Tilly Postat 11 november 2006 Postat 11 november 2006 Yeah en ny Pazo låt!! Jag får lyssna imorgon när jag kommer hem från jobbet gubben! Då jävlar ska jag väcka grannarna med fet bas kl 8 på morronen 😆
Tilly Postat 12 november 2006 Postat 12 november 2006 Pazo, min prinsessa.. Jag ska lyssna så snart som möjligt! 🙂
JahCrab Postat 12 november 2006 Postat 12 november 2006 Helmysigt! Men du får fixa in Alizee eller någon att sjunga, med en sanslöst sensuellt text och lika sanslöst reverb på det! Nej, nu bara måste jag se någon film av Woody Allen.
Slaktad Postat 15 november 2006 Postat 15 november 2006 Jättefin ljudbild, skönt "flow" och snygga slingor/plock. Bland det bättre jag har hört på detta forum. Tycker dock att den ackordbaserade akkan förstör låten lite... gillar varken soundet på den eller ackordföljden i sig... som många andra säger kanske det skulle göra susen med lite sång istället... eller varför inte stoppa in lite mer trummor eller percussion? Jag tror låten skulle må gott av lite "tyngd" på sina ställen...
conanbarberaren Postat 15 november 2006 Postat 15 november 2006 Hmm visst hör man massive attack-tendenser men även lite air. Speciellt då det finns flera akustiska element. Tycker ack-guran funkar men ljudet känns lite tråkigt när allt annat är så maffigt. Skön låt iallafall i sann "massive-anda"
Pazo Postat 15 november 2006 Trådstartare Postat 15 november 2006 Nämen tjenare! 🙂 Ja kompgitarrerna gillar jag faktiskt. Att de inte är så maffiga är medvetet så att de inte tar för mkt plats i mixen eller i själva ljudbilden. Själva soundet från inspelningen finns inte mkt att göra åt då jag inte spelar in på top of the line grejer. Men jag gillar det så
ViktorDenStore Postat 15 november 2006 Postat 15 november 2006 Pazo, min prinsessa..Jag ska lyssna så snart som möjligt! ... Hur blir det Soundborn? Två dagar sedan du skrev det där nu... (nästan tre)
pwayne Postat 15 november 2006 Postat 15 november 2006 Riktigt jäkla skönt! Skönt sound och skön känsla....och man får ju lust att sjunga.....men det skulle du inte vilja höra 😄 Mera!
djonas Postat 16 november 2006 Postat 16 november 2006 (redigerat) Soft låt! Det är lite åt Massive hållet men ändå lite för popigt för att gå den vägen. Det mesta låter riktigt nice förrutom gitarrerna som låter ganska grumliga och framför allt är ostämda t.ex. gitarren i mitten vid ca 2.10 och de båda kompgitarrerna vid breaket ca 2:20. Prova att micka upp din ackegura (för jag förmodar att du kör lajnat nu, det låter verkligen som det i alla fall? 😛 ), tror du skulle få mkt mer luft och klarhet i ljudet då. 🙂 Overall en urskön låt med nice trummor (hade dock önskat lite mer stereobreddkänsla i ljudet...but that´s me 😄). Bra jobbat Mvh / djonas Edit:...du vill inte heller höra mig sjunga men jag kan hålla med om att sång hade suttit fint här. Redigerat 16 november 2006 av djonas
quizz_kid Postat 16 november 2006 Postat 16 november 2006 Glöm sång. låten står bra/bättre/bäst på egna ben. skitbra.
Lundin Postat 16 november 2006 Postat 16 november 2006 (redigerat) Toppen på kicken är lite för "bred" - minska attacken på kompressorn liiiite.. notcha bort lite 50hz också..den är fuuuuul. Annars var detta härna riktigt soft och trevligt.. tycker att resten av låten hade allt det där som skapade ett incredible lyssningsvalue... fixa sångerska bara så är du i mål. Redigerat 16 november 2006 av Lundin
rankey (oregistrerad) Postat 16 november 2006 Postat 16 november 2006 Feting! Riktigt nice med gur-slingorna etc. Nåt mänskligt i form av vokalt, några enkla fraser eller ord skulle göra låten ännu mer minnesvärd. Om du går in på min hemsida (www.clearspeaks.com) så kommer du nog känna igen intro-låten som spelas i flash-spelaren också just nu 🙂 Blev också inspirerad av Teardrop när jag kollade House nån vecka sen, var bara tvungen att rippa 99.9% och ha det som intro på sidan. 😉 Fast din låt låter inte lika rent av-rippat som min. Trevligt att du fick till lite mer originalitet fast kunde bibehålla känslan från Teardrop. 😉
hegobald Postat 16 november 2006 Postat 16 november 2006 Mäe.. Nu vill jag höra en lite "Björkig" sång här.. DET SAKNAS SÅNG!!! Grejjen är att hela melodin känns uppbyggd på en historia.. Och den behöver utalas i ord av en mjuk och förstående sångerska (en hon alltså).. Just nu är låten ordlös/språklös men berätter en historia.. Men det behövs en tolk (sångerska) som kan förmedla mysteriet/språket till oss.. 😉
Majken Postat 16 november 2006 Postat 16 november 2006 Schysst låt! Och jag känner en sångerska som skulle passa som handen i handsken till den 😉 - Vi planerar att spela in lite grejer framöver nån gång, kanske vore skoj att lägga sång på den här låten nör vi ändå håller på. Hojta till om du är intresserad Pazo. Jag kan gräva fram nåt litet ljudklipp på hur hon låter. /Majken
Tilly Postat 17 november 2006 Postat 17 november 2006 Pazo, min prinsessa..Jag ska lyssna så snart som möjligt! 😮 ... Hur blir det Soundborn? Två dagar sedan du skrev det där nu... (nästan tre) Jag har icke glömt! 🙂 Har vart runt på diverse äventyr nu när jag börjat min lediga vecka! Då ska vi se, åter till låten! Nice början gubben! Beatet låter Massive Attack stuk och sen när padsen och basen kommer in så blir det riktigt skönt! 0:50 in i låten nu, skön effekt med percussions där! Och pianot låter riktigt bra, fan det har du fått till snyggt 🙂 Låten är ruskigt skön och det går ett varmt rus genom hela kroppen som får en vilja sig drömma sig bort. Det enda negativa jag kan säga är kicken, jag skulle vilja ha en "mjukare" och mer "rundare" kick! Dock inget fel på denna, utan det är ju bara en personlig smaksak 🙂 Sen har du fått till gitarren riktigt bra också! Tell me your secrets later on msn 🙂 Neh fan Pazo! Detta har du lyckats ruskigt bra med! *klappar händer*
Pazo Postat 17 november 2006 Trådstartare Postat 17 november 2006 (redigerat) Tackar tackar! Majken har pm 🙂 Redigerat 17 november 2006 av Pazo
pirateKING Postat 19 november 2006 Postat 19 november 2006 Riktigt vackert. Jag ställer mig dock till skaran som kräver en kvinnoröst på detta. Det är jättefint.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.