sebbeh Postat 6 december 2006 Trådstartare Dela Postat 6 december 2006 Sådär, nu har ja bestämmt mig ESI Juli@ Röde NT-1 och BEHRINGER XENYX 1002FX som preamp/mixer då. men nu undrar jag, funkar mixxern till den micken? strunta i om de blir bra ljud eller inte 😆 vill bara veta fall den funkar. behöver inte ha världsbest ljud. bara dugligt. har hört denna micken me samma ljudkort och en preamp under tusen lappen. och de lät super. men som sagt är frågan : Funkar micken till den preampen? så inte är olika kontakter osv 😆 Vill ha svar snabbt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 6 december 2006 Dela Postat 6 december 2006 Sådär, nu har ja bestämmt mig ESI Juli@ Röde NT-1 och BEHRINGER XENYX 1002FX som preamp/mixer då. men nu undrar jag, funkar mixxern till den micken? strunta i om de blir bra ljud eller inte 😉 vill bara veta fall den funkar. behöver inte ha världsbest ljud. bara dugligt. har hört denna micken me samma ljudkort och en preamp under tusen lappen. och de lät super. men som sagt är frågan : Funkar micken till den preampen? så inte är olika kontakter osv 😛 Vill ha svar snabbt! De funkar, men vad ska du ha mixern till. Köp en studio project vtb preamp för samma pengar. Bättre ljud. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sebbeh Postat 6 december 2006 Trådstartare Dela Postat 6 december 2006 Zyan, ska ha den som preamp ist 😕 och vtb1 kostar 1500 på musikbörsen. och ligger inte inne me den sortens pengar =/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 6 december 2006 Dela Postat 6 december 2006 (redigerat) Zyan, ska ha den som preamp ist 😳 och vtb1 kostar 1500 på musikbörsen. och ligger inte inne me den sortens pengar =/ Mixern kostar en tusenlapp, vtb går att få tag i billigare än 1500. Några hundralappar imellan är det helt klart värt. Redigerat 6 december 2006 av Zyan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sebbeh Postat 6 december 2006 Trådstartare Dela Postat 6 december 2006 Zyan, sant iofs. men ja fjäskade på mamsen nu. så detta kommer det bli: ESI Juli@ Röde NT-1A Studio projects ntb1 va tyx? 😆 förlåt för jag har varit velig hit och dit 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joelstromgren Postat 6 december 2006 Dela Postat 6 december 2006 Ja har funderat på att ta en billigare preamp och en dyrare mick. funderar på en RODE NT1A är den något att ha? vet att den är bra, men ja menar va kan man gämföra den med? om man gämför me b1 hur stor skillad är de då? Det blir aldrig bättre än den svagaste länken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sebbeh Postat 7 december 2006 Trådstartare Dela Postat 7 december 2006 Sådär ja 🙂 Nu va julklappen inhandlad 😆 Blev så mycket som : ESI Juli@ Studio Projects VTB-1 Röde NT1-A tyvärr så får inte grejjerna användas innan jul 🙁 Men men 😉 Tack för allt i varjefall 🙂 Åter kommer fall ja behöver mer hjälp eller liknande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 7 december 2006 Dela Postat 7 december 2006 Sådär ja 🙂 Nu va julklappen inhandlad 😆 Blev så mycket som : ESI Juli@ Studio Projects VTB-1 Röde NT1-A tyvärr så får inte grejjerna användas innan jul 🙁 Men men 😉 Tack för allt i varjefall 🙂 Åter kommer fall ja behöver mer hjälp eller liknande! Nu blev det bättre. Du ska vara helnöjd, får bättre nytta av din mick. Jag kör med mixer och skulle hellre ha en preamp. Ett par saker du kommer behöva relativt snart är xlr-kabel, mickstativ och puffskydd. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sebbeh Postat 7 december 2006 Trådstartare Dela Postat 7 december 2006 Zyan, kablar har ja fakstigt redan fixat 😉 och min mormor hade ett skruttit stativ hemma 😉 så de är bara ett puffskydd som fattas! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 7 december 2006 Dela Postat 7 december 2006 Zyan, kablar har ja fakstigt redan fixat 😉 och min mormor hade ett skruttit stativ hemma 😉 så de är bara ett puffskydd som fattas! Sno ett par gamla strumpbyxor och en galge hos mormor också. Så är puffskyddet fixat med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sebbeh Postat 7 december 2006 Trådstartare Dela Postat 7 december 2006 Zyan, haha ska ja fan göra tack för tipset! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 7 december 2006 Dela Postat 7 december 2006 Zyan, haha ska ja fan göra tack för tipset! Koppla balanserat mellan ljudkort och preamp för att få starkare/brusfriare signal. Och läs här så kommer du långt på vägen. Länk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Veritas Postat 8 december 2006 Dela Postat 8 december 2006 fan vad bra jag som hade tänkt att fråga precis samma fråga... 😄 hade tänkt att önska mig en mini studio till julklapp kanske är detta som gäller då Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.