Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Heeey, köpte den ida 😕 Äääälskar den 😛 Fick med Techno och Vintage korten 😛 Sååå gött sound!! Hehe.. Någon som vet om man kan tanka ner ljudbanker ifrån nätet å mata in sen ? 😆

Peace Out!

Annons
Postat (redigerat)

De var bra pris. Den står sig länge & exp kortet 🙂

sök på google >

1080 + patches eller 1080+sysex

Det finns en hel drös med patches till 1080 :n och Editerings program om man vill ha det.😉

Redigerat av fogden2000
Postat

Det är bara att gratulera 😉

Gjorde en del goa saker med den för ett antal år sen.

Aldrig fel att ha i racket. Och bra kort också.

Postat
De var bra pris. Den står sig länge & exp kortet 😄

sök på google >

1080 + patches eller 1080+sysex

Det finns en hel drös med patches till 1080 :n och Editerings program om man vill ha det.😉

Okej, najs 😄 Men hur laddar jag in bankerna sen? 😎

Peace

Postat

Har en 1010:a och dom låter ju verkligen svinbra, hela den där serien. Tänkte skaffa mig en större version för att få plats med expansionskorten. Börjar bli lite tradigt att byta kort stup i kvarten...

Men vadå? Har jag missat något? Går det att LADDA IN ljud i dom? Editera är väl en sak men inte mer än så va? 🙂

Postat

Det går att köra in nya ljudbanker via sysex.

Öppna syx-filen i ditt sequencerprogram (Sonar har ett speciellt sysex-fönster för sånt här, antar att nåt liknande finns i Cubase?), och skicka sedan iväg den till synthen... Lätt som en plätt! 😆

Men se till att spara det som finns i synthen på datorn först, annars skrivs det över!

Postat

Har jag haft skiten i 6 år och inte vetat om det??! 😆😆 Shit! Måste testas!

Kan ju vara bra att veta eftersom SoundDiver inte är kompatibelt med XP.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.