Danabacken Postat 14 november 2006 Dela Postat 14 november 2006 Ja, vad lyssnar ni på? Jag tänkte vi kunde sprida våran musiksmak litegrann. Själv hittade jag nyligen ett skitbra album från 1997. Karma, med Delerium! Sjukt bra musik, som jag rekomenderar till alla som gillar chillout\avkopplingsmusik! 😎 Vad har ni och rekomendera? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pain, baby Postat 14 november 2006 Dela Postat 14 november 2006 Isis nya skiva måste rekomenderas.. 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wernborg Postat 14 november 2006 Dela Postat 14 november 2006 Freak Kitchen - stunt- och cirkusgitarr. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gsol Postat 14 november 2006 Dela Postat 14 november 2006 Jag köpte förra veckan Placebos live-DVD Soulmates Never Die - live in Paris, och den var verkligen över förväntan (trots att mina förväntningar var höga). Bra konsert, bra låtar och sjukt bra produktion. Både ljud- och bildmässigt. Rekommenderas starkt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 14 november 2006 Trådstartare Dela Postat 14 november 2006 Måste bara nämna Wisp också, med albumet NRTHNDR. Soloartist som gör väldigt skruvad electro! Jätteokänd som artist, men jäkligt bra!! 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 14 november 2006 Dela Postat 14 november 2006 Just nu lyssnar jag på: -Aphex Twin, skivan Drukqs.. tokbra.. -Kraftwerk, men dom e husgudar, så de e standard. -SFAN.. no comments -thunderdome XVI - kult.. 😳 -goratory, schysst amerikansk snabbgrind.. de spinner i foobar hos mig nu! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 14 november 2006 Dela Postat 14 november 2006 Sitter här och lyssnar på Counting Crows - This Desert Life just nu, den damp ner i brevlådan idag. Grymt skön musik 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 14 november 2006 Trådstartare Dela Postat 14 november 2006 -Aphex Twin, skivan Drukqs.. tokbra.. Gör inte dom lite electro\ambient musik? Hört förut att dom är grymma. 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PBM Postat 14 november 2006 Dela Postat 14 november 2006 Om ni gillar elektronisk musik är allt som Plaid gjort mycket bra. Själv har jag nyligen funnit nya downtempofavoriter : Bonobo och Prefuse 73 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 14 november 2006 Dela Postat 14 november 2006 -Aphex Twin, skivan Drukqs.. tokbra.. Gör inte dom lite electro\ambient musik? Hört förut att dom är grymma. 🙂 helt galet bra.. lyssnar på den nu!! lite allt möjligt.. blandat typ.. 😳 ibland dnb ibland ambient iblöand hardcoretrance ibland annat.. 😄 wikipedai om aphex twin 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 14 november 2006 Dela Postat 14 november 2006 Matt Nathanson Matt Wertz Marc Broussard 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JahCrab Postat 14 november 2006 Dela Postat 14 november 2006 (redigerat) Jag har efter år av numera oförklarligt motstånd till slut fallit för Bright Eyes. Vissa band ger man aldrig en chans, eller så krävs det någonting extra för att man skall hitta hitta dit. Men... en sällsamt vacker natt då skivan "I'm Wide Awake It's Morning" snurrade runt många gånger fångade mig. Mysig, emotionell, gitarrbaserad indiepop med vackra texter. Några har redan gjort det, men kan inte alla fortsättningsvis i denna tråden beskriva lite vad det är för musik ni hittat? Minimalt räcker, några ord extra bara. Hade varit fint så kan man... "gallra", jag tror alla uppskattar detta. 😳 Redigerat 14 november 2006 av JahCrab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 14 november 2006 Dela Postat 14 november 2006 Förlåt! Counting Crows är alternativ rock kan man väl säga. Spelade iaf låtar som var taggade med alternative rock på Last FM och då kom de upp! Sjukt goa! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 14 november 2006 Dela Postat 14 november 2006 Smålipar till Regina Spektor. ÄNTLIGEN lite ny musik här hemma. Denna plattan kommer jag lyssna sönder. Bästa jag hört på riktigt riktigt länge i popsvängen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surikatmamma Postat 14 november 2006 Dela Postat 14 november 2006 Converge - No Heroes Lyssnar nästan bara på den tyvärr. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
