Lilleman Postat 16 november 2006 Dela Postat 16 november 2006 (redigerat) Orkar ni med en bygga tråd till? Annars låter vi tråden falla igenom till dom sälla Jazzmarkerna... 🙁 Redigerat 18 november 2006 av Lilleman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PreacherX Postat 16 november 2006 Dela Postat 16 november 2006 Orkar ni med en bygga tråd till? Annars låter vi tråden falla igenom till dom sälla Jazzmarkerna... 😉 Vi får aldrig nog 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Crownfield Postat 16 november 2006 Dela Postat 16 november 2006 Klart vi pallar! 😉 Lasta på! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
steflund Postat 16 november 2006 Dela Postat 16 november 2006 Jag är precis i planerna på att börja bygga själv, så inspirationen är alltid trevlig! =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lilleman Postat 16 november 2006 Trådstartare Dela Postat 16 november 2006 (redigerat) Ok,jag har behov av en yta för datorn lite att antal kompressorer och några andra burkar. Därför har jag tagit till ganska rejält när det gäller rackenheter. Det är inte jag på bilderna utan ägaren av snickeriet där jag huserar ibland... Jag bygger i stavlimmade skivor som ser ut som en blandning mellan teak och ek... Köpta på Cheapy byggmarknad... Det är tänkt att rackcasen ska ligga med racken uppåt med en höjdskillnad på mellan 20-30 cm mellan framkant och bakkant... (Behöver jag säja att bakkanten ska vara den högsta...?) Väldigt basic skiss från ovan... (har inget ritprogram..😉 ) Rackcase'n Redigerat 16 november 2006 av Lilleman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 16 november 2006 Dela Postat 16 november 2006 Lovar du att det inte är du? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 16 november 2006 Dela Postat 16 november 2006 lär bli sjukt läckert.. 😄 ge mig kanske?? 😉 vad går hela bygget på?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lilleman Postat 16 november 2006 Trådstartare Dela Postat 16 november 2006 (redigerat) Lovar du att det inte är du? Nä... Men jag är inte riktigt så gammal än... 😉 Redigerat 16 november 2006 av Lilleman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lilleman Postat 16 november 2006 Trådstartare Dela Postat 16 november 2006 lär bli sjukt läckert.. 😉ge mig kanske?? 😉 vad går hela bygget på?? Jag skulle tro någonstans runt 3000 inklusive lack, lim och skruv + den höj och sänkbara ramen Galant från IKEA som jag snott ifrån ett annat bord hemma... Det utgör ramen för själva desken... Få...?! IDF, inget kommer gratis... 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 17 november 2006 Dela Postat 17 november 2006 fan vad najs.. jag tänkte bygga om mitt bord som jag har nu o sätta racken på sidorna eller så.. ja har bara ett stort rack till höger som skymmer mycket skikt!!! endast skåpen, hur mkt pungar du ut för dom?? allt kommer gratis.. bara man har stort skägg nog.. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lilleman Postat 17 november 2006 Trådstartare Dela Postat 17 november 2006 (redigerat) fan vad najs.. jag tänkte bygga om mitt bord som jag har nu o sätta racken på sidorna eller så.. ja har bara ett stort rack till höger som skymmer mycket skikt!!!endast skåpen, hur mkt pungar du ut för dom?? allt kommer gratis.. bara man har stort skägg nog.. 😛 Jag vill skapa ett ganska lågt kontrollbord, men samtidigt smidigt så att man slipper kräla på golvet efter burkarna... Därför lägger jag dom ner... Jag har inte exakt räknat ut vinkeln än... 15-20 grader skulle jag tro... Jag hoppas att det färdiga resultatet kommer redan ikväll om det flyter på... Vh, Lilleman Edit: Skåpet är ungefär 5 löpmeter... skivorna ligger på ca 250kr/m inkl. moms i runda slängar Redigerat 17 november 2006 av Lilleman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mr_chess Postat 17 november 2006 Dela Postat 17 november 2006 tja har själv byggt mig ett bord i trä, helt efter egna ritningar. Det var riktigt roligt