Jump to content
Annons

DFHS, BFD eller ezdrummer


Broghard

Recommended Posts

Hej hopp glade Musiker..

det e dags för ett inköp av trummor..

Har lyssnat på de flesta bra samplingar i butik..

BFD, DFHS, EZDrummer.

Jag inspereras mycker av musik som.

3 doors down.

Godsmack.

Linkin park.

Breaking benjamin.

Valet e svårt. men jag önskar komma näre ..

Kicken e igentligen viktigast då jag alltit gillat en kick med bra tryck i basen..

Breaking benjamin och låten "The diary of jane" har mycket trevlig kick..

Lika så har Linkin parks låtar. "Somwhere i belong" och "Numb" snygga kickar.

Vad råder ni till?

vilket e bästa Inköpet för en rocker =)

// Broghard

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ez DFH - om du inte vill ratta så mycket.

DFH Superior om du gillar att ratta.

Har provat det mesta - olika kompisar som köper olika grejjor - och just Toontracks grejjor tycker jag låter väldigt bra. Har precis införskaffat mig EZ DFH för att slippa sitta å krana en massa när jag vill komma igång snabbt. Det är ett lyft!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hadde funderat på DFHS Custome and vintage..

Ljudmessigt de demos jag hört av användare på toontracks forum låter vettiga.. å just denna plugg tycks vara mer varieable än dfhs..

Dfhs av det jag förståt skall vara litet svåt att få bra kick med i mer rock samanhang.

C&V addonen har vist mindre klickiga kickar och skall vara ämnad åt mer variation...

men vad vet jag..

jag vågar ratta... å vill ha mer val möjligheter än vad ezdrummer tycks ge..

// B

Redigerat av Broghard
Link to comment
Dela på andra sajter

Får väll slå ett slag för BFD då ingen annan gillar det.

Både DFHS och BFD är skitbra

BFD är enklare att ratta tycker jag samt en fördel att man även får ut cymbaler på egna kanaler.

Sen kan man dubbeltrigga inom BFD

EZdrummer är jättebra fast man blir väldigt fast tycker jag då man inte kan ratta så mycket som man är van vid om man kört med bfd och dfhs

Att få till en bra rock eller metall kick går faktiskt i alla programen

när vi ändå är inne på kick så nått jag saknade med EZdrummer var att man inte kan pilla på oh rumsljuden om man vill ha mindre kick i dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vänta två veckor och kolla in Addictive Drums. Har en kompis som har betatestat det! Han menar att det är överlägset alla andra trum-pluggar på marknaden. Du har inbyggda mixningsmöjligheter med reverb, compressor, filters, dist, editeringsmöjligheter för alla kitpecies och en jävla massa fler musikstilar i midifil-bilblioteket.

Det står lite om det här. Addictive Drums

Det kommer ut i slutet på november! Mitt råd e att vänta o kolla in det sen när det kommer ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har Drumkit From Hell Superior och Custom & Vinatge.

Och det är det bästa jag har! Är så skönt att ta delar från det ena och det andra och sätta ihop det man tycker är bra. Men det krävs ju hårddisksutrymme 😛

EZdrummer gillar jag inte alls.. inte utav det jag har hört på forumet än så länge iaf 😄

Man hör på en gång när det är EZ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oavsett genre (åtminstone om man ska ha akustiska trummor... 😆 ), så är bästa alternativet Scarbee SID XL. 😎

Never heard of... 😆

😮 Då har du verkligen missat något. Scarbee gör de bästa samplingsbiblioteken i denna galaxen! 😎

http://www.scarbee.com/products/sidxl/index.php

Finns hos din favorithandlare... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Vänta två veckor och kolla in Addictive Drums

jag väntar tills majken testat den i studio. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har inbyggda mixningsmöjligheter med reverb, compressor, filters, dist, editeringsmöjligheter för alla kitpecies och en jävla massa fler musikstilar i midifil-bilblioteket.

Låter som Groove Agent 3:

Groove Agent 3 also offers new functionality including a new FX section featuring a new EQ and compressor, with new presets ready for each drum component as well as each kit.

en jämförande test i Studio snarast, tack. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Oavsett genre (åtminstone om man ska ha akustiska trummor... 😉 ), så är bästa alternativet Scarbee SID XL. 😎

Never heard of... 😄

😮 Då har du verkligen missat något. Scarbee gör de bästa samplingsbiblioteken i denna galaxen! 😎

http://www.scarbee.com/products/sidxl/index.php

Finns hos din favorithandlare... 😉

Ok, I'll check it out! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Hmm.. ok ezdrummer med dfh expansionen..

hur bra kan det låta?

nån som har några skysta demos utöver det på toontrack?

kan man få hyffsat pro sound ?

