rankey (oregistrerad) Postat 16 november 2006 Postat 16 november 2006 LÅTNAMN: Floating ARTIST/GRUPP: Clearspeaks GENRE: down-tempo, ambient LÅTLÄNGD: 4.11 KOMPOSITÖR: cleaspeaks PRODUCENT: clearspeaks EV. MEDVERKANDE: just me INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 5.7 mb STATUS: Färdig LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Tja! Har en låt här hängandes, tänkte att jag får väl dela med er också ifall nån chilloutare (eller metallare med smyg-chillout gener) är intresserad. 😆 All kritik är välkommen! (men lär inte ändra nåt i låten förutom kanske mix när albumet e klart och om den ska med dit alls). 😆
Lundin Postat 16 november 2006 Postat 16 november 2006 Helt klart ett skönt utgångsläge..gillade soundet i det här. bara en vemodig och raspig sångare som saknas Några reflektioner dock: Mixen är aningen ojämn i volym överlag, men låten funkar så det får väl ses som ett mindre problem.. Efter introt förväntade jag mig också ett bas o trumpaket som puffade och pyste med mer bett och energi..hmmm..omvandlat i klarspråk: mer kompression /limiter.. kanske lite svag dist..kanske lo-fi filtrering.. nu låter det alldeles för snällt om dessa element Introt lovar ödesmättat vemod..sen kommer ett tekniskt okomplicerat och lallande gäng från frälsningsarmén in o pajar alltihop med ett oengagerat trum och baskomp..typ.. 😎 ..enligt min smak, alltså.
conanbarberaren Postat 16 november 2006 Postat 16 november 2006 Jo visst är man en "chilloutare" alltid. Typ det mesta jag gör brukar bli åt det hållet vare sig jag vill eller inte. Gillar det här, lunkar på i behaglig takt med mysiga ljud och skön bas. Får lite jon-hopkins vibbar vilket aldrig kan vara fel. Bra jobbat! Conanbarberaren
rankey (oregistrerad) Postat 17 november 2006 Postat 17 november 2006 Barberaren: Tackar! Trevligt att du diggar lunkande takten 😛 Lundin: Tack för kommentaren, förstår lite vad du är inne på. 😎 Fast jag var helt inspirerad av soundet på nya William Orbit skivan, och tycker själv att jag lyckades åstadkomma feelingen jag ville ha iallafall, med laidback, simpla klassiska melodier. Var inte tänkt som nåt energipaket utan nåt man kan ha på i bakgrunden o softa till bara. 🙂
Lundin Postat 20 november 2006 Postat 20 november 2006 Ok, så du väljer att sätta dig emot Lundin-juryn's beslut? Bered dig på sju års olycka 😮 Ok..so be it.. men du har en hel del resonanta ljud som petar oskönt på trumhinnan som du kanske ska titta på med EQ-kniven.. Jag tror dessutom inte att du förlorar något av chillfaktorn om du skitar ner trummorna en aning så de smälter ihop med den övrigt filterresonanta ljudbilden..vilken f:ö tilltalar mitt undermedvetna smakcentra som en Werther's original... Kör hårt.
Fidden Postat 20 november 2006 Postat 20 november 2006 Det här var riktigt snyggt! Klart den ska med på skivan, om den inte platsar vill jag gärna höra låtarna som gör det 😮
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.