Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN: Pull Song

ARTIST/GRUPP: Prospect

GENRE: Alternative Rock

LÅTLÄNGD: 3:08

KOMPOSITÖR: Theo Weithz

PRODUCENT: Martin Ljungqvist & Theo Weithz

MEDVERKANDE: Theo Weithz, Martin Ljungqvist, Christian Wallin & Gustaf Appelkvist

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4.4 MB

STATUS: Skiss/hemmainspelning

LÅTLÄNK:

Skulle uppskatta kommentarer på mixen, framförallt EQ och panorering men även annat.

Tack på förhand

/Martin + resten av Prospect

Annons
Postat

Jag skulle gilla mindre tydlig kompression på virveln och så höja överhänget/cymbalerna en aning. Sången är bra komprimerad eller bra insjungen tycker jag för den är tydlig utan att låta komprimerad för mycket. MvH

rankey (oregistrerad)
Postat

Kommenterar mixen:

Låter aningen dovt, som om högtalarna låg under en tunn filt ungefär.

Den där eftersökta krispigheten saknas, mycket försvinner eftersom hatsen ligger så lågt, diskanten måste fram mer. Genom att lyfta fram trummorna tydligare, kommer du förbättra hela ljudbilden en hel del. (Kanske lite flera lager med olika ampar på några guror och precisions-panning skulle feta till ytterliggare om det inte räcker.)

Men just nu med första 2 lyssningar känns det som trummorna är den svagaste länken mixmässigt.

Rösten är bra mixat redan tycker jag.

Min första handlingsinstinkt säger att jag skulle testa framhäva trummorna mer och sen lägga en maximizer på master output o öka thresholden en aning på hela kittet för att få mer drag i övriga ljudbilden. 😉

Låten i sig har en härlig känsla och bra arrangemang. Nice röst också, bra jobbat!

Postat (redigerat)

Ja trumljudet är nog den största svagheten här. För lite rum och för mycket kompressor.

Gitarrljudet är jag också lite tveksam till. Det låter som någon digital dist i toppen. Kanske skulle testa att sätta ett lowpass-filter strax över 6khz?

Basen önskar jag fick ta lite mer plats också.

Men på det hela taget låter det verkligen skitbra! Med lite bättre produktion skulle dethär vara i proffsklass. Låten och sången är det redan.

Låter lite som Slowride med stonerinfluenser.

Redigerat av rainydays
Postat

Virveln suger.. Klickar bara lite pyttigt.. Men sång och övriga instrument är ok dock.

Postat
Basen önskar jag fick ta lite mer plats också.

OK. Vad tycker ni. Ska vi reglera EQ på hela slutspåret eller helt enkelt bara höja bas-spåret?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.