

Dela pÄ andra sajter

doris (oregistrerad)

Tack för alla som hjÀlpte...jag fick ignÄng den..Hurra!Fast nu mÄste jag lÀra mig

att anvĂ€nda den...MI7 var ocksĂ„ en bra suport, dem var tĂ„lamodiga som fan...Jag Ă€r ju inte lĂ€tt... men nu Ă€r jag glad..Den hĂ€r sidan Ă€r inte sĂ„ dum alls! 😉😄

Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du ska bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.