Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tänkte lagt in denna låt på en tidigare tråd som jag startade, men denna blev flyttad till allmänt (då det ännu inte fanns ngn låt i den gissar jag) och jag är osäker på huruvida man kan ha en tråd där med låtar. Jag startar därför en ny där det nu finns med en liten kreation som barnen är helt tokiga i, speciellt slutet.

Inget seriöst alltså.

Är det andra som har lite såna knäppa saker hade det vart riktigt kul att få med mer.

LÅTNAMN: Gurkor och Bananer

ARTIST/GRUPP: Jag

GENRE: Barnvisor

LÅTLÄNGD: 1,34

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 2,89Mb

Text:

Gurkorna de vandrade så gröna nerför vägen

Att de inte kunde gå se det var bara sägen

Ingen kunde anat att dit dessa skulle gå

Nej se gurkorna de skulle aldrig sina mål de nå

Långa gula komma de vandra trottoaren ner

ingen människa ofta ser bananer i spatser

Sen de syn på gurkor fick, sträckte sig så stolta

Och så hand i hand de gick så lada att de volta

Gurkor och bananer höll ihop i torrt och vått

När så sedan barn de fick så blev det något smått

Dessa små banurkor som nu våra vänner fått

Blandades av grön och gult och blev så något blått

Ingen Mmänniska har väl nånsin små banurkor sett

och om du inte tror på mig så gör du alldeles rätt för..

Denna lilla visan den är bara gjord för skoj

Sjung nu allihopa med mig i ett enda stim och stoj

Stimmelistoj.....

Gurkor_och_Bananer.mp3

Annons
Postat
Är den inte lite väl melankolisk? (Melodin alltså, förutom i slutet då)

Är den för melankolisk tycker du? Har jag faktiskt inte tänkt på, men den går kanske lite i moll sådär. Den är dock en stor favorit hos ungarna och deras kompisar och det är väl det som räknas. :rolleyes: De brukar bli alldeles tossiga när de hör den. 😉

oakleaf (oregistrerad)
Postat

Melankoli eller inte...spela roll. Kan mycket väl tänka mig att kids går igång på detta. Genialt!

Lite knepig text så där...men vadå det kan man väl lätt ändra.

Postat (redigerat)

Har svårt att tänka mig andra än barn kan gilla detta. Det känns som att det här typen av musik måste kombineras med bilder / video. Rent ljudmässigt tycker jag det låter lite torrt om det hela. Alltså lite mer efterklang, reverb osv. Vill inte påstå som oakleaf säger att det är genialt. Det är nog att missbruka ordet. Det är få unnade att få ett sådant epitet. Gillar dock virveln som jag antar är gjord i midi. Inte helt lätt att få till dom där virvlarna.

Melankoli är ok. Det är en del av livet, döden osv. Den här typen av musik har lite av medeltiden över sig, med gycklare osv

Redigerat av Tokai
Postat (redigerat)

😕😆😄😎😄😎😄😄

Underbar!

EDIT: skulle dock vilja höra en lite bättre inspelning, mer artikulation kanske, texten blir lite bluddrig på vissa ställen.

Redigerat av tbruce
Postat

Hej! Tack för era kommentarer!!

tbruce

Kul att du gillar den 🙂 Jag är tvungen att hålla med dig vad gäller inspelningen. Från början ville jag ha det ganska enkelt och lite slarvigt sådär, men det blev inte alls den känslan jag ville få fram och ju mer jag lyssnar på det, ju mer känner jag att det måste bli en ny version inom kort. Skall gå upp lite i skalan också så blir det lättare för mig att sjunga. 😛

Tokai

Roligt att du gillar virveln. Jobbade en hel del med den för att få den att låta lite mer "realistisk", har dock fortfarande långt kvar till att bli riktigt bra på trumprogrammering. Tycker det är väldigt svårt. Tack för kritiken. Jag skall försöka få ett lite mer levande ljud när jag gör om låten.

oakleaf

Jag bugar och tackar.

Jag trodde också att texten skulle vara lite för svår först, men de frågade på de saker de inte förstod och sedan var det grönt. Det är alldeles för lätt att underskatta dem emellanåt. Kommer med väldans djupa funderingar som jag aldrig trott om ex. en fyraåring. 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.