Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Det är Behringers flaggskepp inom Mixerbord. Vad tycker ni om den?? Är det kassa preamps osv..

Annons
Postat

Vad jag har förstått så är det nästan samma bord som föregångaren MX8000 och det tycker jag är ett bra och prisvärt bord. Har för mig att det "bygger" på ett Mackiebord med 8 bussar som är avsevärt mycket dyrare än Behringers variant. Jag kör själv på ett MX8000 och det funkar klanderfritt. Inga direkt höga brusnivåer och bra ljud. Jag ska nog dock så småningom investera i en riktigt bra och dyr mickpreamp som jag kan använda på sång och när jag bara spelar in en kanal. Men jag tycker att de inbyggda preamparna är helt OK, så det är ingen större idé att köpa en billig halvtaskig preamp istället för att använda de inbyggda. 🙂

Postat

Enda skillnaden mot MX8000 är att MX9000 har integrerad mätarbrygga.

Du får väldigt mycket för pengarna, dock så tycker jag att brusnivån blir för påtaglig när man har hela bordet fullkopplat samt alla nivåer optimerade för kringutrustning,effekter o.s.v...

Men som sagt, pressar man inte bordet för hårt klarar man sig bra.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.