Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Var det någon som såg flöjtframträdandet i TV4:s morgonprogram? Jag såg bara några fragment och vill gärna veta vad instrumentet heter... han som spelade beskrev det ungefär som "en orgelpipa med klaffar, som började byggas av en galen tysk på 60-talet"...

/Mats

Annons
Postat

Cub Funk!! Häftig 😛

Tänk er den där med dist på... 🙂

Postat (redigerat)

Hehe, jasså.... så Göran var på tv i morse...

Här kan ni lyssna mer om ett av banden han är med i... Gjallarhorn

Eller lite MER om honom och hans musik...

Å

är en låt med hans monsterflöjt...

Vassego.

Redigerat av Umemagnus
tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Kluck-kluck-horn... 🥰

Postat

Hur jäkla fräckt som helst! Istället för syntar hade jag lätt använt den lurens bastoner. Ljudet var något helt speciellt.

Men jag föredrar likt förbannat låten han gjorde på härjedalspipa tillsammans med en bassist. Nä, jag tror jag sätter på den igen... (Undrar var man kan köpa den glada lilla låten Postlåda 1523?)

dannepop (oregistrerad)
Postat

Makalöst coolt!

Hoppas man kan se dem live snart!

Danne/

Postat
Hur jäkla fräckt som helst! Istället för syntar hade jag lätt använt den lurens bastoner. Ljudet var något helt speciellt.

Men jag föredrar likt förbannat låten han gjorde på härjedalspipa tillsammans med en bassist. Nä, jag tror jag sätter på den igen... (Undrar var man kan köpa den glada lilla låten Postlåda 1523?)

Här kan nu köpa skivan

Länk

Postat

Här kan nu köpa skivan

Länk

Tackar för infon. Men den blev dock lite sen. Mailade Göran och fick skivan i förrgår. Kanonkul! Tack ändå! (Så har man då börjat skaffa lite folkmusik. Banne mig på tiden!)

Postat (redigerat)

Här kan nu köpa skivan

Länk

Tackar för infon. Men den blev dock lite sen. Mailade Göran och fick skivan i förrgår. Kanonkul! Tack ändå! (Så har man då börjat skaffa lite folkmusik. Banne mig på tiden!)

😑 Jajjemen!!! Bannemejpåtiden, var ordet! Är du intresserad av mer sjysst folkmusik, kolla in forumets folkmusiktråd (i min signatur) på första inlägget finns de tips på en jädra massa bra musik.

Peace & tretakt/

Magnus

Redigerat av Umemagnus
Postat
Peace & tretakt/

😑 Det var en folkmusikerhälsning som hette duga det! 🙂 Måste vidarebefordras till farsan omgående!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.