Jump to content
Annons

Bra kick-ljud ?

ekkä

Recommended Posts

Annons
Hej! Pumpet sitter ju i allt utom just kicken, så "rätt" sampling kommer nog inte göra mycket skillnad.

Tycker inte att du har rätt där, men man lägger tyngden olika =). Visst ligger det mycket i en fet bas/lead men kicken kan ochså göra underverk.

Helheten gör det ! 😲

Dela på andra sajter

ekkä -

Vad menar du med "pumpig"?

Danny Boy. Om du tänker dig en cykelpump, i början går det sakta, sedan accelerar det. Under färden ner där det blir ganska statiskt. Men längst ner så pyser det sakta till - förutsatt att pumpen har gummidämpning.

Så här:

(1 2 3 6 8 10 12 14 18 22 26 32 38 44 54 64 74 84 100) - sedan reverse.

Redigerat av chilone
Dela på andra sajter

EmasXP (oregistrerad)

Att mixa en elektronisk och en aukustusk kick blir jäkligt "pumpigt" dessutom 😳. Om jag tänker på samma sak dom dig dvs

Redigerat av EmasXP
Dela på andra sajter

Hej! Pumpet sitter ju i allt utom just kicken, så "rätt" sampling kommer nog inte göra mycket skillnad.

Tycker inte att du har rätt där, men man lägger tyngden olika =). Visst ligger det mycket i en fet bas/lead men kicken kan ochså göra underverk.

Helheten gör det ! 😆

Nu missförstod du mej nog. 😳 Pumpet ligger i att resten av arret är gjort för att pumpa. Kaggen i sig pumpar ju inte, den ska ju få resten att pumpa! 🙂

Dela på andra sajter

Helheten gör det ! 😉

Nu missförstod du mej nog. 😉 Pumpet ligger i att resten av arret är gjort för att pumpa. Kaggen i sig pumpar ju inte, den ska ju få resten att pumpa! 🙂

Haha, nuså kom det loss! 🙁

Dela på andra sajter

Det är ganska enkelt att få tag i kickar med bra tryck, bara genom att kolla med vänner som också använder FL. Den jag använder oftast har jag fått genom en vän som fick den av Basshunter, det ni 😉

🙂😆

det var väl trevligt.. sen om man tycker det låter bra eller inte, går ju att disskyutera..

😆😆

😉

Dela på andra sajter

Det är ganska enkelt att få tag i kickar med bra tryck, bara genom att kolla med vänner som också använder FL. Den jag använder oftast har jag fått genom en vän som fick den av Basshunter, det ni 🥰

😏😕

det var väl trevligt.. sen om man tycker det låter bra eller inte, går ju att disskyutera..

😱🥰

🥰

Jepp, det gör det verkligen 😄 fast å andra sidan så är det tryck i den kicken som räcker till mycket :rolleyes:

Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...
Det är ganska enkelt att få tag i kickar med bra tryck, bara genom att kolla med vänner som också använder FL. Den jag använder oftast har jag fått genom en vän som fick den av Basshunter, det ni 😉

Fast än att jag har bassunter några msn adresser bort så håller jag mig till det som jag redan har. 😉 .

Ta vara på tipsen här från forumet istället, så mycket enklare =).

Dela på andra sajter

Det är ganska enkelt att få tag i kickar med bra tryck, bara genom att kolla med vänner som också använder FL. Den jag använder oftast har jag fått genom en vän som fick den av Basshunter, det ni 😲

Fast än att jag har bassunter några msn adresser bort så håller jag mig till det som jag redan har. 😳 .

Coolt, jag har kramat Basshunter IRL och mått dåligt när han försökte limma på snutflickorna utanför krogen. Aka kaka, jag kan dö lyklig! *suck* :/

Dela på andra sajter

Det är ganska enkelt att få tag i kickar med bra tryck, bara genom att kolla med vänner som också använder FL. Den jag använder oftast har jag fått genom en vän som fick den av Basshunter, det ni 😄

Fast än att jag har bassunter några msn adresser bort så håller jag mig till det som jag redan har. 😳 .

Coolt, jag har kramat Basshunter IRL och mått dåligt när han försökte limma på snutflickorna utanför krogen. Aka kaka, jag kan dö lyklig! *suck* :/

😲

Dela på andra sajter

• 1 månad senare...
Det är ganska enkelt att få tag i kickar med bra tryck, bara genom att kolla med vänner som också använder FL. Den jag använder oftast har jag fått genom en vän som fick den av Basshunter, det ni 😳

Fast än att jag har bassunter några msn adresser bort så håller jag mig till det som jag redan har. 😱 .

Haha 😄

Dela på andra sajter

Så var det jue det där med att söka innan man postar!.

Gör din egna, det är både mer läroriky o snyggare.

Som någon innan skrev så siter det ju int ei kicken, den fins mest där för att piffaupp det lite lixom.

Men Nexus:

Fast än att jag har bassunter några msn adresser bort så håller jag mig till det som jag redan har. ph34r.gif .

Nu ser man tydligt att du är i tonåren alltså 🙂🙂😮

Dela på andra sajter

Så var det jue det där med att söka innan man postar!.

Gör din egna, det är både mer läroriky o snyggare.

Som någon innan skrev så siter det ju int ei kicken, den fins mest där för att piffaupp det lite lixom.

Men Nexus:

Fast än att jag har bassunter några msn adresser bort så håller jag mig till det som jag redan har. ph34r.gif .

Nu ser man tydligt att du är i tonåren alltså 🙂🙂🙂

Jasså? Hur dårå? =)

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.