att få bestämma hur den skulle se ut då man visste förutsättningarna och inte var bunden till nånting. Blev grymt bra och är riktigt riktigt nöjd. så det är bara att bygga på! mvh Anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lilleman Postat 17 november 2006 Trådstartare Dela Postat 17 november 2006 tja har själv byggt mig ett bord i trä, helt efter egna ritningar. Det var riktigt roligt att få bestämma hur den skulle se ut då man visste förutsättningarna och inte var bunden till nånting. Blev grymt bra och är riktigt riktigt nöjd. så det är bara att bygga på! mvh Anders Jag har nästan provat det mesta i musikrummet, så varför inte testa att bygga en möbel... Jag har kommit lite efter i dagens tidsschema men imorgon ska den vara klar, om än ej helt lackad... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lilleman Postat 17 november 2006 Trådstartare Dela Postat 17 november 2006 Benen påsatta och ett lager klarlack på rackskåpet... Jag fick en grym 1 komponents klarlack i färgaffären... Den heter "Trestjerner" den flyter ut nåt otroligt bra... Iofs inte vattenbaserad, men sköljer man penslar och så på rätt sätt så... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mr_chess Postat 17 november 2006 Dela Postat 17 november 2006 vad har du för utrustning som du ska proppa dit då? skulle vara kul att få veta tips: om jag vore dig så skulle jag löda en kopplingsplatta på baksidan. Dvs. du köper nya XLR kontakter och andra typer så du har allt samlat på ett och samma ställe. Väldigt praktiskt och bra och då slipper du ju gräva där inne så att säga. En annan lösning är att du köper en patchbay med tillhörande patchsnören. Allt beroende på vad du ska fylla rackhyllorna med. Snyggt jobbat iaf, ska bli kul att få se slutresultatet. MVH Anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 17 november 2006 Dela Postat 17 november 2006 vad har du för utrustning som du ska proppa dit då? skulle vara kul att få veta tips: om jag vore dig så skulle jag löda en kopplingsplatta på baksidan. Dvs. du köper nya XLR kontakter och andra typer så du har allt samlat på ett och samma ställe. Väldigt praktiskt och bra och då slipper du ju gräva där inne så att säga. En annan lösning är att du köper en patchbay med tillhörande patchsnören. Allt beroende på vad du ska fylla rackhyllorna med. Snyggt jobbat iaf, ska bli kul att få se slutresultatet. MVH Anders klart som korv att man ska ha en jackväxel!!! men Lilleman, har du inte en fet bantam-patchbay i ditt neotekbord?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wernborg Postat 17 november 2006 Dela Postat 17 november 2006 (redigerat) Iofs inte vattenbaserad, men sköljer man penslar och så på rätt sätt så... Världens bästa tips till oljebaserade lacker och färger: GRÖNSÅPA Häll lite i en burk och jobba in det i penseln ordentligt, kanske en halv deciliter eller så. Sen är det bara att skölja med varmvatten, både pensel och burk. 🙂 Redigerat 17 november 2006 av Wernborg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lilleman Postat 17 november 2006 Trådstartare Dela Postat 17 november 2006 (redigerat) vad har du för utrustning som du ska proppa dit då? skulle vara kul att få veta tips: om jag vore dig så skulle jag löda en kopplingsplatta på baksidan. Dvs. du köper nya XLR kontakter och andra typer så du har allt samlat på ett och samma ställe. Väldigt praktiskt och bra och då slipper du ju gräva där inne så att säga. En annan lösning är att du köper en patchbay med tillhörande patchsnören. Allt beroende på vad du ska fylla rackhyllorna med. Snyggt jobbat iaf, ska bli kul att få se slutresultatet. MVH Anders Tja, i botten kommer väl Teletronics LA 2:orna att få ligga... En SPL rörpreamp, Solo-610 får väl ligga dar också... Jeomeek VC1, Sony D7, Lexicon MPX 118, lite DBX gatar, Rane Eq's, Yamha SPX-90, hörlurslyssning, Rev 7, och lite racksyntar och skit... 