allansson Postat 14 november 2006 Dela Postat 14 november 2006 Jag måste bara tipsa om skivand "Alligator" av The National. Grymt härlig musik. 2005 års utan tvekan bästa skiva. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
saverman Postat 14 november 2006 Dela Postat 14 november 2006 Lars Jansson Trio - A window towards beeing More human och Marionett är några av dom vackraste styckena i svensk jazzhistoria enligt min mening. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 14 november 2006 Dela Postat 14 november 2006 Lars Jansson Trio - A window towards beeing More human och Marionett är några av dom vackraste styckena i svensk jazzhistoria enligt min mening. som Lars Roos ungefär. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rainydays Postat 14 november 2006 Dela Postat 14 november 2006 Just nu lyssnar jag på Minus The Bear. Ganska teknisk och finurlig indie med mycket gitarrslingor, ofta uppklippta och loopade, schyssta beats, söta synthar, sköna texter om livets småsaker från en röst som för tankarna till Karate. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dimarino Postat 14 november 2006 Dela Postat 14 november 2006 Just nu lyssnar jag på en arg och bitter sambo. Skitjobbigt. Jag tycker att de borde bygga in "mute" knappar på de där! Eller helt enkelt en power switch. Någon som har billiga absorbenter som tar bort "allt skit som inte är musik"?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rainydays Postat 14 november 2006 Dela Postat 14 november 2006 Just nu lyssnar jag på en arg och bitter sambo. Skitjobbigt. Jag tycker att de borde bygga in "mute" knappar på de där! Eller helt enkelt en power switch. Någon som har billiga absorbenter som tar bort "allt skit som inte är musik"?? Det faktum att du sitter här och skriver medan din sambo beklagar sig gör faktiskt att jag får en viss förståelse för ilskan och bitterheten 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dimarino Postat 14 november 2006 Dela Postat 14 november 2006 Just nu lyssnar jag på en arg och bitter sambo. Skitjobbigt. Jag tycker att de borde bygga in "mute" knappar på de där! Eller helt enkelt en power switch. Någon som har billiga absorbenter som tar bort "allt skit som inte är musik"?? Det faktum att du sitter här och skriver medan din sambo beklagar sig gör faktiskt att jag får en viss förståelse för ilskan och bitterheten 😲 haha. Det faktum att jag faktiskt sitter här och skriver är just P.G.A. att hon förjävlig. Det finns en gräns för hur mycket skit som ska passera! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krokodil Postat 14 november 2006 Dela Postat 14 november 2006 Freak Kitchen - stunt- och cirkusgitarr. Älskar det bandet. Allt dom gjort är i princip bra, enligt mig. Tool är något jag fastnat totalt på. Helt underbart. A Perfect Circle, likaså. Foo Fighters, RATM och SOAD är också tacksamt att lyssna på. Mudvayne, Fear Factory, Focus, Gentle Giant, Aphex Twins, Dream Theater, Slipknot, Metallica, In Flames, Opeth, Ice Cube, Ronnie Bowman, blalbalbalblablalblbalbabl und so weiter, und so weiter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 14 november 2006 Dela Postat 14 november 2006 Det släpps inte mycket nytt som jag blir lockad av. Är det ett tecken på att man börjar bli gammal, eller ett tecken på att man har kvar sin goda smak trots allt skit man bombarderas med i radion...? 