Torwald Postat 15 november 2006 Dela Postat 15 november 2006 Någon som ska dit? Fick en inbjudan igår. Klart man är lite sugen, men samtidigt... Vad är det det kostar att gå deras Audio Engineering program? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 15 november 2006 Dela Postat 15 november 2006 (redigerat) Deras huvudstudio är ruggigt schysst iaf, Neve-bord och ett rejält inspelningsrum. Bara den är värd besöket. Redigerat 15 november 2006 av Phobos Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 15 november 2006 Dela Postat 15 november 2006 Deras huvudstudio är ruggigt schysst iaf, Neve-bord och ett rejält inspelnigsrum. Bara den är värd besöket. *dregglar* Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Torwald Postat 15 november 2006 Trådstartare Dela Postat 15 november 2006 (redigerat) Å, mums. Jag lär väl springa dit, även om jag inte är säker på att jag vill gå utbildningen. EDIT: Jag jobbar dessutom i närheten, tror jag! Var i Solna ligger det, någon som vet? Redigerat 15 november 2006 av Torwald Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 15 november 2006 Dela Postat 15 november 2006 Å, mums. Jag lär väl springa dit, även om jag inte är säker på att jag vill gå utbildningen. EDIT: Jag jobbar dessutom i närheten, tror jag! Var i Solna ligger det, någon som vet? fan, allt verkar ligga i solna.. SAE, cutting room, soundware.. 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Eliasson Postat 15 november 2006 Dela Postat 15 november 2006 Hörde dom haft ett ganska nasty råttproblem där. Ngn som vet status? Är det luktfritt nuförtiden? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Torwald Postat 15 november 2006 Trådstartare Dela Postat 15 november 2006 Det låg på Råsundavägen 45, enligt Eniro. Bara 7 minuter med buss från jobbet, såfth. Synd att det var på en lördag! Ingen som kommer och kollar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Elof (oregistrerad) Postat 15 november 2006 Dela Postat 15 november 2006 När är detta? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Torwald Postat 15 november 2006 Trådstartare Dela Postat 15 november 2006 Lördag 18 november kl. 12.00 - 16.00 Råsundavägen 45 i Solna www.saestockholm.com ...så ser åtminstone inbjudningen ut 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 15 november 2006 Dela Postat 15 november 2006 Det ligger väldigt nära pendeltågstationen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Eliasson Postat 15 november 2006 Dela Postat 15 november 2006 Det ligger väldigt nära pendeltågstationen. Japp, gå direkt till höger över järnvägen när ni kommer upp från stationen. Sen är det ca 100m rakt fram till ett brunt hyreshus i tegel. Det står SAE över dörren. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kakelugn Postat 15 november 2006 Dela Postat 15 november 2006 (redigerat) Jag skall börja på sae i solna försökte komma in nu den 27nov men var 3a på reserv platsen. men ringde och sa att jag ville börja i sommar i stället pga kort varsel med uppsägning från mitt nuvarande jobb. Så nu står jag nog på första plats. kursen börjar nog 15-16 juni har jag för mig. kostar ungefär 77500:-. då 2500:- var ansökningsavgift som drogs av det stora beloppet när man börjar. funderar på att åka upp och kolla. får se hur det blir eller så blir det att jobba ihop lite extra pengar i helgen. Jag skall gå audio engineering program Redigerat 15 november 2006 av kakelugn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Torwald Postat 15 november 2006 Trådstartare Dela Postat 15 november 2006 Jag skall börja på sae i solna försökte komma in nu den 27nov men var 3a på reserv platsen. men ringde och sa att jag ville börja i sommar i stället pga kort varsel med uppsägning från mitt nuvarande jobb. Så nu står jag nog på första plats. kursen börjar nog 15-16 juni har jag för mig. kostar ungefär 77500:-. då 2500:- var ansökningsavgift som drogs av det stora beloppet när man börjar. funderar på att åka upp och kolla. får se hur det blir eller så blir det att jobba ihop lite extra pengar i helgen. Jag skall gå audio engineering program Spännande! Jag förmodar att de har många sökande? Vad är det för typ av intagning då? Är det arbetsprover eller något? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kakelugn Postat 15 november 2006 Dela Postat 15 november 2006 jag laddade ner ett ansökningsformulär. sen gick jag till en fotoautomat och tog ett kort (tror dom ville ha det). stod nott om passfoto. betalade 2500:- till deras konto. skickade in ringde kollade om den hade kommit in. jag hade väldigt otur för jag, hade typ ringt en torsdag o då sa dom att det fanns platser men det började bli fullt sen ringde jag på måndagen då var det fullt så jag hamnade på 5 plats i reserven. och SAE visste inte om jag kunde börja. det var lite luddigt. dom skulle få reda på det 2 veckor innan kurs start vilka som fick komma in. så då sa jag åt killen att jag ville börja i juni och det fick jag, han flyttade över mig dit och så ligger det till. Jag tror att det är en skitbra kurs hoppas på att lära mig en heldel. och träffa massa roliga människor. sen är det lite enklare att kanske söka jobb om man har det på papper. eftersom jag inte har så extremtlång erfarenhet av Inspelning. började typ pula på allvar i sommras med mitt motu 896 o alla mickar. jag ser i allafall fram emot det. Jo och avgiften på 77500:- tar jag ett merkostnadslån på csn + ett varnligt lån/bidrag MVH kakelugn Den där killen 😏 med hammond orgeln. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Torwald Postat 19 november 2006 Trådstartare Dela Postat 19 november 2006 kakelugn: Vi måste ju för tusan ha gått i samma grupp!! Haha, läste ditt inlägg igen nu, och du har ju för fan en hammondorgel! Det lät fan inte dåligt om den i Studio 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kakelugn Postat 20 november 2006 Dela Postat 20 november 2006 Hej jo det kansek vi gjorde. 😆 skall du söka till skolan. ? jag ser fram imot att få börja. jag funderar på att skaffa protools som dom körde där och lära mig lite innan så att man har lite förkunskaper. hoppas du oxo börjar. MVH Anders E Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Torwald Postat 20 november 2006 Trådstartare Dela Postat 20 november 2006 Du hade en Hultsfredstshirt? Jag hade mörka kläder och bar på en rock. Jag ska nog söka, faktiskt! Fördmodligen inte redan i maj, dock, utan snarare i så fall nästa november. Ska du börja vid nästa kurstart? Jag kör ju Cubase nu, och det är ju ändå förhållandevis ganska likt Logic, så... Jag kör PC, så att skaffa Logic eller PT blir ett ganska dyrt byte för mig 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kakelugn Postat 20 november 2006 Dela Postat 20 november 2006 jo det stämmer jo jag hoppar nog på kursen i maj. 28 tror jag att det var. får väl ta lite semester innan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.