Mats Stålbröst Postat 16 november 2006 Postat 16 november 2006 Var det någon som såg flöjtframträdandet i TV4:s morgonprogram? Jag såg bara några fragment och vill gärna veta vad instrumentet heter... han som spelade beskrev det ungefär som "en orgelpipa med klaffar, som började byggas av en galen tysk på 60-talet"... /Mats
Wernborg Postat 16 november 2006 Postat 16 november 2006 (redigerat) Subkontrabasblockflöjt. Han som spelade heter Göran Månsson Edit: Klippet finns kvar på TV4 Redigerat 16 november 2006 av Wernborg
tbruce Postat 16 november 2006 Postat 16 november 2006 Subkontrabasblockflöjt. 🙂 En sånhär? Den ser rolig ut. 😛
Mats Stålbröst Postat 16 november 2006 Trådstartare Postat 16 november 2006 Tack! Krångligt namn på ett häftigt instrument... finns det att köpa i form av ett samplingsbibliotek? 🙂 /Mats
Desecrated Postat 16 november 2006 Postat 16 november 2006 http://www.tv4.se/player/categories.aspx?p...layTreeId=10031
Linus Postat 16 november 2006 Postat 16 november 2006 Cub Funk!! Häftig 😛 Tänk er den där med dist på... 🙂
Umemagnus Postat 16 november 2006 Postat 16 november 2006 (redigerat) Hehe, jasså.... så Göran var på tv i morse... Här kan ni lyssna mer om ett av banden han är med i... Gjallarhorn Eller lite MER om honom och hans musik... Å Your browser does not support the HTML5 audio tag är en låt med hans monsterflöjt... Vassego. Redigerat 16 november 2006 av Umemagnus
Lee Postat 16 november 2006 Postat 16 november 2006 Hur jäkla fräckt som helst! Istället för syntar hade jag lätt använt den lurens bastoner. Ljudet var något helt speciellt. Men jag föredrar likt förbannat låten han gjorde på härjedalspipa tillsammans med en bassist. Nä, jag tror jag sätter på den igen... (Undrar var man kan köpa den glada lilla låten Postlåda 1523?)
dannepop (oregistrerad) Postat 16 november 2006 Postat 16 november 2006 Makalöst coolt! Hoppas man kan se dem live snart! Danne/
Crownfield Postat 16 november 2006 Postat 16 november 2006 ...Undras när Native Instruments Subkontrabasblockflöjt-VSTi kommer... 🙁 *längtar*
Umemagnus Postat 23 november 2006 Postat 23 november 2006 Hur jäkla fräckt som helst! Istället för syntar hade jag lätt använt den lurens bastoner. Ljudet var något helt speciellt. Men jag föredrar likt förbannat låten han gjorde på härjedalspipa tillsammans med en bassist. Nä, jag tror jag sätter på den igen... (Undrar var man kan köpa den glada lilla låten Postlåda 1523?) Här kan nu köpa skivan Länk
Lee Postat 23 november 2006 Postat 23 november 2006 Hur jäkla fräckt som helst! Istället för syntar hade jag lätt använt den lurens bastoner. Ljudet var något helt speciellt. Men jag föredrar likt förbannat låten han gjorde på härjedalspipa tillsammans med en bassist. Nä, jag tror jag sätter på den igen... (Undrar var man kan köpa den glada lilla låten Postlåda 1523?) Här kan nu köpa skivan Länk Tackar för infon. Men den blev dock lite sen. Mailade Göran och fick skivan i förrgår. Kanonkul! Tack ändå! (Så har man då börjat skaffa lite folkmusik. Banne mig på tiden!)
Umemagnus Postat 26 november 2006 Postat 26 november 2006 (redigerat) Hur jäkla fräckt som helst! Istället för syntar hade jag lätt använt den lurens bastoner. Ljudet var något helt speciellt. Men jag föredrar likt förbannat låten han gjorde på härjedalspipa tillsammans med en bassist. Nä, jag tror jag sätter på den igen... (Undrar var man kan köpa den glada lilla låten Postlåda 1523?) Här kan nu köpa skivan Länk Tackar för infon. Men den blev dock lite sen. Mailade Göran och fick skivan i förrgår. Kanonkul! Tack ändå! (Så har man då börjat skaffa lite folkmusik. Banne mig på tiden!) 😑 Jajjemen!!! Bannemejpåtiden, var ordet! Är du intresserad av mer sjysst folkmusik, kolla in forumets folkmusiktråd (i min signatur) på första inlägget finns de tips på en jädra massa bra musik. Peace & tretakt/ Magnus Redigerat 26 november 2006 av Umemagnus
Lee Postat 26 november 2006 Postat 26 november 2006 Peace & tretakt/ 😑 Det var en folkmusikerhälsning som hette duga det! 🙂 Måste vidarebefordras till farsan omgående!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.