coxen Postat 13 november 2006 Dela Postat 13 november 2006 jag får inte till det. har suttit nu i ett dygn utan att få till det. någon som har några förslag? mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 13 november 2006 Dela Postat 13 november 2006 Hur har du gjort då? Vad har du för grejer? Hur låter det idag? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 13 november 2006 Dela Postat 13 november 2006 Dubba en jäkla massa gånger. Dra ner disten istället för att dra upp den. Spela tight. Ah, var tvungen att lägga till Walk från Vulgar display of power i min redan schizofrena playlist. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dan Ö Postat 13 november 2006 Dela Postat 13 november 2006 Lägg till kompressor och hårt ställd noise gate, (förutom vid gitarrsolon!) 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 13 november 2006 Dela Postat 13 november 2006 Ah, var tvungen att lägga till Walk från Vulgar display of power i min redan schizofrena playlist. Åh glöm inte: Born again, Five minutes alone & Cemetary gates Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 13 november 2006 Dela Postat 13 november 2006 Hur du ska få till det i Reason har jag svårt att förstå , då du inte kan spela in audio i det. Men rent generellt , Uppmickad stärkare ställt reletivt middigt. Och som redan sagts Spela tight , dubba tightare , och gör det igen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrPhil (oregistrerad) Postat 13 november 2006 Dela Postat 13 november 2006 Du använder pluggen auto-pantera. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chrisB Postat 13 november 2006 Dela Postat 13 november 2006 Hur låter Pantera? Vad vill du åstadkomma? Du få vrida på Pantamera filtret i Reason. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 13 november 2006 Dela Postat 13 november 2006 Hold your horses nu gubbar! Bara för man kör Reason behöver inte allt låta elektronika. Men Coxen kan ha skickat in frågan i fel forum? Jag klipper sönder mina gitarrtagningar och slänger i dem i Reason ibland. Så kanske Coxen också gör? Eller? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chrisB Postat 13 november 2006 Dela Postat 13 november 2006 Ett sätt är att t.ex öppna upp två nnxt med samma kompljud, panorera en L den andra R. sedan fördröj R med typ 30msek för bred komp sound. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 13 november 2006 Dela Postat 13 november 2006 Bara för man kör Reason behöver inte allt låta elektronika. Det var inte det jag menade , bara det att det går inte att spela in audio i reason och då blir det svårt att få till gitarrer. Men som sagt 1. Kanske ligger frågan i fel forum ? 2. Kanske skickar han in klippta gitarrer i russin ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Christofer Postat 13 november 2006 Dela Postat 13 november 2006 Enklaste sättet är nog att köpa en Dimebag dist och dra upp diskanten en hel del. Vad har du för grejer nu? (gitarr, dist o.s.v.) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
coxen Postat 13 november 2006 Trådstartare Dela Postat 13 november 2006 Du använder pluggen auto-pantera. haha 😄 nej seriöst grabbar och flickor. jag spelar inte in med gitarr. jag vill göra det HELT i reson med hjälp av effekterna som finns att tillgå och med ett gitarrljud ur reasons soundbank som grund. jag vill ha panterasoundet som finns i låten Walk tex 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kiefz Postat 13 november 2006 Dela Postat 13 november 2006 Du använder pluggen auto-pantera. haha 😄 nej seriöst grabbar och flickor. jag spelar inte in med gitarr. jag vill göra det HELT i reson med hjälp av effekterna som finns att tillgå och med ett gitarrljud ur reasons soundbank som grund. jag vill ha panterasoundet som finns i låten Walk tex 🙂 det är nog nära på omöjligt tyvärr.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
auto mode Postat 13 november 2006 Dela Postat 13 november 2006 Du kommer inte att få till något Pantera gitarr ljud ur Reasons soundbank. Gå och köp en elgitarr till att börja med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Eternal Postat 13 november 2006 Dela Postat 13 november 2006 😄 Jo, det skulle vara rejält omständligt. Som tidigare tips köp en gura och lär dig. Eller ännu smidigare, be någon som kan få till ljudet fixa steken. Det hade jag gjort i alla fall. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 17 november 2006 Dela Postat 17 november 2006 sött dig o skruva på exempelvis Subtractorn o skruva så UTAV HELVETE!! sen lägger du på screamern, eq, kompressor o kanske ngt delay eller så.. kanske du kan få till ett någorlunda ljud, som påminner om gitarr!! inget e omönjligt, men jädrar va svårt vissa saker kan vara!! jag skulle nog hellre lägga ner tiden på att skruva fram så gott det går istället för att be andra om hjälp!! visst att det kan vara bra att få en kick i röven för att komma igång med ljuden, men det är du som skruvar.. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
basshole Postat 17 november 2006 Dela Postat 17 november 2006 jag vet inte. men jag tror nog INTE att du ska: 1 scoopa ur all mid. 2 dra på max dist på stärkaren och sedan lägga till en boss metal zone. 3 sololyssna på gitarren och försöka hitta "mer bas" utan att lyssna på just basen. 4 försöka med nånting i efterhand egentligen, utan gå den långa vägen och dubba, dubba, dubba. tänk bara på att dist=övertoner. lägger du typ 4 spår med maxdist kommer övertonerna skugga över trummor, bas etc samt vilka toner du spelar och allt låter "aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa". eller "uuuuuuuuuu" etc. dra ner disten och dubba. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 17 november 2006 Dela Postat 17 november 2006 jag spelar inte in med gitarr. jag vill göra det HELT i reson Då använder du I N T E fabriksbanken utan köper någon samplingsplatta med hårda gitarrer och distgitarrloopar. Nine Volt Audio: The Collection kanske är nåt för dig? Jocke Skog gjorde rex-filer av Clawfinger-gitarrer och använde i den här demolåten: Your browser does not support the HTML5 audio tag Ladda hem rns-filen härifrån... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.