Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Precis som titeln säger söker jag någon som skulle undervisa mig på gitarr (har spelat ett halvår och kan väl lite grunder). Men vill gärna utvecklas o bli bättre

Om någon känner någon eller känner någon som känner någon eller ja egentligen vad som helst, så hör av er och PMa mig.

Tack på förhand Erik!

Annons
Postat

Har du kollat med folkuniversitetet?

Jag gick nån kurs hos dem för en massa år sen. Lärde mig mycket, även om jag glömt allt nu igen. Men det är ju knappast deras fel... 😛

Postat
Vad vill du lära dig för något? El? Akustisk?

kan lite grunder i att spela kvintackord och vanliga ackord. Vad jag egentligen vill lära mig är mer om skalor o så....

• 2 veckor senare...
Postat

Tja!

Jag bor i Lund, och kom just hem efter att ha spelat gitarr på mejeriet, faktiskt. :rolleyes: Hursomhelst, så spelar jag för en jäkligt bra lärare där på ABF. Tror dock att där är ganska fullt, likaså är min uppfattning om Kulturskolan i Lund. Men på typ folkuniversitet, medborgarskolan och allt vad det heter går det nog att finna plats.

... Annars kan du ju alltid gå hos mig 😄

Aja, du får helt enkelt kolla runt var det finns plats, men jag kan höra efter lite med folk jag känner om de vet nåt annat schysst ställe med lediga platser för git. -undervisn.

/Hampan

Postat (redigerat)
Tja!

Jag bor i Lund, och kom just hem efter att ha spelat gitarr på mejeriet, faktiskt. 😎 Hursomhelst, så spelar jag för en jäkligt bra lärare där på ABF. Tror dock att där är ganska fullt, likaså är min uppfattning om Kulturskolan i Lund. Men på typ folkuniversitet, medborgarskolan och allt vad det heter går det nog att finna plats.

... Annars kan du ju alltid gå hos mig 😎

Aja, du får helt enkelt kolla runt var det finns plats, men jag kan höra efter lite med folk jag känner om de vet nåt annat schysst ställe med lediga platser för git. -undervisn.

/Hampan

Men tjabba Hampus, det var länge sen man såg dig!

Och så dyker du upp på studioforum :rolleyes:

Well, vi får väl ta och skriva färdigt och spela in vår vackra låt nån dag 😄

</ot>

Ja, mejeriet har väl erkänt bra undervisning, men som sagt, brukar vara fullt.

Om du är mer ute efter att spela klassisk gitarr, utmärkt för att lära sig "manövrera" fingrarna osv, så kan jag rekommendera Torbjörn Kahlenstein, som jobbar på studieförbundet vuxenskolan.

EDIT: Ja kulturskolan har också en utmärkt gitarrlärare, Bengt heter han, osäker på hur fullt där är.

Redigerat av Mr.Barbeque
Postat

Har du inte hittat någon föreslår jag dig varmt att ta ett besök på www.miavanti.se

Göran Söderqvist är något i hästväg när det gäller att lära ut. Teknik, teori och att hitta din väg.

Varför jag vet? Jag är själv elev 🙂

• 2 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.