Twilight_Zound Postat 15 november 2006 Dela Postat 15 november 2006 (redigerat) Ny demo i collab format med mig Twilight Zound och missmango777 här på forumet... Jag stod för musiken och hon skrev text samt sång... LÅTNAMN: Sans Qu´on Le Sache ARTIST/GRUPP: Collab: Twilight Zound, MissMango777 GENRE: Halvsoft Electronica LÅTLÄNGD: 6.31 KOMPOSITÖR: Mikael Andersson, Anneli Rydahl PRODUCENT: Mikael Andersson EV. MEDVERKANDE: Anneli Rydahl (MissMango777) INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: Stream Mp3 128/44 STORLEK: 6.nått mb STATUS: Färdig demo?? Kolla i spelaren Nå?? Ris och/eller Ros.... Redigerat 15 november 2006 av Twilight_Zound Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Light Head Postat 15 november 2006 Dela Postat 15 november 2006 Vacker sång! Rätt spännande låt, lite för hög BD. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 16 november 2006 Trådstartare Dela Postat 16 november 2006 56 Visningar men bara ett svar... 🥰 jaja Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenta K Postat 16 november 2006 Dela Postat 16 november 2006 länken funkar inte? 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 16 november 2006 Trådstartare Dela Postat 16 november 2006 Nja det funkar när du ser signaturen under min post... Kan vara lite downtime på servern emellanåt 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenta K Postat 16 november 2006 Dela Postat 16 november 2006 men jag ser inte den bilden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Eternal Postat 16 november 2006 Dela Postat 16 november 2006 Jasså du heter likadant som jag. Undrade vad jag gjort på fyllan egentligen när det stod "M.Andersson" på en låt jag inte kände igen. 🙂 Till låten: Snygga panoreringar och clean ljudbild. Låten är lite för dynamisk i mitt tycke. Kommer igång lite och sedan lugnt. Men antagligen hör det genren till. Det låter bra på det stora hela! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Eternal Postat 16 november 2006 Dela Postat 16 november 2006 men jag ser inte den bilden http://www.twilightzound.smyr.net/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 16 november 2006 Trådstartare Dela Postat 16 november 2006 Servern går tydligen tungt just nu... Men men får väl hitta en alternativ lösning Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 17 november 2006 Trådstartare Dela Postat 17 november 2006 Servern låg nere en stund pga IP byte i går... Nu äre rocknroll igen 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Popwerk.com Postat 17 november 2006 Dela Postat 17 november 2006 (redigerat) Åhh....blev intresserad av att höra men, servern verkar inte helt frisk. Redigerat 17 november 2006 av Popwerk.com Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 17 november 2006 Trådstartare Dela Postat 17 november 2006 Åhh....blev intresserad av att höra men, servern verkar inte helt frisk. Här får du en låt av mig istället, och ni andra som vill lyssna. http://popwerk.com/latar/triptorome.html Höredu du...detta är min tråd... Bort med länken.... 😕 Om du tar bort den och kanske startar en egen tråd i demoforumet sp kanske jag går in och lyssnar... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 17 november 2006 Trådstartare Dela Postat 17 november 2006 Ang servern: Så länge bilden i min signatur syns så funkar låten.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Popwerk.com Postat 17 november 2006 Dela Postat 17 november 2006 (redigerat) Borttagen !!!! ....fungerar forfarande inte???? Antagligen har du en Cachad sida i din webläsare så det är därför sidan kommer upp hos dig. ??? Är låten i stil med hennes egna??? Hennes röst är vacker men pendlar väldigt upp och ner i tonregistret, likt Kate Bush. Dra in låten som mp3.... Redigerat 17 november 2006 av Popwerk.com Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 17 november 2006 Trådstartare Dela Postat 17 november 2006 (redigerat) Njaeee. min cache är nu tömd och sidan funkar fortfarande.. PS: Nån mer än popw som har problem just nu... 17nov 15tiden.. Funkar i FF oxå... Redigerat 17 november 2006 av Twilight_Zound Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 21 november 2006 Trådstartare Dela Postat 21 november 2006 Får väl ta och bumpa denna... Ni är lite slöa.... Ris eller Ros... Servern verkar vara stabil nu efter IP bytet... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DåligtGehör Postat 22 november 2006 Dela Postat 22 november 2006 Skön "kvällsmusik" så här sent på natten trots ganska högt tempo. Gillar de runda mjuka syntljuden som studsar omkring som bollar. Rösten fungerar fint i sammanhanget. Både vacker och lite jagad skör. Bra stop där sången och det sökande får utrymme. Det blir lite hård på march-känsla tack vara de starka trummorna. Inget fel i det. Det ger låten en hårdare karaktär. Slutet - sista minuten ungefär - känns lite spretigt och utdraget. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 22 november 2006 Trådstartare Dela Postat 22 november 2006 Lite spretigt och utdraget.... Mmm... Får se vad som kan göras åt det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Concubine Postat 22 november 2006 Dela Postat 22 november 2006 tjena M... long time no see 😄 gillade breakdownen vid 3:14...skulle vilja har haft den lite längre...den skulle sätta en liten anorlunda bild på hela låten.. som vanligt är produktionen helt suverän....få verkligen ut värdet för mina data hög talare när twilight producera tycker fortfarande inte om bass trumm delen som återkommer (te.x vid 5:51) känns tjatigt och det som alltid fått mig att vända bort från electronisk music...men det är i mitt tycke I stort var den kanon...även om det är inte i mitt musik område så skulle jag lyssna på den igen ( helst utan de där bass-trums tralarna 😉 ) mvh/ micke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Concubine Postat 22 november 2006 Dela Postat 22 november 2006 fan...glömde en sak helt fantastisk sångerska föresten.... music to my ears.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 22 november 2006 Trådstartare Dela Postat 22 november 2006 Fett...M 😄 Nice to see you again... hehe..Breakdown kan ju förlängas, men delen vid 5.51 är i mitt personliga tycke "!BÄST!" 😉 Så underbart när Anneli lägger "opera" stilen med den elektroniska touchen... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 22 november 2006 Trådstartare Dela Postat 22 november 2006 helt fantastisk sångerska föresten.... So right so right Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Concubine Postat 22 november 2006 Dela Postat 22 november 2006 Fett...M 🙂 Nice to see you again... hehe..Breakdown kan ju förlängas, men delen vid 5.51 är i mitt personliga tycke "!BÄST!" 😄 Så underbart när Anneli lägger "opera" stilen med den elektroniska touchen... ja du...det är där våra tycken går åt andra håll...tycker det är så "kliche" och verkligen ramar in en låt i electronika avdelningen...men finns folk som tycker en distade gitar är nåt fy-skam med.... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
missmango777 (oregistrerad) Postat 23 november 2006 Dela Postat 23 november 2006 fan...glömde en sak helt fantastisk sångerska föresten.... music to my ears.... Man tackar 😄 /Anneli Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 12 december 2006 Trådstartare Dela Postat 12 december 2006 Okej sista bumpen innan den läggs åt sidan 😎 Seriöst, hur låter den..? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.