🙂 Det kommer även någon typ av kopplings enhet, har inte bestämt vilken än... men Lilleman, har du inte en fet bantam-patchbay i ditt neotekbord?? Njae, det hade jag ju, men Neotekbordet gick ivag av olika anledningar, det tog för stor plats bla... 🙂 Redigerat 17 november 2006 av Lilleman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lilleman Postat 17 november 2006 Trådstartare Dela Postat 17 november 2006 Iofs inte vattenbaserad, men sköljer man penslar och så på rätt sätt så... Världens bästa tips till oljebaserade lacker och färger: GRÖNSÅPA Häll lite i en burk och jobba in det i penseln ordentligt, kanske en halv deciliter eller så. Sen är det bara att skölja med varmvatten, både pensel och burk. 🙂 Grymt tips... Ska lägga det i tipsfilen... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lilleman Postat 17 november 2006 Trådstartare Dela Postat 17 november 2006 Det börjar se klart ut... Vad tycks, tror ni att det funkar? Rackskenor osv. ska i imorgon... Den där som springer framför möbeln har jag inte bara jobbat på dom sista dagarna, utan närmare bestämt i över ett år... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 17 november 2006 Dela Postat 17 november 2006 Är han du då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lilleman Postat 17 november 2006 Trådstartare Dela Postat 17 november 2006 Är han du då? Ja Hon är jag, iaf till 50%... 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 17 november 2006 Dela Postat 17 november 2006 Är han du då? Ja Hon är jag, iaf till 50%... 😕 Okej, därför du är så liten på bilden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lilleman Postat 17 november 2006 Trådstartare Dela Postat 17 november 2006 (redigerat) Är han du då? Ja Hon är jag, iaf till 50%... 😄 Okej, därför du är så liten på bilden Nej, det beror nog på min kameralins... 😏 Redigerat 17 november 2006 av Lilleman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mallorcamange (oregistrerad) Postat 17 november 2006 Dela Postat 17 november 2006 så snyggt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
robbery Postat 17 november 2006 Dela Postat 17 november 2006 Åhh, vill oxå ha... gjorde nåt liknande själv för ett år sen, men i MDF och med en otroligt tråkig grå färg. Bli grymt snyggt med träfärgat... GRATTIS!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lilleman Postat 17 november 2006 Trådstartare Dela Postat 17 november 2006 Jag laddade med några rackenheter, man blir ju nyfiken på hur det ser ut... Åhh, vill oxå ha... gjorde nåt liknande själv för ett år sen, men i MDF och med en otroligt tråkig grå färg. Bli grymt snyggt med träfärgat... GRATTIS!! Tack, MDF är himla bra, men lite tråkigt som du säjer... Dom här skivorna kostade ungefär 250kr/m och det gick åt ungefär 10m... 😳 så snyggt! oh yeah... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 17 november 2006 Dela Postat 17 november 2006 Jag laddade med några rackenheter, man blir ju nyfiken på hur det ser ut... Åhh, vill oxå ha... gjorde nåt liknande själv för ett år sen, men i MDF och med en otroligt tråkig grå färg. Bli grymt snyggt med träfärgat... GRATTIS!! Tack, MDF är himla bra, men lite tråkigt som du säjer... Dom här skivorna kostade ungefär 250kr/m och det gick åt ungefär 10m... 😳 så snyggt! oh yeah... 😉 LA2A drägel.... Va fint det vart. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
RoBERT Postat 17 november 2006 Dela Postat 17 november 2006 jahaaaa? 😛 så det är därför du strejkat från MSN på senaste tiden då? 🙂 Grymt lillen! nattinatt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HoboRec Postat 18 november 2006 Dela Postat 18 november 2006 Blev ju riktigt najs det där! I vårt kontrollrum stog det nått hemmabygge när flyttade in, har skruvat på lite på det och målat lite, men det ser ju inte ut så här... det är mer ett utbyggt gammalt kontorsbord, inte vackert men det funkar. Vad kul det skulle vara att bygga allt från grunden själv (om man hade skills) så allt såg ut och funkade som man ville. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.