Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har fått ett erbjudande om att köpa en Milab DC-96B för 4000 och undrar mest på om det är ett bra pris eller ej då jag inte vet vad de säljes för. Den är ju inte ny då.

Annons
Postat (redigerat)

Jag har en Milab DC96 som var bra när den fungerade. Nu fungerar den inte alls och är väl därför inte värd särskilt mycket alls. Prisvärdhet beror väl alltså mycket på skicket 🙁

Passar på att lägga in en fråga i den här tråden eftersom jag tycker att det passar.

Är det någon som vet var jag kan lämna in min DC96 för att få den lagad, och är det lönt?

Problemet är att jag knappt får något ljud alls i den trots att involymen är maxad, och jag har inte glömt att slå på fantommatningen.

edit: sladden är inte heller trasig 😮

Redigerat av martinm
Postat

martinm ett råd skulle vara att lämna in den åt någon som kan öppna mikrofoner och kolla så att sladdarna inte åkt ur sin lödning.

Postat

För att återgå till ursprungsfrågan.

De nypris som jag har sett är 1079$, så om micken är i nyskick så är säkert 4000 kr prisvärt. Har inte hittat några priser på begagnatmarknaden dock.

MrPhil (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Milab är som sagts ovan en svensk mikrofontillverkare.

DC96:an tycker jag helt klart är prisvärd för 4000 om den är i OK skick. Utmärkt till sång och akustiska instrument av alla slag. Även ljudkällor med lite mer drag i.

Nypriset ligger på 6&ett.

För den som behöver service av sin Milab kan detta va intressant.

Redigerat av MrPhil
Postat

En annan fråga är väl kanske hur ni tycker den är annars. Är det en bra mick? Förhåller den sig lite annorlunda med en Studio Projects B1? Den ser ut att ha en litet membran. Stämmer det eller har min syn blivit dålig?

MrPhil (oregistrerad)
Postat

Det är en mycket bra mick enl mitt tycke.

• 1 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.