audible Postat 16 november 2006 Postat 16 november 2006 (redigerat) * LÅTNAMN: Everything * ARTIST/GRUPP: Audible * GENRE: House * LÅTLÄNGD: 7:45 * KOMPOSITÖR: Audible * PRODUCENT:Audible * INSPELNINGSÅR:2006 * FORMAT: MP3 * STORLEK: 17.8 MB * STATUS: Skiss Vore underbart om jag kunde få lite feedback på denna låten. 😛 Hoppsan sa! Så det kan gå när man leker med samplingar.. iaf. Tack för all kritik. Skall jobba vidare! Spelar in egen sång och återkommer sedan. 😄 Redigerat 16 november 2006 av audible
Svarling Postat 16 november 2006 Postat 16 november 2006 Skön uppbyggnad! Bra variation i partierna! Jag saknar en tung, gungig, walking bass! Man väntar på att den ska komma in, men den kommer aldrig... =) Lite vad jag menar: Your browser does not support the HTML5 audio tag Sen upplever jag att många av effektljuden, t.ex. den som går över hela låten, ligger lite falskt, vilket förstör helheten...
audible Postat 16 november 2006 Trådstartare Postat 16 november 2006 Ah! tänkte väl att det var något som fattades! Fixar en ny bas genast 😉 Tack!
audible Postat 16 november 2006 Trådstartare Postat 16 november 2006 Sådär ja. Tycker du att den bör lyftas fram yttligare?
starboy (oregistrerad) Postat 16 november 2006 Postat 16 november 2006 Sen upplever jag att många av effektljuden, t.ex. den som går över hela låten, ligger lite falskt, vilket förstör helheten... Exakt! Fixa till detta så kan det bli riktigt bra. För övrigt ett hyfsat hantverk. Hade personligen lagt på lite fler noise-svep i bakgrunden, but that's only me. /cheers
Danabacken Postat 16 november 2006 Postat 16 november 2006 Jag tycker den är alldeles för lättviktig. En djup, grov bas skulle verkligen inte skada! Men den har svängpotential! Med den rätta basen skulle den säkert funka på dansgolvet! 😆
rankey (oregistrerad) Postat 16 november 2006 Postat 16 november 2006 Fet potential, skulle kunna bli hit av det. Men som sagt, lyssna på nån Ian Carey produktion tex, sån rejäl feting kick och svängig bas som han brukar ha skulle lyfta denna låt något rejält. Känns som den inte kommer in i svänget helt på grund av detta just nu. Annars låter det riktigt tight med syntharna och övriga ljudbilden! 😆
Lundin Postat 16 november 2006 Postat 16 november 2006 Bara för att man hört originalet med hela sången på tycker jag att det här blir lite för blekt..inte dåligt..men blekt... Och när vi ändå är inne på det här med sampling från en kommersiellt utgiven låt måste jag naturligtvis fråga om du clear'at samplingen du använder? saxat ur forumreglerna: 15. Demolåtar ska vara dina egna. När du postar demolåtar på forumet, ska det vara dina egna och inte en cover eller remix på någon utgiven låt. Inga delar av låten får tillhöra en annan upphovsman, utan dennes tillstånd. Undantaget är om låten är en mycket tydlig parodi på en existerande låt.
conanbarberaren Postat 16 november 2006 Postat 16 november 2006 jo men det här svänger definitivt, låter proffsigt. Men som flera har påpekat så skulle det vara skönt med lite mer tyngd
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.