Trancio Postat 15 november 2006 Dela Postat 15 november 2006 Nu är de så att vi ska köpa in ett par rejäla monioter till studion.. det står mellan dom här.. är det nån som kan tipsa...? KRK V8 13900:- paret Mackie HR824 15390:- paret Event SP8 13995:- paret tack på förhand ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 15 november 2006 Dela Postat 15 november 2006 Har ni kollat in Genelec 8050 ? Personligen skulle jag nog ta dom men det är nog för att jag kan Genelec. Av era skulle jag nog ta KRK , Mixade en skiva på dom ( Satt brevid ) och dom lät bra och högt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 15 november 2006 Dela Postat 15 november 2006 (redigerat) Kolla dessutom in www.thomann.de, oftast bättre priser där. genelc borde du dessutom kolla in, de brukar lyckas väldigt bra i de flesta jämförande tester. Redigerat 15 november 2006 av Phobos Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Speggey Postat 16 november 2006 Dela Postat 16 november 2006 Dynaudio bm6a kanske, 15 792:- paret på thomann. Jag tycker dom är grymt bra, men har iochförsig inte jämfört dom med genelec. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 20 november 2006 Dela Postat 20 november 2006 Glöm för guds skull inte att kolla Genelec 8030 & 8040. Är ju nästan gratis med tanke på vad man får… Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrPhil (oregistrerad) Postat 21 november 2006 Dela Postat 21 november 2006 Nu är de så att vi ska köpa in ett par rejäla monioter till studion.. det står mellan dom här..är det nån som kan tipsa...? KRK V8 13900:- paret Mackie HR824 15390:- paret Event SP8 13995:- paret tack på förhand ! Av dessa får min röst falla på Mackie Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 21 november 2006 Dela Postat 21 november 2006 om du är ute efter bra högtalare som fått underbara recensioner, och som även vissa forummedlemmar använjder (inga namn ni vet vilka ni är!! 😐 ) ska du ta o kolla in Valutronics SQ-50 kostar under tusingen per låda och låter betydligt dyrare!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 21 november 2006 Dela Postat 21 november 2006 sitter du på allvar å jämför med dom monitorer han frågar om? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Eliasson Postat 21 november 2006 Dela Postat 21 november 2006 (redigerat) Ska du ändå upp i de där slantarna så tycker jag definitivt du skall lyssna lite på Genelec´s 8040. Jag har jobbat ca 6-9 timmar/dag på dem nu i ca 1 år. Är väldigt nöjd. Tydliga och sköna, man orkar sitta länge med dom utan att bli trött i öronen. *edit* IDF gick till svaromål. Redigerat 21 november 2006 av Eliasson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 21 november 2006 Dela Postat 21 november 2006 sitter du på allvar å jämför med dom monitorer han frågar om? definitivt! har du lyssnat på dom!? dom låter som sagt betydligt mycket dyrare!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 21 november 2006 Dela Postat 21 november 2006 Genelec. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 21 november 2006 Dela Postat 21 november 2006 sitter du på allvar å jämför med dom monitorer han frågar om? Nä, och det är väl inte vad han påstår heller? Han kommer med ett tips i all välmening. jo han jämför. definitivt, som han själv säger. å IDF kan prata för sig själv verkar det som. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
RoBERT Postat 21 november 2006 Dela Postat 21 november 2006 om du har en månad på dig att fundera så kan du ju vänta till nästa nummer av Studio.. 12 par studiomonitorer i 3 olika prisklasser i överfett test.. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 21 november 2006 Dela Postat 21 november 2006 sitter du på allvar å jämför med dom monitorer han frågar om? Nä, och det är väl inte vad han påstår heller? Han kommer med ett tips i all välmening. jo han jämför. definitivt, som han själv säger. å IDF kan prata för sig själv verkar det som. jo lite klarar jag fortfarande.. