Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: Everybody's Born To Love That House

ARTIST/GRUPP: Perrra

GENRE: House

LÅTLÄNGD: 5:11

KOMPOSITÖR: Perrra

PRODUCENT: Perrra

EV. MEDVERKANDE: Perrra

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: Mp3

STORLEK: 12.45 MB

STATUS: Första mixen klar

NY LÅTLÄNK:

Sådär.. Proddade klart en första mix idag. (Jag sjunger själv än så länge, svårt att hitta bra houseröster alltså)

Låten är än så länge rätt 'kort' .. det är i stort sett bara ett riff i den.. så den lär väl bli runt 9 minuter när den blir klar.

Men jag tror nästan man måste ha lite kärlek till house för att tycka om det hehe

Ge mig lite feedback på den 'färdiga' versionen tack!

/Perrra

Redigerat av trancer
Annons
Postat
Har bara en sak o säga. Grymt perrra. Keep it coming

Tackar... tackar!

Låten är tänkt att bli klar kanske till helgen. Så det kommer nog ändras och läggas till en hel del tills dess, men jag är nöjd hittils =)

/Perrra

Postat (redigerat)

proffsigt utfört..

Har du hört Ian Carey? påminner mycket om honom vilket är ett väldigt gott betyg då han sålt en hel del skivor.

Personligen är jag lite tveksam till den ljusare slingan på slutet, tycker du ska jobba vidare med de andra ljuden så att du håller dig inom det soundet liksom.

riktigt bra!

Redigerat av Berra
Postat
proffsigt utfört..

Har du hört Ian Carey? påminner mycket om honom vilket är ett väldigt gott betyg.

Personligen är jag lite tveksam till den ljusare slingan på slutet, tycker du ska jobba vidare med de andra ljuden så att du håller dig inom det soundet liksom.

riktigt bra!

hehe.. ian carrey är kungen 😉

/Perrra

Postat
good job! skön benassi 🙂 vaungard förstår jag 😛

mja det kanske är vanguard, minns fan inte nu , är så jävla många spår hehe

Men det är nog inget ljud som är vanguard standardljud iallafall.. det är isåfall nån preset från essentials

Tack för respons 😉

/Perrra

Postat (redigerat)
proffsigt utfört..

Har du hört Ian Carey? påminner mycket om honom vilket är ett väldigt gott betyg.

riktigt bra!

hehe.. ian carrey är kungen 😉

/Perrra

tänkte väl det 😛

Du kan säkert gå om honom, sätt sverige på tronen 🙂

Redigerat av Berra
Postat
good job! skön benassi 🙂 vaungard förstår jag 😛

mja det kanske är vanguard, minns fan inte nu , är så jävla många spår hehe

Men det är nog inget ljud som är vanguard standardljud iallafall.. det är isåfall nån preset från essentials

Tack för respons 😉

/Perrra

okey, najs!

Cleff (oregistrerad)
Postat

För lite pump. Prova lite sidechain på basen kanske? Och lite på stråkarna. Annars så...

Postat

Mycket snyggt. Diggar särksilt övergången från det lugna partiet tills det drar igång igen.

Vilka pluggar använder du för dina synthljud. Skulle vara lite kul att veta 😄

Postat
Mycket snyggt. Diggar särksilt övergången från det lugna partiet tills det drar igång igen.

Vilka pluggar använder du för dina synthljud. Skulle vara lite kul att veta 😉

house.jpg

Sjysst va? 😄 (jag programmerar inte midi snyggt)

Detta är midispåren hittils

Postat
För lite pump. Prova lite sidechain på basen kanske? Och lite på stråkarna. Annars så...

Tjosan!

Låten är en preview bara än... jag har bara jobbat 2.5 timme eller nåt sånt med den än, så knappt några effekter osv osv jag har inte på långa vägar lekt klart med den.

Men det blir svårt att lägga sidechain på en bassline som är så snabb.. den spelar 4-5 olika slag på 4 takter så det är lite lurigt.

Men jag kan testa

/Perrra

Postat (redigerat)

Nice låt även det inte alls är min kopp te.

Den var dock skön att sola till. 😉

Edit: jag dricker kaffe... 😄

Redigerat av djonas
Postat

Detta är ingen genre jag lyssnar på, men det låter som sådan musik som brukar bombombombomdunkadunkadunka, så att säga!

Vilket antagligen är vad du eftersträvar.

Men, om du vill få folk att reagera och minnas, ge det en ny touch på något sätt, så folk börjar snacka om det, och snart snackar de om Perra-house...

Bara en tanke... 🙂

Postat
Detta är ingen genre jag lyssnar på, men det låter som sådan musik som brukar bombombombomdunkadunkadunka, så att säga!

Vilket antagligen är vad du eftersträvar.

Men, om du vill få folk att reagera och minnas, ge det en ny touch på något sätt, så folk börjar snacka om det, och snart snackar de om Perra-house...

Bara en tanke... 😏

Det är redan nu ett jättesteg för mig att börja producera house musik.

Detta är väl 5:e låten i mitt liv jag kommer färdigproducera i genren.

Så det är lixom mycket musiklyssnande på annat innan jag börjar prodda en houselåt, annars är det omöjligt att få det housigt för min del, eftersom jag inte är jätteduktig på genren hehe

/Perrra

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.