DåligtGehör Postat 17 november 2006 Postat 17 november 2006 Eh, jag får visst prova hemma i lite lugnare miljö när man är koncentrerad. Fick 75 procent. Härligt, nästan lika omusikalisk som mig 😳
Stensdotter Postat 17 november 2006 Postat 17 november 2006 80,6 % 😉 Inte illa alls. Är impad av mig själv. Tyckte att många av musiksnuttarna var komplicerade som tusan. Skulle varit kul att göra ett test med ett keyboard och "spela om den här snutten" istället. Undra sa flundra hur många procent man skulle få då 😳 0,1 promille?
DivineCo Postat 17 november 2006 Postat 17 november 2006 jag är en av dom som ite är en improvisiansions musiket. oM NI ALLA ÄR så bra som ni säger så är det fantastiskt. Själv tog jag testet och med era mätt blev det dåligt. Hadde bara 75 och jag ska snart dö. Men om ni allla vet vad ni ska göra av allt Har själv varit musiker. Ska sluta med det. Ni hae rärr men jag orkar inte bry mig. Allt gott!
alcedo Postat 17 november 2006 Postat 17 november 2006 Fick 86,1% i datorhögtalare kl 23.04. 1,5 öl i kroppen (bra eller dåligt?). 😳
hegobald Postat 17 november 2006 Trådstartare Postat 17 november 2006 Fick 86,1% i datorhögtalare kl 23.04. 1,5 öl i kroppen (bra eller dåligt?). 😛 Jävligt bra.. eller tur 😳 Fast det spelar nog ingen roll om du lyssnar i superduper studiomonitorer eller enkla datorhögtalere faktiskt! Skål på dig i alla fall! 😉
hegobald Postat 17 november 2006 Trådstartare Postat 17 november 2006 Hade inga högtalare, men jag körde på ändå.... 63,9% Känns ju bra när jag körde ljudlöst. 😳 Du måste vara GRYMT musikalisk! Ehh.. Jag tänker på det här med att apor är bättre på att peka ut vinstaktier än vad tränade mäklare är 😉
RoBERT Postat 17 november 2006 Postat 17 november 2006 Krya på dig, slipped away 🙂 Jag tror att jag avvaktar med denna test, verkar vara en fara för självförtroendet. Tackar för omtanken PBM! Ja ångvälten har iaf försvunnit från huvudet nu, så man får väl hoppas att en god och lång natts sömn kan fixa till saker lite mer. Blev rätt nöjd med resultatet ändå. Tror inte det skulle blivit mkt bättre om jag varit frisk faktiskt, haha... 😛 Dags att sova lite nu. Godnatt alla studiopluttar! /R
DåligtGehör Postat 17 november 2006 Postat 17 november 2006 Fick 86,1% i datorhögtalare kl 23.04. 1,5 öl i kroppen (bra eller dåligt?). 😛 Jag tycker det var dåligt.
floaty Postat 17 november 2006 Postat 17 november 2006 jag är en av dom som ite är en improvisiansions musiket. oM NI ALLA ÄR så bra som ni säger så är det fantastiskt. Själv tog jag testet och med era mätt blev det dåligt. Hadde bara 75 och jag ska snart dö. Men om ni allla vet vad ni ska göra av allt Har själv varit musiker. Ska sluta med det. Ni hae rärr men jag orkar inte bry mig. Allt gott! En vild chansning: du är full?
Perret Postat 18 november 2006 Postat 18 november 2006 Skojigt test... Första gången fick jag 83.1 eller vad det nu var. Har ni kollat vilka ni hörde fel ? Det som jag tyckte var intressant var att jag hörde alla skillnader korrekt, men huvudet lade in några grejer som inte fanns där då snuttarna var likadana. Jag tänkte att testet skulle vara svårare än det var och tyckte mig höra skillnader i harmonierna på några ställen. När jag gjorde testet på nytt med principen att bara registrera "tydliga" skillnader i melodin blev det 100%.
EmasXP (oregistrerad) Postat 18 november 2006 Postat 18 november 2006 Jäkligt lätt i början ju 😄 Svårare när det kommer 200 toner att hålla reda på. Fick 77.8, får duga 🙂
alcedo Postat 18 november 2006 Postat 18 november 2006 Fick 86,1% i datorhögtalare kl 23.04. 1,5 öl i kroppen (bra eller dåligt?). 😄 Jag tycker det var dåligt. Jag menar alltså, blir man bättre eller sämre på dettta om man är lite salongsberusad? Jag vet att 86,1 % är den 85 percentilen, dvs jag är bättre än 85% (enligt testsidan).
