Jump to content
Annons

En till för dansgolvet...

Recommended Posts

Cleff (oregistrerad)
Postat

LÅTNAMN: Time 4 Dance

ARTIST/GRUPP: -

GENRE: Hands up/Euro

LÅTLÄNGD: 2:29

KOMPOSITÖR: -

PRODUCENT: Cleff

EV. MEDVERKANDE: -

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.69 mb

STATUS: Kort skiss

Tjena

Tänkte någon/några kunde vara snäll att kommentera själva mixen bara. Sitter med hörlurar så om någon med "feta" högtalare kunde tala om hur det låter så vore det nice. 😳

Ha det

/Cleff

Time_4_Dance__Mix_3_.mp3

Annons
Cleff (oregistrerad)
Postat

Det är ett medvetet, kanske till och med lite för mycket, försök att sidechaina sången... 😳

Postat

😎 Stevie wonders lillasyrra .. kan-inte-stå-still-framför-micken...

Det känns brutalt fel att sidechaina sången på det här sättet..lägg den på hela komp-paketet istället och låt som alla andra 🙂

Tror att det ska mer till för att göra någon ögonbrynshöjare av detta, men för att få bättre lyssningsvärde skulle jag skippa sidokedjan som första åtgärd.. nästa grej skulle kanske vara lite mer fyllig och bred ljudbild.

Postat

Är det en riktig låt eller Ejay???

Om Ejay.....fixa inte till leaden..eftersom det inte är någon riktig låt!!!

....annars så fixa fram hennes röst helt torrt och lägg på ett litet delay. Kanske det skulle till några mer textrader?????

MEN. Det låter Ejay eller något annat fuskprogram

Cleff (oregistrerad)
Postat

Nej det är inte Ejay, det är helt och hållet egensnickrad låt. Använder samples som bastrumma, hihats från Vengeance bara. Sången görs av Kate Lesing (köpt acapellaskiva), så det blir nog lite svårt med mera textrader. 😏

Som sagt...det är inget seriöst, ingen väluppbyggd låt, inga speciellt bra melodier. Det enda den var till för var för att få lite tips angående mixningen.

Postat

Helt okej grund att börja med.

Dock håller jag med alla om sången.Sedan lyssna in dig på Aquagen för att få till arragemangen då detta påminner lite om dom.Lite arr och mixnings saker som jag skulle ändra för att den skall kännas " klar " för mig.Sedan måste den upp i volym en hel del men du har troligtvis inte mastrat låten så det förbiser jag 😏 .

Cleff (oregistrerad)
Postat
Helt okej grund att börja med.

Dock håller jag med alla om sången.Sedan lyssna in dig på Aquagen för att få till arragemangen då detta påminner lite om dom.Lite arr och mixnings saker som jag skulle ändra för att den skall kännas " klar " för mig.Sedan måste den upp i volym en hel del men du har troligtvis inte mastrat låten så det förbiser jag 😳 .

Aquagen har jag aldrig hört, ska lyssna på dom lite. Arret i denna mix är utarbetat på cirka 2 minuter så det går nog att få till bättre! 😉. Mixningen skulle jag gärna vilja höra lite förslag på...vad som skall förbättras och vad som är bra. Och nej, den är inte mastrad.

Postat

Nja asså det är bara småsaker som jag skulle göra annorlunda i produktionen.

Det är svårt att sätta fingret på vad det är och ännu svårare att med ord försöka förklara vad det är.Oftast finner man dit man vill under produktionsarbetet oavsett om det är en egen låt eller en remix.

Det jag skulle gjort här är nog arragera om leadsen lite annorlunda , byta ut vissa av ljuden på dom och framför allt försöka få till mixen så den känns drivande hela tiden.Det svåra i dansmusik är just att låten bör ha ett kontinuerligt flöde av energi och inte leverare för mycket eller för lite.Och ioch med att sång oftast är sparsam så gäller det att Leadljuden är fenomenalt bra och bra effektlagda.

Ta tex Aquagen Vs Warp Brothers - Blade 1 låten när dom är i garage Ravefesten.Detta är ett bra exempel på hur man kan bygga upp en låt som trots en enda fras ( Phatt Bass ) ändå känns som den driver och gör att du vill stanna på dansgolvet.

