Jump to content
Annons

Medlemmen Olalj...


Gäst

Recommended Posts

Hej

Har varit medlem ett tag och tyckte att det nu var dags att presentera mig lite. Jag har ingen musikalisk bakgrund (utom som lyssnare och emellanåt DJ). Jag spelar lite gitarr men inte särskilt bra.

Jag jobbar i Cubase SL3. Min tanke när jag köpte programmet var mest att göra lite covers för hemmabruk (ha skoj helt enkelt). Märkte dock att jag körde fast och behövde input från andra användare för att kunna utveckla min användning av programmet. Vad göra? Jo, försöka hitta på egen musik så att man kan få input från andra på forumet.

Min musiksmak är bred; i början på 80-talet följde jag band som front 242 och Nitzer Ebb m m. Sent 90-tal upptäckte jag Metal i olika former (jag hade då nått en mognadsnivå där jag kunde tycka att annan musik än den mina vänner lyssnade på var bra). Sen har det fortsatt och nu uppskattar jag det mesta utom fusionsjazz.

Jag har hittills lagt upp en låt på forumet. Kritiken var inte nådig... Är snart på gång med en till. Melodibygge är inte min starka sida. Den valda stilen är någon slags synth med dragning åt EBM. Framöver kanske andra musikstilar också dyker upp.

Ja, presentationen blev kanske inte så kort men i alla fall...

Olalj

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag har hittills lagt upp en låt på forumet. Kritiken var inte nådig...

🙂

Detta forums styrka är ofta att den brutala kritiken oftast är väldigt konstruktiv och givande. 😆

Välkommen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...