DåligtGehör Postat 18 november 2006 Postat 18 november 2006 Fick 86,1% i datorhögtalare kl 23.04. 1,5 öl i kroppen (bra eller dåligt?). 😄 Jag tycker det var dåligt. Jag menar alltså, blir man bättre eller sämre på dettta om man är lite salongsberusad? Jag vet att 86,1 % är den 85 percentilen, dvs jag är bättre än 85% (enligt testsidan). Då var det bra. --------------- Jag skojade bara med dig ju. Själv hade jag 72%.
Linkowich Postat 18 november 2006 Postat 18 november 2006 88.9! Det verkar som man sällar sig till majoriteten här. Så skönt! 😆 Nu ska jag INTE göra om det eftersom det snarare kommer att ge ett resultat på hur smart man klurat ut systemet. Det är ju till exempel lättare att uppfatta en avvikande ton som rätt, än rätt ton som avvikande. Så att klicka på "Does Not Match"-knappen så fort man är det minsta osäker är nog ett "smart" sätt att få högre poäng.
Perret Postat 18 november 2006 Postat 18 november 2006 (redigerat) ... Det är ju till exempel lättare att uppfatta en avvikande ton som rätt, än rätt ton som avvikande. Så att klicka på "Does Not Match"-knappen så fort man är det minsta osäker är nog ett "smart" sätt att få högre poäng. Snarare tvärtom då tycker jag, för mig var de avvikande rätt klara men "musiksinnet" lurade mig att höra skillnader där de inte fanns. Ifall man har ett hyfsat melodiminne skulle jag rekommendera att bara trycka på 'Different' då man hör en klar skillnad i melodin. Jag gick som sagt direkt från 83.3% till 100% på det sättet, och jag tror att många här skulle få bättre resultat genom att "sänka ribban" för 'Same' knappen. Redigerat 18 november 2006 av Perret
Leslie Postat 18 november 2006 Postat 18 november 2006 Jag fick 86.3 (har jag för mig) Skulle testa om min flickvän som inte jobbar med musik kunde klara det och hon fick 88.9% på första försöket!!! man kan bli tokig för mindre.
Magnuz Postat 19 november 2006 Postat 19 november 2006 Jag menar alltså, blir man bättre eller sämre på dettta om man är lite salongsberusad? Svårt att säga, men jag dopade mig i alla fall med glögg och fick 100%
surikatmamma Postat 19 november 2006 Postat 19 november 2006 (redigerat) Jag gjorde om testet och fick 66,7% igen. 😉 Antingen är jag dålig eller så har jag fattat fel. För visst är det så att fraserna ska vara identiska? Eller räknas oktaverade toner som samma? Jag tycker ju att jag har rätt på alla annars... Edit: Ska tilläggas att jag förlorat ett öra i ett knivslagsmål och det andra lider av blomkålsöra. Och så är jag döv. Redigerat 19 november 2006 av surikatmamma
Johan^ (oregistrerad) Postat 23 november 2006 Postat 23 november 2006 (redigerat) Inga ursäkter ,, 83,3 % (håller med på linkovic taktik) Redigerat 23 november 2006 av Johan^
PBM Postat 23 november 2006 Postat 23 november 2006 Nu har jag fått ett nytt modem och kunde göra detta omtalade test hemma, 88,9% blev det.
