Jump to content
Annons

Ricardo José - Wandered State

Pazo

Recommended Posts

LÅTNAMN: Wandered State

ARTIST/GRUPP: Ricardo José

GENRE: Trip hop? eller vad filmmusik?

LÅTLÄNGD: 4,16

KOMPOSITÖR: Jag!

PRODUCENT: Jag!

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 7527kb

STATUS: Färdig?

LÄNK:

Ja då vare såhär att jag återigen spelade in lite gitarrslingor. Och då jag experimenterade med lite trummgrejer vid denna tidpunkten så blev det en sånhär låt helt enkelt.

Kommentera på! 😆

Dela på andra sajter

Annons

snygga gitarrer!!!

bastrumman är lite för stark runt 120-220Hz tycker jag.. blir lite plastig istället för en sweet kick!!

som vi alla vet kan Pazo göra dunderlåtar..

skön låt med schyssta pianon o bra gitarrer.. fast den känns lite trångt frekvensmässigt mellan pianot o ackeguran i mitten!!!

bygger upp o ner skönt som fan!!! jag ska nog sova nu bara för att denna låt e så mysig.. 😆

Dela på andra sajter

Jäklar va snyggt, Pazo 😉 Man blir liksom varm och mjuk på insidan av den. Harmonisk.

Det var det med kicken då. Skulle vilja ha mer "tyngd" i den. Och i mitt tycke kan du lyfta fram pianot en skvätt, lite mer separerat från resten.

Najs jåbb 😆

Snyggt reverb också

Redigerat av Krokodil
Dela på andra sajter

Åhå! Plocka gärna fram en ljus och luftig tjejröst att sjunga sångmelodi.

Har lyssnat på den tre gånger nu. Träffsäkert sound.

Och låten doftar som en av de där avslappnande mineralvattenreklamerna. smileyatt0.gif

Dela på andra sajter

Låter schysst. En liten petitess är att en av gitarrerna låter lite väl ostämd, den som låter lite i bakgrunden exempelvis mellan 2:10 och 2:23.

Skulle vilja ha lite mer omväxling i ackordföljden. Kanske om någon juste sångare/sångerska lägger en melodi som både ger variation och struktur, så kan det bli kalas.

Dela på andra sajter

Första jag tänkte på var faktisk som du säger själv, Massive Attack. 😄

Massive Attack - Teardrop , kom up i huvudet på mig vid först beatsen. 😄

Grym prod, grymt sound, grym låt. Fixa en tjej med lite mysig soft röst, så har du skapat ditt eget massive attack sound 🙂

EDIT: Jag skulle vilja höra DIDO sjunga på denna låt, med en grym text 🙂 Fixa du det? 🙂😄

Redigerat av Kenta K
Dela på andra sajter

Massive Attack - Teardrop , kom up i huvudet på mig vid först beatsen. 😄

Där kom den! 🙂

När jag hade gjort en bit på låten så satte jag mig å drog ett avsnitt a house. Introlåten där är precis Teardrop. OCh jag märkte på en gång likheten!

Hade en Massive attack priod precis när jag började på denna låten. Såndär omedveten kopiering 😄

Dela på andra sajter

Bra och varmt basljud, vad är det du använder?

Åhå! Tackar 😉

Jag Gör allt i Reason. Förutom spela in gitarren då. Men jag spelar in den ren och exporterar ut som wavfil. sen importerar jag den i reason och meckar med den där också.

Orka köra två program :rolleyes:

Dela på andra sajter

Gillar soundet, tror du kan välja två spår... antingen ha det som det är ingen sång, funderat lite för spontant tyckte jag att det saknas någon tydlig ledstämma men det kan vara att jag är så tråkigt traditionell eller fantasilös, och då behåller du denna stämningen som hos mig lämnar kvar något som jag vill ha svar på men aldrig får. Alltså om de melodier som formar sig inom mig när jag lyssnar är de du tänkte eller...

Du kan ju också välja att vara mer tydlig och fixa någon som sjunger fram ditt budskap direkt. Det är ju inte så svårt att hitta på en skön melodistämma med denna bakgrunden i öronen.

Snyggt!

Dela på andra sajter

wäwäwäwäwäwäwä, dude.. 😆

Snygg låt mannen. Trummorna i introt är aldeles lagom lika introt på Toto's "The other end of time" på Tambu-plattan, om det är nån annan som är nyfiken på vad jag menar, hehe..

Det blir som ett landskap denna låten. tänk å köra bil mitt i natten med denna på, medans man vissalr fram i 150 km/h.. ujuj, de e kärlek! 😆

3,8 av 5 blir det! pösssss

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.