Bajenuffe1 Postat 12 november 2006 Dela Postat 12 november 2006 hej, Jag undrar hur man gör för att få fram tremolo effekt på samplingarna i Reason 2.5? Vad skruvar man på? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
allansson Postat 12 november 2006 Dela Postat 12 november 2006 Menar du i NNXT då eller? Ett alternativ är att skapa en subtractor och dra en sladd från lfon på den till volume på NNXTn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 12 november 2006 Dela Postat 12 november 2006 (redigerat) eller använda choruset på send effekt.. Redigerat 12 november 2006 av IDF Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Majken Postat 12 november 2006 Dela Postat 12 november 2006 Koppla en LFO till en volymkontroll så är saken biff. Alternativt kan du använda en Matrix sequencer om du vill rita lite galnare tremolo-kurvor på egen hand. /Majken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 12 november 2006 Dela Postat 12 november 2006 (redigerat) Eller ännu enklare använda den interna LFO och modulera Amplituden med. ÖÖööö, vilket inte gick... Redigerat 12 november 2006 av drloop Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 12 november 2006 Dela Postat 12 november 2006 ÖÖööö, vilket inte gick... Inte? Med en cv-kabel går allt 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 12 november 2006 Dela Postat 12 november 2006 (redigerat) Jo men inte internt i maskinen. Det gjorde mig lite förvånad. Dessutom finns det ingen LFO output så att säga från NN-XT. Men med en CV kabel funkar det fin fint med en NN-19! Redigerat 12 november 2006 av drloop Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 12 november 2006 Dela Postat 12 november 2006 I NNXT kan LFO1 påverka Level internt i maskinen. Med Subtractor (eller Malström) drar man kabel på baksidan. Jag tycker det är rätt så internt i maskinen ändå, eftersom man inte använder nån annan maskin än den enstaka Subtractorn. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moke Postat 12 november 2006 Dela Postat 12 november 2006 Men i NN-XT kan man väl LFO-a volumen ju! Och i Malströmen! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 12 november 2006 Dela Postat 12 november 2006 (redigerat) I NNXT kan LFO1 påverka Level internt i maskinen. Med Subtractor (eller Malström) drar man kabel på baksidan. Jag tycker det är rätt så internt i maskinen ändå, eftersom man inte använder nån annan maskin än den enstaka Subtractorn. 🙂 Lustigt, på den patchen jag testade funkade inte LFO 1 att styra Level. Jag hade rätt från början med att man kan köra LFO internt på NN-XT. Jag måste vara full eller nåt. Bra Linus att du bevakar en så man inte kommer med en massa tokigheter som inte stämmer. Jupp, NN-19 koppling känner jag igen. Redigerat 12 november 2006 av drloop Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 12 november 2006 Dela Postat 12 november 2006 Så, har vi fler onödiga varianter? 🙂 Jag vet att jag nån gång satte LFO på panoreringen i NN-19 och sen drog jag en monokabel från en av NN-19:s utgångar upp till mixern. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 12 november 2006 Dela Postat 12 november 2006 Kopplade in en NN-XT. Skapade sedan en Subtractor och tog ut LFO in på mixerns CV Level input för att få Tremolo... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 12 november 2006 Dela Postat 12 november 2006 Jaa, och så kan man ta två svaga LFO:s, en snabb och en långsam hastighet och muxa ihop dem i Spider för att få ett litet tremolo på tremolot. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 12 november 2006 Dela Postat 12 november 2006 Automatisera volymratten någon? 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bajenuffe1 Postat 13 november 2006 Trådstartare Dela Postat 13 november 2006 Oj... Snacka om att man fick en crash course i Reason... Supertack! /Uffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Henkera Postat 2 december 2006 Dela Postat 2 december 2006 Eller ännu enklare använda den interna LFO och modulera Amplituden med. ÖÖööö, vilket inte gick... På suben går det iallafall Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Henkera Postat 2 december 2006 Dela Postat 2 december 2006 Automatisera volymratten någon? 😄 Automatisering är väl onödigt med jobb ändå...? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.