BozoB Postat 2 december 2006 Postat 2 december 2006 (redigerat) Finns ett nytt test där nu som är lite annorlunda. Här fick jag högsta betyg, world class, och kunde tydligen bestämma sinustoner ner till 0,975 Hz.. Har gjort andra tester med musik och pink noise där man skall frekvensbestämma höjningar och sänkningar i frekvensspektret och de var mkt mkt svårare. Kanske en gnutta tur också... Redigerat 2 december 2006 av BozoBlade
RoBERT Postat 2 december 2006 Postat 2 december 2006 Finns ett nytt test där nu som är lite annorlunda. Här fick jag högsta betyg, world class, och kunde tydligen bestämma sinustoner ner till 0,975 Hz.. Har gjort andra tester med musik och pink noise där man skall frekvensbestämma höjningar och sänkningar i frekvensspektret och de var mkt mkt svårare. Kanske en gnutta tur också... Gjorde oxå det testet nu. 😆 0,6375 ...rätt nöjd. 😉 det började bli lite svårt när man kom ner till 0.375 Hz 😄
BozoB Postat 2 december 2006 Postat 2 december 2006 (redigerat) Finns ett nytt test där nu som är lite annorlunda. Här fick jag högsta betyg, world class, och kunde tydligen bestämma sinustoner ner till 0,975 Hz.. Har gjort andra tester med musik och pink noise där man skall frekvensbestämma höjningar och sänkningar i frekvensspektret och de var mkt mkt svårare. Kanske en gnutta tur också... Gjorde oxå det testet nu. 😆 0,6375 ...rätt nöjd. 😉 det började bli lite svårt när man kom ner till 0.375 Hz 😄 Jo, det var mest chansningar där nere kändes det som.. hörde ärligt talat ingen skillnad.. Testet gjordes på min flickväns laptop. (hon gjorde också testet och fick 19,75 Hzvilket gör henne tondöv vilket hon inte är.) Ska göra om det hemma sen.. 0,6375 låter jäkligt bra iofs.. Nästan omänskligt eftersom jag läst att egentligen, iaf när man talar om skillnader i klangfärg i material, så kan människor inte höra mer noggrant än de 31(1/3 oktav) band man normalt har på en grafisk eq såvida den inte prickar en musikalisk överton. Sen blir det ju en annan sak med toner givetvis. Men ändå skumt att örat är så pass nogrant på en sak men inte på en annan. Redigerat 2 december 2006 av BozoBlade
RoBERT Postat 2 december 2006 Postat 2 december 2006 Finns ett nytt test där nu som är lite annorlunda. Här fick jag högsta betyg, world class, och kunde tydligen bestämma sinustoner ner till 0,975 Hz.. Har gjort andra tester med musik och pink noise där man skall frekvensbestämma höjningar och sänkningar i frekvensspektret och de var mkt mkt svårare. Kanske en gnutta tur också... Gjorde oxå det testet nu. 🙂 0,6375 ...rätt nöjd. 😎 det började bli lite svårt när man kom ner till 0.375 Hz 😄 Jo, det var mest chansningar där nere kändes det som.. hörde ärligt talat ingen skillnad.. Testet gjordes på min flickväns laptop. (hon gjorde också testet och fick 19,75 Hzvilket gör henne tondöv vilket hon inte är.) Ska göra om det hemma sen.. Det handlar mer om att känna sig fram än att lyssna tycker jag. Eller en blandning kanske. Steget innan 0,375 Hz var inte jättesvårt men sen blev det lite för liten skillnad. För de som inte orkar krångla för att hitta adressen/länken så är det: http://tonometric.com/adaptivepitch/ Ha så skoj!
stoffie Postat 2 december 2006 Postat 2 december 2006 fan, jag va skitglad när jag spela det för jag trodde procentmätarn där nere visade hur bra jag va. så jag blev skitglad, jippi 100%!!! men sen när jag kollade på resultatet efteråt så visade det sig att jag bara fick 72,2 😄 ! Det e ju fan under snittet! 😆 Jag har ändå bara en ganska tyst kvittrande undulat och ett par marsvin 🥰
stoffie Postat 2 december 2006 Postat 2 december 2006 Kan det ha varit svårare för att jag gjorde testet i en bärbar dators inbyggda högtalare? Jag menar, dom klarar ju inte så låga frekvenser...
BozoB Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 Jo, nu gjorde jag det andra testet igen och denna gång blev det 0.750... En förbättring iaf och var nere på 0,1875 ett tag sen gjorde jag några fel i rad och allt gick åt h-lvete... Men det kändes något lättare med ordentlig lyssning.
Jon Rinneby Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 jag fick 12% nu ska ja skriva en ny hit. Hejs
Perret Postat 20 december 2006 Postat 20 december 2006 (redigerat) 0.2625 Hz, 99.1% percentile, på första försöket 😆 Redigerat 20 december 2006 av Perret
Angelflame Postat 29 december 2006 Postat 29 december 2006 Fick 80,6 på tonerna och 84, något på rythm testet.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.