Jump to content
Annons

Bästa bandmicken under 3000?

red_house_painter

Recommended Posts

Hur står sig alla billiga bandmickar mot varandra i den härliga prisklassen under 3000kr? Har hört att Golden Age R1 ska vara riktigt bra och den kostar bara 1995kr. Sen hittade jag en Beyer Dynamic M260.80 hos tyskarna på thomann och den verkar riktigt intressant!

Ska ha micken till överhäng och kanske gitarrstärkare då.

Dela på andra sajter

Annons
Ja TSM har ju den snygga R121kopian! Undrar lite hur den låter. Säkert inte lika bra som orginalet ;D

Ja snygg som fan är den iaf. http://img.luthman.se/ProductImages/HiRes/206754.jpg

Nån måste väl ha testat den? Liiiite billigare än originalet är den ju också.

jag får ta o köpa den o skriva en recension på den tills om två veckor!!!! 🙂

Dela på andra sajter

Ja TSM har ju den snygga R121kopian! Undrar lite hur den låter. Säkert inte lika bra som orginalet ;D

Ja snygg som fan är den iaf. http://img.luthman.se/ProductImages/HiRes/206754.jpg

jag får ta o köpa den o skriva en recension på den tills om två veckor!!!! 🙂

Förbenade slöhög! Det ska vara gjort på 2 timmar, annars får du sparken! 🙂

Dela på andra sajter

Tjena

Kan rekomendera Golden Age R1! Låter väldigt naturligt och varmt och fungerar kalasbra som tex overhead till trummor. Det är främst diskanten man reagerar på att den låter så avspänt och naturlig. Hade tidigare TSM:s bandmikrofon som jag sålde då den brusade mycket mer och hade lägre ourput än R1:an.

Finns för 1895:- på Musikcentralen.

// Klas

Dela på andra sajter

Jag har ett par GoldenAge-modeller på testsiten (R1 och R2) - och även Royer R-121, AEA R-84, sE R-1, Sontronics Sigma, Oktava ML-52 - och så de underbara Crowley and Tripp Studio Vocalist och Proscenium.

Nästa omgång kommer det även att utökas med Crowley and Tripp Sound stage image och Naked eye, samt Oktava ML-53. Skulle kanske se om jag kan få med ett par av de nya GA-modellerna med rör och fantommatning också - och kanske den där TSM-modellen också... Får se vad jag hinner med... 🙂

Min egen favorit var tidigare AEA R-84 - tills jag fick testa Studio Vocalist... 😆 Naked eye (som på grund av budgetskäl, fick räcka för min del - och som också är grymt bra), har jag faktiskt några på lager som jag kan sälja löjligt billigt (sök på Vendolin... 🙂 ) eftersom jag fick en specialdeal på dem från distributören. 😆

Redigerat av Claes
Dela på andra sajter

jag får ta o köpa den o skriva en recension på den tills om två veckor!!!! 😛

Förbenade slöhög! Det ska vara gjort på 2 timmar, annars får du sparken! 😄

😄😆

färdig!

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.