Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hur gör jag för att få adatarna (2st XT) att synka med Cubase SX?

Alltså jag vill att när jag trycker på rec i tex cubase att adatarna också börjar spela in (eller tvärtom)...Hur kan jag fixa detta?

Ljudkortet är Staudio C-port som finns att köpa på JAM för 4000kr.

Det finns inte Adat eller optiska utgångar på det ljudkortet.

Vore tacksam om någon kunde hjälpa..

Annons
Postat

ok. fast jag har hört nåt om att man kan sno en kanal från en av adatarna och använda den som nån slags synk eller har jag missuppfattat allt??

Postat

Ni tänker på smpte-synk. Då behövs stöd för smpte (en synkbox). Man spelar in ett synkspår på bandaren, och när man trycker play på bandarn så spelar sequencern med.

Funkar det att synka sånt här med wordclock, någon?

Postat

Vad är det för synkbox man behöver ha?? Är det nåt man måste köpa till eller?

Postat

Ja. Det finns till vissa midi interface. (körde det ihop me rullbandare för typ hundra år sen, sitter och försöker komma ihåg hur alltihop dedär funkade, men är inte hundra)

Men alvarligt talat så måste det ju finnas bättre och modernare sätt!!! Har inte ADATarna nån midiklocka som tickar?? Hur synkar man ihop två adatar?? Det måste ju gå att synka med en dator lika gärna.

Har inte riktigt koll på dehär men nyckelordet är nog wordclock. Har inte jobbat med det alls, men googla lite på det och cubase så hittar du nog nåt matnyttigt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.