Jump to content
Annons

har problem med metronomen

mr_chess

Recommended Posts

hej

ärligt talat trodde jag inte att det skulle vara några probelm i Cubase SX3 att få ut ett metronom ljud ut ur högtalarna. Titta på metronom setupen och ställde in metronomen att det skulle gå ut audio mässigt. Sen satte den på ON och provade att spela in. Vad hände, ingenting, tyst som i graven. Hmmm, vad gör jag för fel?

Ser att cubase hittar ljudkortet och att få ut ljud från vst instruments är inga problem. Utgångarna ligger på 1/2 och det är som det ska vara.

MVH Anders

Dela på andra sajter

Annons

haha, dexter du är ett geni!! det var alltså så att audition regeln var totalt nere i botten. Provade dra upp den och vips så hördes metronomen kristallklart 😉😄 tackar för tipset!

man undrar ju då vad egentligen audition kanalen är för nånting och vad den gör? fungerar den som nån typ master out eller`?

mvh Anders

Dela på andra sajter

e inte audition-regeln till för medhörningen, medan masterlevel är för mixen?? 🙂

Så kan det mycket väl vara. Jag sköter dock lyssningen genom mitt mixerbord och är med andra ord rätt rudis på att skicka olika lyssningsmixar via Cubase (eller CubaBase som en kille i en annan tråd envisas med att kalla det.)

/Dex.

Dela på andra sajter

e inte audition-regeln till för medhörningen, medan masterlevel är för mixen?? 🙂

Så kan det mycket väl vara. Jag sköter dock lyssningen genom mitt mixerbord och är med andra ord rätt rudis på att skicka olika lyssningsmixar via Cubase (eller CubaBase som en kille i en annan tråd envisas med att kalla det.)

/Dex.

Jag använder inte Cubase längre.. gjorde det för en massa år sen.. tycker det suger så fett så de e löjligt.. 🙂

cuba cola.. mm.. 🙂

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.