Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

* LÅTNAMN: Everything

* ARTIST/GRUPP: Audible

* GENRE: House

* LÅTLÄNGD: 7:45

* KOMPOSITÖR: Audible

* PRODUCENT:Audible

* INSPELNINGSÅR:2006

* FORMAT: MP3

* STORLEK: 17.8 MB

* STATUS: Skiss

Vore underbart om jag kunde få lite feedback på denna låten. 😛

Hoppsan sa! Så det kan gå när man leker med samplingar.. iaf. Tack för all kritik. Skall jobba vidare! Spelar in egen sång och återkommer sedan. 😄

Redigerat av audible
Annons
Postat

Skön uppbyggnad!

Bra variation i partierna!

Jag saknar en tung, gungig, walking bass!

Man väntar på att den ska komma in, men den kommer aldrig... =)

Lite vad jag menar:

Sen upplever jag att många av effektljuden, t.ex. den som går över hela låten, ligger lite falskt, vilket förstör helheten...

starboy (oregistrerad)
Postat
Sen upplever jag att många av effektljuden, t.ex. den som går över hela låten, ligger lite falskt, vilket förstör helheten...

Exakt!

Fixa till detta så kan det bli riktigt bra.

För övrigt ett hyfsat hantverk. Hade personligen lagt på lite fler noise-svep i bakgrunden, but that's only me.

/cheers

Postat

Jag tycker den är alldeles för lättviktig. En djup, grov bas skulle verkligen inte skada!

Men den har svängpotential! Med den rätta basen skulle den säkert funka på dansgolvet! 😆

rankey (oregistrerad)
Postat

Fet potential, skulle kunna bli hit av det.

Men som sagt, lyssna på nån Ian Carey produktion tex, sån rejäl feting kick och svängig bas som han brukar ha skulle lyfta denna låt något rejält.

Känns som den inte kommer in i svänget helt på grund av detta just nu.

Annars låter det riktigt tight med syntharna och övriga ljudbilden! 😆

Postat

Bara för att man hört originalet med hela sången på tycker jag att det här blir lite för blekt..inte dåligt..men blekt...

Och när vi ändå är inne på det här med sampling från en kommersiellt utgiven låt måste jag naturligtvis fråga om du clear'at samplingen du använder?

saxat ur forumreglerna:

15. Demolåtar ska vara dina egna.

När du postar demolåtar på forumet, ska det vara dina egna och inte en cover eller remix på någon utgiven låt. Inga delar av låten får tillhöra en annan upphovsman, utan dennes tillstånd. Undantaget är om låten är en mycket tydlig parodi på en existerande låt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.