// B

Min låt i punkfestivalen här på Studios forum, Teenage Beauty Queen, ligger med EZd/DFH. Lite dåligt mixad 😆 men den finns där i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har DFH Superior, Custom & Vintage och Add-on.[...]

Samma här. Det är mycket roligare, mer kreativt, utmanade, mer "skapande" och allt det där, att själv ha programmerat och kranat till sina trummor.

Att kasta in färdiga midiloopar med färdigkranade ljud i sina projekt är lite som att bygga lego. Även barn kan göra det... 😱

[basshole backar långsamt ut på tå från den här tråden innan någon börjar kasta saker]

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har DFH Superior, Custom & Vintage och Add-on.[...]

Samma här. Det är mycket roligare, mer kreativt, utmanade, mer "skapande" och allt det där, att själv ha programmerat och kranat till sina trummor.

Att kasta in färdiga midiloopar med färdigkranade ljud i sina projekt är lite som att bygga lego. Även barn kan göra det... 😱

[basshole backar långsamt ut på tå från den här tråden innan någon börjar kasta saker]

WORD!

Tror jag ska köpa mig en skrivmaskin som skriver en roman åt mig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har DFH Superior, Custom & Vintage och Add-on.[...]

Samma här. Det är mycket roligare, mer kreativt, utmanade, mer "skapande" och allt det där, att själv ha programmerat och kranat till sina trummor.

Att kasta in färdiga midiloopar med färdigkranade ljud i sina projekt är lite som att bygga lego. Även barn kan göra det... 😱

[basshole backar långsamt ut på tå från den här tråden innan någon börjar kasta saker]

så riktigt:)

laddat hem addictive drums demo och sitter och pangar för glatta livet på klaviaturen. Nu MÅSTE jag ha pads!!!

Jag brukar använda färdiga loopar eller samplingar till följande: sampla dessa, lyssna och analysera.

Sedan är det bara att låsa in sig ett par dagaro ch försöka kopiera med egna spelade ljud, inte helt lätt alltid, men jävligt kul och lärorikt. När man sedan har plankat det man gillar behärskar man soundet så bra att man enkelt kan göra något eget av det.......

Blir man proffs nån dag (yeah right) så behöver man kanske inte använda denna metod, men just nu funkar det bra för att lära sig köra riktigt mustiga loopar;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vidhåller fortfarande envist att Scarbee Imperial Drums XL är i en klass för sig - men jag kom också att tänka på att ingen har nämnt Drumcore, som också kan vara ett trevligt alternativ. Jag har hunnit installera det, men har inte haft tillfälle att testa det i någon låt ännu...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vidhåller fortfarande envist att Scarbee Imperial Drums XL är i en klass för sig - men jag kom också att tänka på att ingen har nämnt Drumcore, som också kan vara ett trevligt alternativ. Jag har hunnit installera det, men har inte haft tillfälle att testa det i någon låt ännu...

Scarbee Imperial verkar vara bra det med. Men som insnöad dfhs'are så tycker jag att Scarbee låter på tok för hårt, låter färdigkranat, tillsnyggat. Lite för hårt ljud. HiHaten låter hemskt. Dfhs/c&v och add-on ÄR helt obehandlat, och mest ärligaste jag hört! Sen måste man ge Scarbee Imperial en ärlig chans. Blir att testa det mer ingående nångång, men inte idag! 😱

Dessutom så finns toontrack's bouncefunktion, en funktion där man sparar hela programmeringen som separata wavfiler med bleeding mellan mickarna. Precis som på riktigt. separata wavfiler med bastrumma plus bastrumma frontskinn, virvel över och under osv. När man har programmerat klart, så kan man ställa hur mycket bleeding man vill ha mellan mickarna. Gör man ingenting så blir det exakt som om man spelade trummor på riktigt. Men om man vill så kan separera rubbet om man så vill. Sen är det bara att köra bounce och välja var man vill spara wav-filerna, ex en trummapp under arrets mapp. Sen är det bara att stänga ner dfhs och importera wav-filerna och lägga dom i arrange. Fördelen är att det är bara wavfiler och inget annat kvar. Sparar mängder med ram.

Och det är bara att inserta en valfri kompressor på underskinnet på virveln , om man så vill! DET kan man inte med något annat trumprogram!!!

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...