Men jobba mer på den för det är en bra låt som går och få till så att den blir riktigt bra.

Radio - Nja ?.

Klubb - Definitivt.

Postat

Tycker du får ta och feta till leadsynthen lite mer. Bredda ut den med en chours-effekt eller liknande. Sen får du gärna höja sången efter introt. Sänkningen du gör känns lite onödig. Annars tycker jag den var väldigt Eurodancig, och "just for the record" så är det inte min musiksmak. 😄

Postat
Det känns brutalt fel att sidechaina sången på det här sättet..lägg den på hela komp-paketet istället och låt som alla andra  😄
Ja! Finns det sång måste den höras.
Sången görs av Kate Lesing (köpt acapellaskiva), så det blir nog lite svårt med mera textrader.  😉
Mmm, sångfraser på samplingskivor är inget kul.

Ifall de hade fått till en bra text, så hade de säkert använt den själva till en egen låt.

Nu blev texten inte så bra så den hamnade på samplingsskivan för att tjäna lite cash. 😉

Bortsett från sidechainpumpandet med bastrumman låter det som japansk popeuro från 2000.

Cleff (oregistrerad)
Postat

högerklicka på länken, spara som och döp om den sedan funkar den att dra in i playlist på winamp.

Cleff (oregistrerad)
Postat
Det känns brutalt fel att sidechaina sången på det här sättet..lägg den på hela komp-paketet istället och låt som alla andra  😳
Sången görs av Kate Lesing (köpt acapellaskiva), så det blir nog lite svårt med mera textrader.  🙂

Ifall de hade fått till en bra text, så hade de säkert använt den själva till en egen låt.

Nu blev texten inte så bra så den hamnade på samplingsskivan för att tjäna lite cash. 😆

Bortsett från sidechainpumpandet med bastrumman låter det som japansk popeuro från 2000.

Sidechain på sången är det faktiskt ganska många som gör nu...det är bara att det ska låta snyggt också! 🙂

Postat
Det känns brutalt fel att sidechaina sången på det här sättet..lägg den på hela komp-paketet istället och låt som alla andra  😆
Sången görs av Kate Lesing (köpt acapellaskiva), så det blir nog lite svårt med mera textrader.  😄

Nu blev texten inte så bra så den hamnade på samplingsskivan för att tjäna lite cash. 🙂

Sidechain på sången är det faktiskt ganska många som gör nu...det är bara att det ska låta snyggt också! 😄

Sidechain på sången kan bli asballt, men det funkar liksom inte när (i princip) varje ord hon sjunger kommer samtidigt som kicken... Det måste ligga ord eller stavelser emellan som kan gunga med 🙂

rankey (oregistrerad)
Postat

Eftersom jag är estländare i grunden vet jag att där skulle detta lätt kunna vara en riktig sommarhit typ 😆

Men för att duga här i sverige så behöver du nog plocka bort chainen från rösten, och feta till synthljuden. Annars är arrangemanget bra, händer saker hela tiden. Jobba på!

Postat (redigerat)

Juste jue! 😄

Måste kommentera mera känner jag.

Vill göra danslåt själv nu. 😉 Den där refrängen satte sig på en lyssning. Farliga saker du har där! Gör något av de nu.

Redigerat av 1up
Cleff (oregistrerad)
Postat
Eftersom jag är estländare i grunden vet jag att där skulle detta lätt kunna vara en riktig sommarhit typ 🙂

Men för att duga här i sverige så behöver du nog plocka bort chainen från rösten, och feta till synthljuden. Annars är arrangemanget bra, händer saker hela tiden. Jobba på!

hehe jaså...lät ju sköj! Jag ska försöka göra en lite mer seriös mix så får vi se hur det blir. Tackar för kritiken.

Cleff (oregistrerad)
Postat
Juste jue! 🙂

Måste kommentera mera känner jag.

Vill göra danslåt själv nu. 😆 Den där refrängen satte sig på en lyssning. Farliga saker du har där! Gör något av de nu.

Tackar! Ska försöka, som sagt skulle va kul att prova göra nåt mer seriöst nu när man fått lite kritik på själva mixningen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.