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 21 november 2006 Dela Postat 21 november 2006 sitter du på allvar å jämför med dom monitorer han frågar om? definitivt! har du lyssnat på dom!? dom låter som sagt betydligt mycket dyrare!! du, ge mig mätvärden på de där grejerna, så får vi se om det ens är värt besväret att lyssna på. att de är prisvärda är en helt annan sak. 795kr per st är ju liksom en spott i havet. men inte jämförbara med från neråt 40 hertz till 20 kilohertz med nästan rak kurva. kom igen, snackar vi allvar nu eller snackar vi hemmapul? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 21 november 2006 Dela Postat 21 november 2006 sitter du på allvar å jämför med dom monitorer han frågar om? Nä, och det är väl inte vad han påstår heller? Han kommer med ett tips i all välmening. jo han jämför. definitivt, som han själv säger. å IDF kan prata för sig själv verkar det som. jo lite klarar jag fortfarande.. 🙂 gott gott 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 21 november 2006 Dela Postat 21 november 2006 sitter du på allvar å jämför med dom monitorer han frågar om? Nä, och det är väl inte vad han påstår heller? Han kommer med ett tips i all välmening. jo han jämför. definitivt, som han själv säger. å IDF kan prata för sig själv verkar det som. jo lite klarar jag fortfarande.. 🙂 gott gott 😉 men jag påpekar mitt tidigare inlägg: har du lyssnat på dom!?dom låter som sagt betydligt mycket dyrare!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 21 november 2006 Dela Postat 21 november 2006 sitter du på allvar å jämför med dom monitorer han frågar om? Nä, och det är väl inte vad han påstår heller? Han kommer med ett tips i all välmening. jo han jämför. definitivt, som han själv säger. å IDF kan prata för sig själv verkar det som. jo lite klarar jag fortfarande.. 🙂 gott gott 😉 men jag påpekar mitt tidigare inlägg: har du lyssnat på dom!?dom låter som sagt betydligt mycket dyrare!! jag noterade att du tyckte det. återkom med fakta. tills dess väl mött. 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 21 november 2006 Dela Postat 21 november 2006 sitter du på allvar å jämför med dom monitorer han frågar om? Nä, och det är väl inte vad han påstår heller? Han kommer med ett tips i all välmening. jo han jämför. definitivt, som han själv säger. å IDF kan prata för sig själv verkar det som. jo lite klarar jag fortfarande.. 🙂 gott gott 😉 men jag påpekar mitt tidigare inlägg: har du lyssnat på dom!?dom låter som sagt betydligt mycket dyrare!! jag noterade att du tyckte det. återkom med fakta. tills dess väl mött. 😎 läs lite om högtalarna här http://www.valutronic.se/SQ-50L.html o de jag ville påpeka var om du lyssnat på dom!!!? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jacke (oregistrerad) Postat 21 november 2006 Dela Postat 21 november 2006 om du har en månad på dig att fundera så kan du ju vänta till nästa nummer av Studio.. 12 par studiomonitorer i 3 olika prisklasser i överfett test.. 🙂 Har just köpt ett par, men ska bli intressant att se ändå... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 21 november 2006 Dela Postat 21 november 2006 om du har en månad på dig att fundera så kan du ju vänta till nästa nummer av Studio.. 12 par studiomonitorer i 3 olika prisklasser i överfett test.. 🙂 Har just köpt ett par, men ska bli intressant att se ändå... vad köpte du då?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 21 november 2006 Dela Postat 21 november 2006 sitter du på allvar å jämför med dom monitorer han frågar om? Nä, och det är väl inte vad han påstår heller? Han kommer med ett tips i all välmening. jo han jämför. definitivt, som han själv säger. å IDF kan prata för sig själv verkar det som. jo lite klarar jag fortfarande.. 🙂 gott gott 😉 men jag påpekar mitt tidigare inlägg: har du lyssnat på dom!?dom låter som sagt betydligt mycket dyrare!! jag noterade att du tyckte det. återkom med fakta. tills dess väl mött. 😎 läs lite om högtalarna här http://www.valutronic.se/SQ-50L.html o de jag ville påpeka var om du lyssnat på dom!!!? trodde det framgick att jag inte lyssnat på dom liksom de flesta byggsatser för 800kr. finns nog rätt mycket skit här i världen som vare sig du eller jag hört. det enda dom nämner om ljudet på den sidan är baselementet å den kurvan börjar ju dyka vid 100hertz. finns inget om hur hela högtalaren låter. seeing is believing. ge mig faktablad så ska jag ta den på allvar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 21 november 2006 Dela Postat 21 november 2006 sitter du på allvar å jämför med dom monitorer han frågar om? Nä, och det är väl inte vad han påstår heller? Han kommer med ett tips i all välmening. jo han jämför. definitivt, som han själv säger. å IDF kan prata för sig själv verkar det som. jo lite klarar jag fortfarande.. 