😲 Nåja - hos mig snurrar följande band/artister väldigt ofta i CD-växlaren: Luther Vandross James Ingram Earth, Wind & Fire Queen SAGA Kool & the gang Chic Andrea Bocelli Eros Ramazotti ABBA Boston Chicago Jonathan Butler Delegation Toto Prince Michael Jackson - och ett gäng andra, men det är dessa jag kommer att tänka på direkt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 15 november 2006 Dela Postat 15 november 2006 Just nu lyssnar jag på en arg och bitter sambo. Skitjobbigt. Jag tycker att de borde bygga in "mute" knappar på de där! Eller helt enkelt en power switch. Någon som har billiga absorbenter som tar bort "allt skit som inte är musik"?? Det faktum att du sitter här och skriver medan din sambo beklagar sig gör faktiskt att jag får en viss förståelse för ilskan och bitterheten 😲 haha. Det faktum att jag faktiskt sitter här och skriver är just P.G.A. att hon förjävlig. Det finns en gräns för hur mycket skit som ska passera! Dags att bryta upp? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 15 november 2006 Dela Postat 15 november 2006 Lars Jansson Trio - A window towards beeing More human och Marionett är några av dom vackraste styckena i svensk jazzhistoria enligt min mening. Ey. Har du inte hört Nina Ramsby & Martin Hederos förtrollande album "Jazzen"? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 15 november 2006 Dela Postat 15 november 2006 Det släpps inte mycket nytt som jag blir lockad av. Är det ett tecken på att man börjar bli gammal, eller ett tecken på att man har kvar sin goda smak trots allt skit man bombarderas med i radion...? 😄 ...säger du och raddar upp ett gäng skitband. 🙂 Något som jag tipsat om förut här på forumet men som inte fick mycket gensvar är musiken som går att hitta på http://www.korovision.com/ DEN ÄR GRATIS, OCH JÄÄVLIGT BRA, SÅ LYSSNA FÖR FANKEN! KOROVISION.COM ALLTSÅ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cm0s Postat 15 november 2006 Dela Postat 15 november 2006 Det släpps inte mycket nytt som jag blir lockad av. Är det ett tecken på att man börjar bli gammal, eller ett tecken på att man har kvar sin goda smak trots allt skit man bombarderas med i radion...? 🙂 ...säger du och raddar upp ett gäng skitband. 😆 Något som jag tipsat om förut här på forumet men som inte fick mycket gensvar är musiken som går att hitta på http://www.korovision.com/ DEN ÄR GRATIS, OCH JÄÄVLIGT BRA, SÅ LYSSNA FÖR FANKEN! KOROVISION.COM ALLTSÅ! Det kanske är hemsidedesignen som avskräcker? 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 15 november 2006 Dela Postat 15 november 2006 Det kanske är hemsidedesignen som avskräcker? 🙂 Hemsidan är precis lika underbar som musiken, och på precis samma sätt. 🙂😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 15 november 2006 Dela Postat 15 november 2006 Freak Kitchen - stunt- och cirkusgitarr. Älskar det bandet. Allt dom gjort är i princip bra, enligt mig. Tool är något jag fastnat totalt på. Helt underbart. A Perfect Circle, likaså. Foo Fighters, RATM och SOAD är också tacksamt att lyssna på. Mudvayne, Fear Factory, Focus, Gentle Giant, Aphex Twins, Dream Theater, Slipknot, Metallica, In Flames, Opeth, Ice Cube, Ronnie Bowman, blalbalbalblablalblbalbabl und so weiter, und so weiter. Inte helt olikt vad jag lyssnar på... Det som ligger i playlisten just nu är: Foo Fighters, Rage Against The Machine, Guns N' Roses, Slash's Snakepit, Velvet Revolver, Rainbow, Dream Theater, Faith No More, Jane's Addiction, Counting Crows, The Raconteurs, Bloc Party, Led Zeppelin, Red Hot Chili Peppers, Black Sabbath, Queen, Queens of the Stone Age, the Hellacopters, In Flames Har säkert glömt någon 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.