Jump to content
Annons

Knäppar vid grafisk uppdatering i Cubase


suprapappa

Recommended Posts

hej

även vid tämligen låg belastning i cubase sx3 får jag ibland knäppar i ljudet...har upptäckt att det oftast är då det sker ngn grafiskt uppdatering vilket oftast är (eller kanske bara 😏 ) då jag har autoscroll aktiverat (vilket jag vill) och tidslinjen når höger sida av skärmen så cubase måste hoppas till visning av nästa antal takter.

jag har precis bytt grafikkort från ett Gainward Geforce FX5200 till ett Matrox Millenium P650 och problemet uppstår med båda korten. ljudkortet är ett EMU1820m (övriga specar finns nedan)

i enhetshanteraren finns inga synliga konflikter och korten har olika IRQ (16 för grafik och 18 för ljud). dock delar bägge korten sin resp IRQ med USB.

kanske snålt med info men ringer det ngn klocka hos ngn?

tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har haft samma problem, och det har med belastningen att göra, om du inte använder "autoscroll" när du har många VST prylar igång så blir det bra. Du kanske inte har tillräckligt med RAM? 512mb är i minsta laget, 1gb är önskvärt.

Vad har du för moderkort?

Redigerat av Light Head
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har haft samma problem, och det har med belastningen att göra, om du inte använder "autoscroll" när du har många VST prylar igång så blir det bra. Du kanske inte har tillräckligt med RAM? 512mb är i minsta laget, 1gb är önskvärt.

Vad har du för moderkort?

tack, men det inträffar även under låg belastning....ram har jag 3gb så där ligger inte problemet.

moderkortet är ett msi 865pe-neo2

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...