😎 gott gott 😉 men jag påpekar mitt tidigare inlägg: har du lyssnat på dom!?dom låter som sagt betydligt mycket dyrare!! jag noterade att du tyckte det. återkom med fakta. tills dess väl mött. 😎 läs lite om högtalarna här http://www.valutronic.se/SQ-50L.html o de jag ville påpeka var om du lyssnat på dom!!!? trodde det framgick att jag inte lyssnat på dom liksom de flesta byggsatser för 800kr. finns nog rätt mycket skit här i världen som vare sig du eller jag hört. det enda dom nämner om ljudet på den sidan är baselementet å den kurvan börjar ju dyka vid 100hertz. finns inget om hur hela högtalaren låter. seeing is believing. ge mig faktablad så ska jag ta den på allvar. ok..jag tyckte inte riktigt det framkom alls.. 🙂 menmen.. inte alltid så lätt o förstå va andra skriver.. 😉 ok. eftersom dom bara kostar 750:-/byggsats, så blir många skeptiska, men dom låter otroligt bra efter ett tags inspelning!! ok.. tänkte ifall du bara hade lust o läsa om dom!! så om det inte finns exakta diagram, så är det en oseriös högtalare!? jag har jobbat med dom en gång, och det är hög klass på dom högtalarna. låter mkt ärligare än mångdubbelt dyrare!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Trancio Postat 21 november 2006 Trådstartare Dela Postat 21 november 2006 nackdelen med alla Genelec lådor är att dom är såå tunna i basen.. vad jag har hört varjefall.. då lär man komplitera med en sub för 30 lakan lixom... är de nån som upplevt det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 21 november 2006 Dela Postat 21 november 2006 VARFÖR 30 LAKAN NÄR DET FINNS UTMÄRKTA SUBBAR FRÖ BETYDLIGT MINDRE? XTZ 99 W 12 tex, eller HECO eller REL... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 21 november 2006 Dela Postat 21 november 2006 (redigerat) nackdelen med alla Genelec lådor är att dom är såå tunna i basen.. vad jag har hört varjefall.. då lär man komplitera med en sub för 30 lakan lixom... är de nån som upplevt det? Dom kanske bara är ärliga i basen? De andra högtalarna du visar upp har väl inte speciellt mycket bredare frekvens-spektra? Om du köper ett par monitorer som är väldigt "feta i basen" finns ju risken att dina produktioner blir tunna. Redigerat 21 november 2006 av Phobos Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jacke (oregistrerad) Postat 21 november 2006 Dela Postat 21 november 2006 vad köpte du då?? ESI nEar 05, på inrådan av vissa forumbesökare... Mitt första par monitorer, så jag har inte mycket att jämföra med, men det är en väldig skillnad mellan dem och de inbyggda högtalarna i eMac:en, kan jag säga! Håller fortfarande på att fininställa placeringen (är i lite jobbig position i.o.m. ett hörnbord), men det blev direkt märkbart bättre då jag trattade upp dem på några passligt tunga träbitar (med ett par lager liggunderlag emellan 😏 ) och fick upp tweetrarna till öronhöjd. Låter som om jag skulle ha en högtalare till bakom datorn! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thrinithan (oregistrerad) Postat 21 november 2006 Dela Postat 21 november 2006 sitter seeing is believing. ge mig faktablad så ska jag ta den på allvar. Bullsh*t... Låter dom bra så låter dom bra oavsett hur kurvan ser ut. IDF tycker att dom låter bra och det kan hans öron intyga... därmed inte sagt att du gillar dem. Hearing is believing och inget annat när det gäller ljud. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
RoBERT Postat 21 november 2006 Dela Postat 21 november 2006 Amen. Wooord and all that jazz... 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 21 november 2006 Dela Postat 21 november 2006 sitter seeing is believing. ge mig faktablad så ska jag ta den på allvar. Bullsh*t... Låter dom bra så låter dom bra oavsett hur kurvan ser ut. IDF tycker att dom låter bra och det kan hans öron intyga... därmed inte sagt att du gillar dem. Hearing is believing och inget annat när det gäller ljud. dagens sanning!! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.