mr_chess Postat 11 november 2006 Dela Postat 11 november 2006 hej ärligt talat trodde jag inte att det skulle vara några probelm i Cubase SX3 att få ut ett metronom ljud ut ur högtalarna. Titta på metronom setupen och ställde in metronomen att det skulle gå ut audio mässigt. Sen satte den på ON och provade att spela in. Vad hände, ingenting, tyst som i graven. Hmmm, vad gör jag för fel? Ser att cubase hittar ljudkortet och att få ut ljud från vst instruments är inga problem. Utgångarna ligger på 1/2 och det är som det ska vara. MVH Anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dexter Postat 11 november 2006 Dela Postat 11 november 2006 Audition-regeln uppdragen i mixern? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 11 november 2006 Dela Postat 11 november 2006 Audition-regeln uppdragen i mixern? annars skulle väl inget höras?? 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dexter Postat 11 november 2006 Dela Postat 11 november 2006 Jo, det kan i vissa mallar finnas en stereo out- och en auditionregel. Hade samma problem själv nämligen med metronomen innan jag insåg hur det ligger till. /Dex. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mr_chess Postat 11 november 2006 Trådstartare Dela Postat 11 november 2006 tja dexter, ska kolla upp dina förslag, återkommer med resultat //Anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mr_chess Postat 12 november 2006 Trådstartare Dela Postat 12 november 2006 haha, dexter du är ett geni!! det var alltså så att audition regeln var totalt nere i botten. Provade dra upp den och vips så hördes metronomen kristallklart 😉😄 tackar för tipset! man undrar ju då vad egentligen audition kanalen är för nånting och vad den gör? fungerar den som nån typ master out eller`? mvh Anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dexter Postat 12 november 2006 Dela Postat 12 november 2006 Som jag har förstått så är det just bara en regel för volymen på metronomen... Nån annan kanske vet mer om den. Vad bra att det löste sig för dig!! Hälsn Dex. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 12 november 2006 Dela Postat 12 november 2006 e inte audition-regeln till för medhörningen, medan masterlevel är för mixen?? 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dexter Postat 12 november 2006 Dela Postat 12 november 2006 e inte audition-regeln till för medhörningen, medan masterlevel är för mixen?? 🙂 Så kan det mycket väl vara. Jag sköter dock lyssningen genom mitt mixerbord och är med andra ord rätt rudis på att skicka olika lyssningsmixar via Cubase (eller CubaBase som en kille i en annan tråd envisas med att kalla det.) /Dex. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 12 november 2006 Dela Postat 12 november 2006 e inte audition-regeln till för medhörningen, medan masterlevel är för mixen?? 🙂 Så kan det mycket väl vara. Jag sköter dock lyssningen genom mitt mixerbord och är med andra ord rätt rudis på att skicka olika lyssningsmixar via Cubase (eller CubaBase som en kille i en annan tråd envisas med att kalla det.) /Dex. Jag använder inte Cubase längre.. gjorde det för en massa år sen.. tycker det suger så fett så de e löjligt.. 🙂 cuba cola.. mm.. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 12 november 2006 Dela Postat 12 november 2006 Cubase (eller CubaBase som en kille i en annan tråd envisas med att kalla det.) Cuba-base? Är det Guantánamo då? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 12 november 2006 Dela Postat 12 november 2006 Cubase (eller CubaBase som en kille i en annan tråd envisas med att kalla det.) Cuba-base? Är det Guantánamo då? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.